تفاوت کراتین و پروتئین تراپی مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

تفاوت کراتین و پروتئین تراپی مو

کراتین و پروتئین تراپی مو

توجه به زیبایی و سلامتی مو ها در بین افراد بسیار حائز اهمیت می باشد و همینطور موها  تاثیر بسیاری در زیبایی چهره افراد دارند. به همین خاطر توجه کردن به مو ها و رفع مشکلات آن ها در بین خیلی از افراد زیبا جو، فراوان است.

در عصر امروز، روش های جدیدی برای رفع مشکلات مو ها به وجود آمده است. که کراتین و پروتئین تراپی مو دو روشی است که می‌خواهیم مطالبی درباره آنها با شما به اشتراک بگذاریم.

معرفی کراتین مو

کراتین نوعی پروتئین بسیار مهم برای مو ها می باشد که اگر به اندازه کافی در مو ها از آن وجود نداشته باشد، مو ها حالت وز، فر و مجعد به خود می گیرند. کراتین دارای دو نوع و مدل می باشد :

  • آلفا کراتین
  • بتا کراتین (برای پوست و مو از بتا کراتین استفاده می شود.)

این روش، روشی نیمه دائم برای صاف و درخشان کردن مو ها می باشد و علاوه بر احیا کردن مو ها صافی و ابریشمی شدن مو ها را نیز به افراد هدیه می دهد.

معرفی پروتئین تراپی مو

این روش نیز مانند کراتین، برای احیای مو به کار گرفته می شود و علاوه بر احیای مو، باعث درخشندگي، صافی و ابریشمی شدن مو ها نیز می‌ گردد.

در این روش موادی که حاوی پروتئین هستند برای ازبین برد مو خوره ها، گره خوردگی مو ها، زبری مو و… استفاده می شود و در نتیجه باعث احیای مو می شود.

تفاوت کراتین و پروتئین تراپی مو چیست؟

تفاوت های این دو روش موثر به شرح زیر می باشد.

مواد به کار رفته شده در کراتین و پروتئین تراپی مو

مواد مورد استفاده در این دو متد با هم متفاوت است به این صورت که در پروتئین تراپی از محصولاتی که حاوی پروتئین است استفاده می شود ولی در کراتین از پروتئین بتا استفاده می شود.

میزان احیای مو

پیشنهاد می شود افرادی که مشکلات مو های آنها زیاد است از پروتئین تراپی استفاده کنند. زیرا در کراتین احیای مو کمتر از پروتئین تراپی می باشد.

میزان ماندگاری و دوام کراتین و پروتئین تراپی

میزان ماندگاری این دو روش باهم متفاوت است. در پروتئین تراپی حدود 4 ماه دوام و ماندگاری دارد ولی در کراتین حدود 6 ماه می باشد که به نوعی روش نیمه دائم است. لازم به ذکر است که در صورت انجام درست و مراقبت های درست تر بعد از انجام این روش ها می توانید ماندگاری آنها را نسبتا بیشتر کنید.

هزینه کراتین و پروتئین تراپی

شاید دور از ذهن باشد ولی هزینه پروتئین تراپی کمتر از هزینه کراتین می باشد و به همین دلیل پروتئین تراپی علاوه بر مزایای درمانی اش، مقرون به صرفه تر نیز می باشد.

میزان صافی و زیبا شدن مو ها

در پروتئین تراپی اندازه ی صاف شدن و ابریشمی شدن مو ها کمتر از کراتین کردن می باشد و به همین دلیل کسانی که هدف آنها صاف شدن و زیبایی ظاهری مو ها است کراتینه کردن را انتخاب می کنند. ولی کسانی که جنبه درمانی و احیا کردن مو ها برایشان مهم تر است از پروتئین تراپی استفاده می‌ کنند.

این دو موضوع، موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیتی بود ک برای انجام دادنشان نیاز به داشتن اطلاعات کافی درباره آنها خواهید داشت. و چنانچه قصد دارید که این روش های احیای مو را انجام دهید می بایست به مراکز خدمات زیبایی و بهداشتی معتبر بروید تا با تکنیک‌ های مخصوص و تخصصی برایتان انجام دهند  و از نتیجه خوبی بهره مند شوید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : تفاوت کراتین و پروتئین تراپی مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری