روش های مراقبت بعد از کراتین چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

روش های مراقبت بعد از کراتین چیست؟

روش های مراقبت بعد از کراتین چیست؟

قطعا در هرعملی مراقبت های بعد از آن نیز مهم است. کراتین یک روش شیمیایی برای صافی تقریبا چند ماهه موهای افراد مختلف است. دراین روش مواد کراتین به صورت چند ساعت به  دسته ایی از موهای افراد احیا می شود و توسط وسایل گرمایشی روی موهای افراد گذاشته می شود. از این روش برای صاف کردن مو ها استفاده می کنند. این روش به افرادی که موهای فر و ویا وز و یا شکننده و غیر حالت پذیر دارند پیشنهاد می شود. همچنین افرادی که به دلیل مشغله های زیاد نمی توانند موهای مرتب همیشگی داشته باشند و برایشان این که مقدور نیست این روش پیشنهاد می شود. در این مقاله درباره نکاتی که بعد از کراتین کردن موها باید آن ها را رعایت کنید مورد بحث قرار می دهیم.

نکاتی برای بعد از کراتین مو

  • استفاده درست و به موقع از محصولاتی که آرایشگر آن ها را به شما معرفی کرده است متداوم بودن این کار نیز مهم است.
  • از محصولاتی با برند معتبر استفاده کنید تا از کیفیت آن ها مطمعن باشد. و بدانید که این محصولات ضرر زیادی به موهای شما وارد نمی کند.
  • شامپو های مخصوص کراتینه به افرادی که برای کراتین مو اقدام می کنند. پیشنهاد می شود از شامپوهای مخصوص استفاده شود تا به موهای افراد آسیب های زیادی وارد نکنند.
  • استفاده کردن از ماسک موهای مخصوص بعد از کراتینه نیز پیشنهاد می شود این ماسک موها انواع متفاوتی دارد مانند ماسک های مو داخل حمام و ماسک مو بیرون حمام پیشنهاد می شود افرادی که در داخل حمام می توانند از ماسک استفاده کنند ماسک داخل حمام را تهیه کنند. افرادی که نمی توانند داخل حمام از ماسک استفاده کنند ماسک های بیرون حمام را نیز تهیه کنند.
  • اتو نکشیدن مو ها افراد کراتینه یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود. پیشنهاد می شود به صورت مداوم موهای خود را بعد از کراتینه اتو نکشید زیرا ممکن است به سطح کراتین آسیب وارد کند.
  • نبستن موهای خود با کش و یا دیگر وسایل به صورت سفت یکی دیگر از موارد است که ممکن است به مواد کراتینه آسیب وارد کند و عمر آن را کم کند.
  • بعد از کراتین کردن مو های خود تا چند روز از شستن آنها خودداری کنید تا مواد کاملا به خورد موهای شما برود.
  • از ورزش های سنگین که باعث عرق کردن زیادی شما می شود خودداری کنید این کار را تا چند روز بعد از کراتینه ادامه دهید زیرا عمر کراتین شما را بیشتر می کند.
  • بعد از سه روز دوباره اقدام به آرایشگر کار کنید برای شستن کراتین خود این کار به این دلیل است که در این سه روز مواد کراتینه به صورت کامل به خورد موهای افراد رود و به موهای افراد حالت صاف و درخشنده را دهد.
  • تا سه روز بعد از کراتینه مو باید صورت کامل اتو کشی شود متداوم بودن این کار باعث می شود تا عمر و ماندگاری مواد کراتینه روی موهای افراد به صورت کامل جواب دهد و حالت صافی بیشتری را به موهای افراد هدیه کند.
  • از بافتن سفت به طوری که فرم موهای شما را عوض می کند مانند بافت های کف سر اجتناب کنید. در این حالت ممکن است مو ها فرم دیگری بگیرند و عمر کراتینه را کم کند.

نکاتی درباره قبل از کراتین کردن مو

  • ابتدا درباره محصولی که قرار است از آن برای موهای شما استفاده شود تحقیق های لازم را به عمل آورید و از کیفیت و نوع برند آن مطمعن شوید.
  • درباره سالن های آرایشی که قرار است در آن جا اقدام به انجام کراتین بکنید تحقیقات لازم را انجام دهید تا نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید و بعد تصمیم به انجام کار بگیرید.
  • اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید در قبل از کراتین کردن موهای خود این عمل را انجام دهید.
  • درباره حساسیت نداشتن به مواد کراتین اطلاعات کافی را داشته باشید. در بعضی از موارد افراد ممکن است به موادهای کراتین حساسیت داشته باشند و عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
  • اگر قصد کوتاهی موهای خود را دارید قبل از کراتین کردن مو های خود موها را کوتاه کنید زیرا در زمان کراتین نمی توانید به موهای خود قیچی بزنید ممکن است حالت آن عوض شود.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : روش های مراقبت بعد از کراتین چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری