دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

انتخاب مدل موی مناسب با چهره هر فرد بسیار حائز اهمیت است. اگرچه بسیاری از مردم زییایی موها هنگام کوتاه کردن را به مهارت آرایشگر مربوط می دهند اما اصل قضیه این است که مهارت آرایشگر نیمی از هنر کوتاه کردن مو است. انتخاب مدل موی متناسب با چهره به همان اندازه می تواند در خوب یا بد بودن نتیجه کار دخیل باشد. امروزه کوتاهی مو یک هنر است به صورتی که در کشور هایی همچون کانادا آرایشگران به صورت کاملا تخصصی در این فیلد فعالیت چشم گیری دارند. نتیجه کار کوتاهی مو می تواند میزان مهارت آرایشگر و انتخاب مدل مناسب را مشخص کند.

بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

انتخاب مدل موی مناسب به عوامل مختلفی مانند فرم صورت، جنس مو (صاف یا فر) و … بستگی دارد. بنابراین اگر افراد با ویژگی های صورت خود و نحوه انتخاب مدل مناسب مو بر اساس این ویژگی ها آشنا باشند می توانند نتیجه بهتری را به همراه یک آرایشگر حرفه ای در کوتاهی مو برای خود رقم بزنند. چهره افراد فرم و شکل های مختلفی از جمله بیضی، دایره ای، مستطیل و .. دارد. ما در این مقاله می خواهیم انواع فرم صورت و ویژگی های هریک را مورد بررسی قرار دهیم و انتخاب مدل موی مناسب با چهره هر فرد را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

انتخاب مدل موی مناسب با توجه به چهره

انتخاب مدل موی مناسب با توجه به چهره

به صورت کلی تمامی انسان ها دارای 7 شکل و فرم صورت به زیر هستند:

  • بیضی

  • گرد

  • کشیده

  • قلبی

  • مثلث برعکس

  • الماس مانند

شناخت فرم صورت، به شما کمک می کند تا مدل موی خود را با طول و عرض صورت تطبیق دهید، عیوب و کاستی های صورت را با مدل موی مناسب رفع کنید

آیا می دانید فرم صورت شما به شکلی است؟

آیا می دانید فرم صورت شما به شکلی است؟

پیش از انتخاب مدل مو برای خود می بایست قرم و شکل صورت خود را بشناسید. بدین منظور نوهای خود را از قسمت پشت ببندید و از سمت روبه رو از خود عکس بگیرید. و دور تا دور چهره خود را بررسی کنید و ببینید صورت شما به کدام یک از انواع مربعی، مستطیلی، دایره ای، بیضی، لوزی و قلبی شباهت دارد. کوتاهی مو تنها به صورت بستگی ندارد و باید به اندام خود نیز در هنگام کوتاهی دقت کنید و تناسب متوازنی را به وجود آورید. برای نمونه در صورتی که می خواهید چهره شما طول و عرض یکسانی داشته باشد، صورت شما گرد و یا مربع است، یا اگر صورت شما از پیشانی تا خط فک پهن شود ، احتمالاً مثلثی شکل است.

معرفی بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

معرفی بهترین مدل موی مناسب با چهره هر فرد

مدل مو مناسب صورت بیضی

بسیاری از متخصصین کوتاهی مو بر این باورند که فرم صورت بیضی کامل ترین و بهترین نوع صورت است و می توان با این نوع چهره هرنوع مدل مویی را برای خود در نظر گرفت. هرچند می توانید با توجه به فرم صورت بیضی هر نوع مدل مویی را استفاده کنید اما برای زیبایی هرچه بیشتر سعی کنید موهای خود را نزدیک به لب ها، استخوان های گونه و چانه خرد کنید تا به جذابیت شما افزوده شود. همچنین استفاده از گوشواره در این نوع صورت پیشنهاد می شود. در انتخاب گوشواره به اندام و اندازه سر توجه کنید و در صورت امکان از گوشواره های آویز بلند و باریک بپرهیزید.

مدل مو مناسب صورت گرد

مدل مو مناسب صورت گرد

افرادی دارای صورت گرد می بایست مدل هایی انتخاب کننده، که صورت آن ها را باریک تر و کشیده تر نشان دهد و پهنای صورت را کم کند. بدین منظور شما می توانید از مدهای چتری و خرد استفاده کنید. این مدل ها به این دلیل که صورت افراد را لاغر نشان می دهد مناسب فرم صورت گرد می باشد. توجه داشته باشید اندازه موهایتان باید از چانه بلند تر باشد زیرا در غیر اینصورت، باعث می شود صورت چاق تر نشان داده شود. مدل موهایی که جلوی مو یا اطراف گردن به صورت حالت دار و فر قرار داده می شود در این نوع صورت زیبایی و جذابیت را افزایش می دهد. درصورتی که موهای خوش حالتی دارید با کوتاهی مو به شکل چتری سعی کنید جذابیت چهره خود را چندین برابر کنید. توجه داشته باشید مدل موهای کوتاه و پسرانه برای فرم صورت شما چندان مناسب نیست. توجه داشته باشید از مدل موی چتری خیلی صاف و یا دم اسبی های سفت که موجب می شود کلیه موها به عقب کشیده شود نباید استفاده کنید.

مدل مو مناسب صورت مستطیلی (لاغر و کشیده)

مدل مو مناسب صورت مستطیلی (لاغر و کشیده)

اگر صورت مستطیلی و کشیده ای دارید باید کاری کنید که صورت شما پهن و کوتاه نشان داده شود و تیزی گوشه های فک و پیشانی خود را کم کنید. در این نوع صورت هر اندازه مو کوتاه تر باشد بهتر است، همچنین باید مو تا کنار چانه بیاید. دقت کنید از مدل های بلند مو در جلوی صورت نیز پرهیز کنید. این کار باعث می شود صورت شما کشیده و لاغر به نظر برسد. شما می توانید در گوشه صورت موها را لایه کنید و تیزی صورت را بگیرید. می توانید از انواع مدل های مختلف مانند چتری و فر برای زیبایی هرچه بیشتر استفاده کنید.

مدل موی مناسب چهره قلبی یا مثلث برعکس

مدل موی مناسب چهره قلبی یا مثلث برعکس

این مدل صورت بسیار زیبا و جذاب است که در آن گونه ها برجسته به یک چانه نوک تیز و پیشانی نیز بلند است. برای این شکل می توان 2 نوع مدل موی استفاده کرد. مدل اول می توان از موهای فر درشت که بسیار دلنشین است استفاده کرد. نوع دیگر موهای بلند است. توجه داشته باشید برای این نوع حجیم کردن موها توصیه نمی شود زیرا باعث می شود پیشانی بزرگ نشان داده شود.  مدل باب با موهای پرپشت، موهای کوتاه و دم اسبی با چتری مناسب این مدل صورت نمی باشند.

 

مدل موی مناسب صورت لوزی

مدل موی مناسب صورت لوزی

این مدل هم مانند فرم صورت بیضی اافراد برای انتخاب مدل موی مناسب مشکل چندانی نخواهند داشت زیرا کلیه مدل ها متناسب با این شکل می باشند. مدل های بلند مو که به صورت یکدست باشد و تاشانه بیاید یا مدل های حالت دار می تواند به زیبایی چهره شما کمک کند.موهای فر تا زیر چانه با اندازه متوسط هم می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. در صورتی که می خواهید موی بلند را انتخاب کنید توصیه میکنیم، مدلی را برگزینید که در اطراف قاب صورت، مدل لایه لایه باشد. حتی در این فرم افراد می توانند مدل چتری را که در بین بانوان بسیار محبوب است انتخاب کنند. دقت داشته باشید برای فرم صورت لوزی باید پهنای پیشانی و فک را افزایش داده و استخوان گونه را باریک نشان دهید. مدل های موی کوتاه برای این نوع صورت توصیه نمی شود، زیرا باعث می شود صورت در بخش های بالا پهن جلوه داده شود و باعث عدم تقارن می شود.

مدل موی مناسب صورت مربعی

مدل موی مناسب صورت مربعی

ابتدا باید بگوییم افرادی که دارای فرم صورت مربعی هستند از مدل های کوتاه اجتناب کنند زیرا شکل مربعی بیشتری به صورت می دهد. برای صورت های مربعی باید کاری کنید که صورت کشیده نشان داده شود.  پس سراغ مدل موهای بلند بروید و سعی کنید موهای کناره صورت صاف باشد و در صورت امکان تا کناره های صورت بیاید. می توانید از مدل های ساده و یکدست که تا زیر شانه می آیند هم استفاده کنید. در صورتی که دارای چانه بزرگی هستید می توانید موهای خود را به صورت لایه لایه بر روی آن قرار دهید تا چانه شما کوچکتر نشان داده شود. مدل‌هایی که روی فرق سر پف و برجسته می شوند نیز می تواند باعث زیبایی شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *