نکات مهم برای کراتین کردن مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

نکات مهم برای کراتین کردن مو

نکات مهم برای کراتین کردن مو

یکی از راهکار های جدید برای برای داشتن مو های براق، صاف ، لخت و ابریشمی شدن مو ها، کراتین کردن مو است. البته علاوه بر این ویژگی ها مو نیز با این روش تقویت می شوند و ریشه مو ها تغذیه می‌ شود. لازم به ذکر است که خوده مو ها از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و زمانی که مو ها سالم باشند و آسیبی به آنها وارد نشده باشد این پروتئین باعث درخشش و نرم شدن و ابریشمی شدن مو ها می شود.از دلایلی که منجر به کدر شدن، مجعد و وز شدن، شکننده شدن و ریزش مو ها می شود، این است که با استفاده از رنگ و دکلره و… پروتئین مو ها کم شود و موجب بروز این نوع مشکلات در موها شود.کراتین از روش های موثر برای تقویت و صاف و ابریشمی شدن مو ها می باشد. باید بدانید که در این روش با استفاده از مقداری کراتین در حد معین شده، به کوتیکول های موهای شما می رسد و منجر به تقویت و درخشندگي موهای شما می شود. لازم به ذکر است برای انجام هر نوع کارای آرایشی و زیبایی نیاز است که یک سری نکات را قبل از انجام، رعایت کنید.در اینجا برایتان آنها را شرح می دهیم.

موارد قابل توجه قبل از کراتین کردن مو

  • در ابتدا باید از مراکز آرایشگاهی و زیبایی که این کار کراتین کردن مو را انجام می دهند اطلاعات لازم را اعم از نوع مواد کراتینه مو و مرغوبیت آن را کسب کنید. همچنین مزایا و معایب کراتین نیز نکته حائز اهمیتی است که به آن باید توجه کنید
  • بیشتر کسانی این عمل کراتین کردن مو را انجام می دهند که دارای موهای ضخیم یا فر بودن موهای آنها زیاد است.
  • اگر کراتین مو گزینه مناسبی برای صاف شدن موهای شما نیست می توانید از بوتاکس مو یا گلت مو استفاده کنید و بهره ببرید.
  • عمل کراتین برای افراد باردار یا کسانی که آلرژی و حساسیت دارند به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است با انجام این عمل حالت های متفاوت حساسیت در آنها بروز کند پس بهتر است قبل از انجام کراتین با پزشک مشورت کنند.
  • لازم به ذکر است که عمل کراتین مو زیر نظر تکنسین های متخصص و با سابقه و ماهر در این زمینه انجام شود زیرا مو ها جزو اندام های حساس هستند و اگر تکنیک درست برای انجام کراتین را آرایشگر شما بلد نباشد ممکن است موهایتان آسیب جدی و جبران ناپذیری ببینند.
  • روش کراتین بیشتر مناسب افراد بالای 12 سال می باشد پس بهتر است پس از رد کردن سن مناسب این عمل را انجام دهید.

نکات مهم درباره مواد کراتین مو

  • بهترین مواد کراتین مو ، موادی است که در آنها فرمالین وجود ندارد. فرمالین نوعی گاز شیمیایی است که در حین کار با مواد، پخش می شود و بر روی سلامتی تاثیر منفی می گذارد.

افراد غالبا از کراتین مو جهت بهبود موهای آسیب دیده خود هنگام دکلره یا رنگ کردن استفاده می‌ کنند، اما عده ای از افراد قابلیت استفاده از کراتین را ندارند، افرادی که از داروهای اعصاب استفاده می‌کنند، یا بیماری هایی نظیر سرطان دارند و یا از داروهای مخصوص غدد مصرف می‌ کنند. این افراد قبل از انجام هر گونه کراتین، و استفاده از مواد شیمیایی باید با پزشک خود مشورت کنند

نکات مهم برای بعد از کراتین کردن مو ها

  • بعد از انجام کراتین مو، لازم است از ماسک مو و شامپو هایی مخصوص استفاده نمایید تا از درخشندگي و صافی موهایتان مراقبت نماید و باعث تقویت موها شود.
  • لازم به ذکر است که پس از انجام کراتین، موهایتان را تا سه روز نشوئید و آب به آن ها نرسانید. البته این توصیه هارا تکنسین مربوطه پس از انجام کار به شما کاملا اطلاع می دهد.
  • نوع مواد کراتین با هم متفاوت است، پس به همین دلیل بهتر است برای مطلع شدن از نحوه شستشو و تعداد دفعات آن با تکنسین مربوطه مشورت کنید و دستور عمل لازم را بگیرید.
  • شما می توانید پس از کراتین کردن مو های خود، آنها را رنگ کنید یا به آنها مدل بدهید. در این زمینه هیچ نوع محدودیتی برایتان وجود ندارد.
  • لازم به ذکر است که تا کمتر از 48 ساعت نباید مو ها شسته شود و پس از آن هم باید با شامپو هایی شسته شود ک فاقد سولفات می باشد.
  • به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از رنگ کردن مو، کراتین انجام دهید، زیرا اگر اول رنگ کنید و سپس کراتین انجام دهید ممکن است که موهایتان تغییر رنگ دهند.
  • برای کراتین کردن بهتر است از اتو مو استفاده کنید چون باعث می شود مواد سریع تر جذب شود ولی اگر حرارت زیاد وارد شود موهایتان آسیب می بینند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : نکات مهم برای کراتین کردن مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری