تفاوت کراتین و ریباندینگ

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

تفاوت کراتین و ریباندینگ

کراتین و ریباندینگ

امروزه روش های بسیار زیادی برای صاف کردن مو به وجود آمده است که دارای تنوع های متفاوتی در نوع درمان و ویژگی های آنها وجود دارد. در این مقاله ما می‌ خواهیم تفاوت کراتین و ریباندینگ مو را برایتان توضیح دهیم تا با علم کافی یکی از آنها را برای اعمال کردن، انتخاب کنید.

روش کراتین کردن مو

در کراتینه کردن، ساقه مو ها تقویت می شود و مواد پروتئینی مورد نیاز مو ها را به آنها می رساند که باعث صاف، ابریشمی و درخشان شدن مو ها می شود. لازم به ذکر است که کراتین هیچ تخریبی در ساختار مو پدید نمی آورد و این روش بیشتر برای کسانی است که موهای فر، مجعد و دکلره شده و موهایی که کش می آیند ( اصطلاحا آدامسی می گویند) را دارا می باشند.

روش ریباندینگ کردن مو

در روش ریباندینگ بر خلاف کراتین، ساختار مو ها کاملا تخریب می شود و مو ها به کمک مواد شیمیایی صاف می شوند. به همین خاطر برای موهای رنگ شده نباید از روش ریباندینگ استفاده شود. در این روش احتیاط کردن شرط اول می باشد. این شیوه بر خلاف کراتینه کردن که موجب مرطوب شدن مو ها می شود. در ریباندینگ رطوبت مو ها و آب درون ساقه مو ها کاملا از بین می رود. از معایب این روش می توان به این موضوع اشاره کرد که پس از استفاده از این روش، مو ها دیگر به راحتی حالتی به خود نمی گیرند و ماندگاری این روش بر خلاف کراتین مو که به طور متوسط تا 6 ماه بر مو ها می ماند، ریباندینگ کاملا دائمی است و این دلیل کافی برای از بین بردن ساختار طبیعی مو ها نیز می‌ باشد.

مقایسه هزینه های ریباندینگ و کراتین

در روش ریباندینگ، هزینه به طور معمول سه برابر بیشتر از کراتین کردن است. پس اگر مشکلی با هزینه ی آن ندارید با توجه به نیاز موهای شما گزینه مناسبی برای شما خواهد بود ولی در غیر این صورت، می توانید از روش کراتین استفاده کنید.

  • دلیل بالا بودن قیمت ریباندینگ به سه عامل زیر مربوط است
  • مواد اولیه گران قیمت (شی سایدو ژاپن)
  • زمان بر بودن فرایند ریباندینگ نسبت به کراتین کردن (حدود 6 الی 7 ساعت)
  • نیازمند تخصص بالا برای انجام ریباندینگ جهت جلوگیری از آسیب دیدن مو ها

ماندگاری کراتین و ریباندینگ

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، روش ریباندینگ ماندگاری دائمی دارد ،البته لازم به ذکر است که این ماندگاری دائمی فقط تا زمان رشد مجدد مو ها از ریشه، می ماند و طی فرایند  رشد، موها حالت اولیه خود را می گیرند. ولی بقیه مو ها به صورت دائم تا سال ها به شکل لخت و شلاقی باقی می مانند.

ولی کراتین کردن تنها 6 ماه ماندگاری دارد و کم کم موها شروع به گرفتن حالت اولیه خود می کنند. البته شما می توانید  برای طولانی تر شدن مدت ماندگاری کراتین، تا یک سال از مراقبت های بعد از انجام کراتین کمک بگیرید.

عوارض جانبی کدام روش کمتر می باشد؟

باید بدانید که همه روش های صافی مو دارای عوارض می باشند و هیچ ماده و محصولی در دنیا بدون داشتن عوارض وجود ندارد. پس فریب افراد سودجو را که محصولات خودشان را بدون عوارض معرفی می کنند نخورید و سعی کنید به دنبال تکنسین متخصص در این حرفه بگردید تا از اصل بودن مواد آن مطمعن شوید تا خیالتان از عوارض جانبی راحت تر بشود.

یک نکته مهم

ریباندینگ برای موهای دکلره شده کاملا ممنوع می باشد. زیرا ریباندینگ توانایی اجرا بر روی موهای  سالم و طبیعی اجرا می شود. موهایی که با مواد شیمیایی رنگ و اکسیدان روشن شده باشند اصلا مناسب صاف شدن با این روش نیستند زیرا آسیب و سوختگی شدیدی به دنبال خواهد داشت.برای احیا کردن و صاف کردن این نوع از مو ها می توانید از کراتین یا بوتاکس مو استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود قبل از انجام هر گونه عملی با تکنسین متخصص مشورت بگیرید تا راه درستی را پیش پای شما قرار دهد.

لازم به ذکر است افرادی که تنوع طلب هستند و پس از مدت طولانی ممکن است از لخت بودن موهای خود خسته بشوند پیشنهاد می شود که از کراتین مو استفاده کنند تا پس از مدتی اثر آن از بین برود و حس رضایت مندی را دوباره تجربه کنند.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : تفاوت کراتین و ریباندینگ
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری