مزایا و معایب کار با مواد رنگ

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مزایا و معایب کار با مواد رنگ

مزایا و معایب کار با مواد رنگ

در دنیای امروز اکثر افراد برای عوض کردن زیبایی موهای خود دست به رنگ کردن موها میزنند این دسته از افراد ممکن است با مزایا و معایبی رو به رو شوند. در این مقاله با مزایا و معایب کار با رنگ کردن آشنا می شویم در ابتدا رنگ کردن به همه افراد پیشنهاد نمی شود مخصوصا افرادای که دارای بیماری های خاص مانند: سرطان های مختلف هستند پیشنهاد نمی شود موهای خود را رنگ کنند.همچنین برخی از افرادی برای متفاوت بودن چهره خود دست به رنگ کردن موهای خود می زنند.

مزایای کار با مواد رنگ های مختلف

  • کار کردن با مواد رنگ می توانو چهره متفاوتی از افراد مختلف بسازد و تغییر را در چهره بانوان و یا حتی آقایان نیز نشان دهد.
  • به مرور می توان رنگ ها را بنا به سلیقه افراد تغییر داد و ماندگاری همیشگی ندارد.
  • رنگ های  طبیعی و گیاهی می تواند به ترمیم ساقه های مو نیز کمک کند.

معایب رنگ کردن

  • یکی از معایب کار با مواد رنگ به علت شیمیایی بودن مواد و بویی که به همراه کار با آن برای افراد مختلفی که قابل استشمام است ممکن است مضر باشد.
  • استفاده مداوم از موادهای رنگ باعث بروز بیماری های مختلف در انواع افراد می شود.
  • رنگ کردن موها تمدید زود به زود می خواهد و ممکن است همین امر برای برخی از افراد مشکل و وقت گیر باشد.
  • رنگ کردن زیر نظر افراد متخصص هزینه های زیادی را صرف می کند.
  • باعث سوختگی موها می شود. به دلیل وجود موادهای شیمیایی زیادی که در مواد رنگ وجود دارد استفاده متداوم از آنها باعث سوختگی موها می شود.
  • موهایی که با رنگ ظاهر می شوند زمان زیادی را لازم دارند تا به حالت اولیه خود برگردند و ترمیم شوند.
  • گاه به دلیل آسیب های زیادی که مواد رنگی به موهای افراد مختلف وارد می کند فرد را وادار به کوتاهی موها و یا ترمیم های گران قیمت برساند.
  • هزینه رنگ مو توسط اشخاص متخصص اکثرا گران است و ممکن است افراد نتوانند از پس هزینه های مواد رنگی و رنگ کردن موهای خود توسط متخصص بر بی آیند.

قیمت مواد رنگ و کار کردن با رنگ

قیمت های مواد رنگ تقریبا زیاد است و آرایشگر هایی که تخصص بیشتری در این زمینه دارند ممکن است هزینه بیشتری را نیز برای کار خود دریافت کنند.همچنین مواد رنگ نیز گران است و با توجه به برندها معروف و سطح این نوع برند ها ممکن است قیمت های این مواد نیز تغییر کند.اما به صورت متوسط به دلیل نوسانات بازار قیمت همه رنگ ها یکی نیست ممکن است مواد رنگی با قیمت پایین اما بی کیفیت اما مواد رنگی با قیمت متوسط اما کیفیت بالا وجود داشته باشه و رضایت افراد را به خود جلب کند. همچنین در نظر داشته باشید به دلیل اینکه رنگ ارتباط مستقیم با مو دارد سیع کنید از برند های معتبر استفاده کنید تا از آسیب های احتمالی تا حداکثر ممکن جلوگیری شود آسیب هایی که از رنگ کردن موهای افراد به ساقه موها می رسد ممکن است غیر قابل جبران باشد و افراد را وادار به انجام دادن کارهای ترمیمی مختلف سازد. با این حال اگر افراد برای انتخاب نوع برند مواد رنگ خود هوشیار نباشند ممکن است باعث بروز آسیب و یا خطراتی شود. همچنین اگر به رنگ های مختلف آلرژی و یا حساسیت دارید حتما قبل از انتخاب مواد رنگ خود درباره نوع برند و اطلاعات کامل مواد رنگ تحقیق کنید و مطمعن شوید که مواد رنگی قادر به بروز حساسیت و یا آلرژی در شما نیست. همچنین بازار کاری آرایشگرها کار با مواد های رنگی توسط افراد متخصص و آرایشگر های گوناگون انجام می شود‌. این کار نیاز به ظرافت و حساسیت زیادی دارد زیرا مواد رنگی روی موهای افراد باید به صورت منظم ظاهر شود تا زیبایی خود را نشان دهد. با این حال اگر آرایشگر حوصله کافی و ظرافت کافی را روی موهای مشتری خود نزارد ممکن است مشتری رضایت کافی را از کار آرایشگر نداشته باشد و مورد شکایت قرار دهد‌. متقاضیان زیادی برای این کار وجود دارد در کار با مواد های رنگی بسته به کار آرایشگر تعداد مشتری های موجود نیز تعیین می شود.  اگر آرایشگر از کاری با سطح بالا و ظرافت و نظم کافی برخوردار باشد قطعا متقاضیان زیادی را نیز جذب می کند اما اگر  از کار خوبی برخوردار نباشد و ظرافت کافی و نظم کافی در کار او وجود نداشته باشد متقاضیان نیز برای انجام کار به او مراجعه نمی کنند.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مزایا و معایب کار با مواد رنگ
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری