کار با مواد رنگ چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

کار با مواد رنگ چیست؟

کار با مواد رنگ چیست؟

کار کردن با مواد رنگ بر روی مو و ناخن و یا پوست بدن مانند تتو و یا روی انواع سطوح می توان از مواد رنگی استفاده کرد این مواد رنگی توسط افراد متخصص اعمال می شود و از آنها استفاده می شود .با این حال با ترکیب چند ماده می توان رنگ جدیدی را ساخت و از آنها برای رنگ کردن های مختلف استفاده کرد یکی از این استفاده ها در عرصه رنگ مو استفاده می شود. امروزه سبک رنگ موهای جدیدی به بازار عرضه شده است که انواع بانوان و آقایان مختلف از رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود استفاده میکنند تا سفیدی های موها خود و یا رنگ موهای خود را عوض کنند. یکی دیگر از استفاده های مواد رنگ بر روی ناخن استفاده می شود تا هنگام لاک زدن که مانند مواد رنگ عمل می کند این آن استفاده می شود همچنین برای کاشتن ناخن ها و رنگ کردن آن ها نیز استفاده می شود این عمل برای عوض کردن شکل ناخن ها و یا برای افرادی که علاقه به بلند کردن ناخن های خود دارند از این روش استفاده می کنند. به صورت کلی استفاده کردن از مواد های رنگی یعنی اعمال مواد رنگی بر روی جسم و یا سطوح که توسط افراد انجام می شود و پس از گذشت زمانی آن جسم و یا سطح رنگ مورد نظر را به خود می گیرد.

انواع مواد رنگ

مواد رنگ انواع متفاوتی دارد برای مثال مواد رنگی که برای رنگ کردن دیوار استفاده می شود با مواد رنگی که برای رنگ کردن مو و یا ناخن استفاده می شود متفاوت است‌ . همچنین مواد رنگ از قیمت متفاوتی نیز برخوردار است که این قیمت با توجه به برند مواد رنگ تعیین می شود. مواد رنگی که با اعتبار زیاد و تجربه زیادی در این عرصه کار می کنند و از برند معتبری نیز برخوردار هستند قطعا  قیمت بیشتزی نسبت به محصولاتی که در این عرصه فعالیت چندانی ندارند و از اعتبار زیادی نیز برخوردار نیستند دارند. بازار مشتری برند هایی که معتبر هستند نیز بهتر از بزند هایی که اعتبار زیادی بین افراد ندارند.برای انتخاب کردن مواد رنگ باید هوشیار باشید تا از مواد رنگی با برند های معتبر و قابلیت های ضد حساسیت برای افرادی که سابقه حساسیت دارند استفاده شود تا از بروز هر گونه بیماری و حساسیت و آلرژی جلو گیری شود.

دوره آموزش رنگ مو

برای آموزش این دوره به هنرجویان, اول پایه رنگ کردن مو ها بر روی کاغذ به آنها آموزش داده میشود. و بعد از آنکه هنرجو به طور کامل متوجه نکات این کار شد ابتدا از کار کردن با مواد و ساختار آنها مراقب از مو ها و ترکیب رنگ و رنگ کردن مو های طبیعی و رنگ شده, دکلره مو یا موهای سفید شده, مش کردن با کلاه و رنگساژ کردن موها دریافت کردن, آموزش آنها به صورت عملی شروع می شود. هنرجویان در دوره ای که مربوط به رنگ و مش می باشد این روش ها را یاد می گیرند: ترمیم مش,مش شعاعی,مش با فویل,دکوپاژ,دکلره کامل,مردانساژ,هایلایت های فانتزی,آمبره,سامبره,انواع لایت,رنگ های کهکشانی,بالیاژ.

ابزارو وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز به صورت یک پک کامل به هنرجویان داده می شود. که داخل این پک از شانه, برس رنگ, کاسه رنگ, برس گرد, قلاب, بیگودی فر, ساده و ماژور, حوله یک بار مصرف, کلاه رنگ یک بار مصرف, پیش بند, فویل آلومينيوم با عرض 11و51 سانتی متر, کلاه مش بزرگ و متوسط, سنجاق سر فلزی, ضدعفونی کننده وسایل, نرم کننده با تاثییر سریع بر مو, مواد ویتامینه مو, رنگ های مو دایم, موقت, استفاده از اکسیدان های 3-6-9-11-درصد, تثبیت کننده رنگ مو مایع, کرم و پودر بی رنگ کندده مو, سشوار کلاهی برقی و سشواردستی.

 

 

 

 

بازار کار رنگ و مش چگونه است؟

شاخه رنگ و مش در آرایشگری یکی از پر در آمد ترین شغل هایی است که میتوان به عنوان شغل پر در آمد از آن استافده کرد و آموزش دید. بعضی افراد هستند که فقط آموزش می بینند اما به صورت حرفه ای این کار را ادامه نمی دهند و در این صورت احتمال آنکه موهای مشتری آسیب ببیند زیاد است. با گذراندن دوره های آموزشی نیمه و پیشرفته می توانید در این شغل درآمد مناسبی داشته باشید. به دلیل آنکه این شغل کاملا در حال گسترش یافتن است و باید حتما خود را با آموزش های جدید آشنا کنید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : کار با مواد رنگ چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری