عوارض کاشت ناخن چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

عوارض کاشت ناخن چیست؟

عوارض کاشت ناخن

 

کاشت ناخن امروزی یکی از کارهای رایجی است که خانم ها به آن روی میبرن و برای زیباتر نشان دادن دست هایشان از آن استفاده میکنن. و کاشت ناخن می‌توانید دلایل زیادی داشته باشد بعضی ها فقط از جنبه دید زیبایی این کار را انجام می دهند و بعضی ها نیز برای نشان ندادن عیب های ناخن هایشان کاشت ناخن را انتخاب می‌کنند و بخاطر نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن می‌تواند عوارض خطر ناکی داشته باشد.

زیبایی دست و ناخن ها برای تمام دختران و خانم های جوان اهمیت زیادی دارد و برای این کار کاشت ناخن را انجام می دهند و به خاطر آن دست به هر کاری می‌زنند. ولی اگه از عوارض آن مطلع باشند احتمال آنکه دیگر برای زیباتر دیده شدن ناخن هایشان به سمت کاشت ناخن نروند زیاد است.

عوارض کاشت ناخن مصنوعی

تغییر رنگ دادگ ناخن ها،التهاب دور ناخن، عفونت های قارچی،اگزمای تماسی شل شدن ناخن ها، ترک و شکاف ناخن.

اگر ناخن هایتان مشکل خاصی دارد بهتر است به جای کاشت ناخن برای زیبایی ناخن هایتان به دکتر متخصص پوست برويد و برای داشتن ناخن های زیبا و سالم چند توصیه به شما می شود.

بعد از کار کردن با مواد کثیف باید بلافاصله ناخن هایتان را به خوبی بشویید.

ناخن ها را سعی کنید در دو جهت سوهان نکشید چون شکننده می شوند.

از مواد غذایی سرشار از سیلیکون و سولفات زیاد مصرف کنید.

در روز از بیوتین استفاده کنید.

و مصرف روزنه آب زیاد باعث استحکام ناخن ها می شود.

اگر با این همه حال تصمیم به کاشت ناخن هایتان دارید باید باید این کار را به کسی بسپارید که گواهی کاشت ناخن دارد و برای جلوگیری از عوارض و مضرات کاشت ناخن هر۳ ماه یک بار آنها را بردارید تا یه ناخن هایتان کمی استراحت بدهید.

افزایش احتمال قارچ و عفونت

رفته رفته ناخن های بعضی از خانم بعد از چند سری کاشت به رنگ زرد، قهوه‌ای و سبز تبدیل می شود. دلیل این رنگ ها رشد و  تکثیر قارچ های میکروسکوپی که از کراتین تغذیه می‌کند.

کراتین قسمت سختی از ناخن است . ولی به دنبال کاشت مرتب ناخن و استفاده از چسب کراتین نازک ک ضعیف می شود و مقاومت خود را در برابر قارچ ها از دست می دهند.  عفونت قارچی ناخن به طور خطرناکی واگیر دار است و از یک نقطه از بدن به سرعت منتقل می شود و می تواند پوست و مو را هم نیز درگیر کند.

حتی این احتمال وجود دارد که کسانی که با این فرد زندگی می‌کنند هم در گیر این بیماری بشوند و درمان این نوع عفونت بسیار سخت و طولانی است . و این نوع درمان چند بخش دارد و حدود ۱۸ ماه طول می کشد.

آشنایی با عوارض کاشت ناخن

برای کاشت ناخن معمولا از چسب ها و مواد شیمیایی استفاده می کنند. که استفاده این مواد منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک بدن می شود. این مواد باعث ترک خوردگی ناخن های طبیعی فرد  می شود  و بر روی آنها شکاف های عمیق ایجاد کنند.

۲- چسب هایی که بر روی ناخن زده می شوند، امکان تنفس بافت ها و گردش هوا را سلب می نمایند. به همین دلیل مکانی خوب برای رشد قارچ ها فراهم می آورند. کاشت ناخن می تواند بافت ناخن طبیعی را به صورت کامل از بین برده و تغییر دهد.

۳- چسبی که برای کاشت ناخن استفاده می شود عموما دارای یک گاز سمی می باشد. که می تواند بر روی سیستم تنفسی افراد تاثیر گذاشته و گاها موجب مسمومیت های شدید شود.

۴- وقتی شما اقدام به کاشت می نمایید، اکسیژن رسانی به بافت های ناخن انجام نمی شود. لذا این امر باعث می شود تا ناخن ها به مرور کدر و زرد شود.

افرادی که دارای پوست های حساس هستند، معمولا در اطراف محل کاشت ملتهب شده و قرمز می شود. گاها در بعضی از افراد مشاهده شده که پوست در این نواحی به صورت خط خط و پوسته پوسته تغییر می یابد.

۶- کاشت ناخن می تواند قاب اصلی ناخن را از بین ببرد و ریشه آن را نابود ساز به طوری که رشد و بازسازی ناخن طبیعی صورت نگیرد.

۷- برخی افراد قصد دارند از این روش برای طولانی مدت استفاده کنند. کاشت می تواند موجب ایجاد درد شود و ناخن طبیعی را کاملا از بین ببرد. با نازک تر شدن غشای ناخن، تاثیرات چسب و مواد شیمیایی راحت تر به لایه های زیرین رسیده و باعث آسیب رساندن به بدن می شود.

۸- اگر کاشت در محیط های بهداشتی صورت نگیرد باعث انتقال انواع بیماری های پوستی خواهد شد. انواع اگزما های پوستی از این طریق امکان بروز دارند.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : عوارض کاشت ناخن چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری