آیا رنگ کردن مو باعث موخوره می شود؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آیا رنگ کردن مو باعث موخوره می شود؟

آیا رنگ کردن مو باعث موخوره می شود؟

یکی از دلایل شایع در آسیب دیدگی، خشکی، وزی و مجعد شدن مو ها که باعث مو خوره گرفتن می شود، رنگ کردن متعدد مو ها با مواد شیمیایی می باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامتی موهای خود، رنگ کردن موهایتان را به حداقل برسانید تا موهای شما از آسیب های اکسیدان و مواد شیمیایی رنگی در امان بماند.موخوره نوعی بیماری محسوب می شود که نام علمی آن، تریکوپیوزین می باشد. این بیماری یکی از شایع ترین ها میان آقایان و خانم ها است. در موخوره، انتهای ساقه مو ها چند شاخه می شود و باعث سست شدن و از دست دادن مقاومت آنها می شود.

چه عواملی باعث بروز این بیماری می شوند؟

در اینجا ما به شما برخی از دلایلی که باعث مو خوره گرفتن می شود را به شما معرفی می‌کنیم.

  • استفاده از شامپو های غیر استاندارد (به این معنا که ابتدا نوع مو های خود را بشناسید و سپس نسبت به نوع آنها شامپوی مناسب با آنها را خریداری کنید.)
  • استفاده از رنگ موهای شیمیایی و دکلره کردن مو ها
  • استفاده از مواد فر کردن مو ها
  • گرمای شدید در اثر اتو مو و سشوار کشیدن
  • قرار گرفتن مو ها به طور مداوم در برابر باد و نور خورشید

چرا رنگ کردن باعث موخوره می شود؟

همان طور که در ابتدای مقاله به شما گفتیم، رنگ کردن مو ها ، از دلایل موثر بر خشکی، وز شدن، شکنندگی و آسیب دیدگی در مو ها می باشد. به خاطر وجود مواد شیمیایی و اکسیدان در این رنگ ها به شما پیشنهاد می کنیم که کمتر از رنگ مو استفاده کنید. اگر از رنگ مو زیاد استفاده کرده اید و موهایتان بیش از حد خشک شده اند بهتر است به مراقبت آنها بپردازید.

پیشنهاد ما به شما این است که از شامپو های رنگ شده و آسیب دیده استفاده کنید تا اسیب دیدگی کوتیکول های موی شما را به حداقل برساند. همچنین می توانید برای درمان کوتیکول ها از نرم کننده و ماسک مو نیز استفاده کنید تا ترمیم شوند. پیشنهاد می کنیم پس از شستن موهایتان اجازه دهید کمی از مواد نرم کننده و ترمیم کننده بر روی موهایتان باقی بماند. در بازار بسیاری از سرم های مو وجود دارند که پس از استحمام مو ها می توانید از آنها به ساقه های مو هایتان بزنید تا رطوبت موهایتان را حفظ کند و از شکنندگی آن ها جلوگیری کند.

اگر موهای بلندی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که شامپو را کف سر خود بریزید و سپس شروع به شست و شو بکنید. دلیل این است که چربی کف سر مو ها ازبین برود و از ساییدن ساقه مو ها خودداری کنید زیرا همان کفی که از کف سر شما به سمت ساقه حرکت می‌ کند برای شست و شوی آن ها کافی می باشد.

اگر تا به حال موهایتان را رنگ نکرده اید ما به شما توصیه می کنیم که انجام این کار با مواد شیمیایی خودداری کنید تا به موهایتان آسیبی وارد نکنید. اما اگر علاقه به رنگ کردن دارید می توانید مو هایتان را هایلایت کنید زیرا این روش آسیب کمتری به مو ها وارد می‌ کند.

اگر با معضل موخوره دست و پنجه نرم می‌ کنید به شما پیشنهاد می کنیم که از شامپوهای ملایمی استفاده کنید تا به کوتیکول های موهایتان آسیبی وارد نکند. بهتر است بدانید که پیشگیری بهتر از درمان می باشد. هر چند وقت یکبار موهایتان را نوک گیری کنید و کوتاه کنید. و اگر مو خوره گرفته اید موهایتان را از بالای قسمت مو خوره دار کوتاه باید بکنید. از موادی استفاده کنید تا همیشه رطوبت موهایتان را تامین کند و همچنین از برس زیاد استفاده نکنید تا مانع بروز بیشتر موخوره شود.از دیگر کار ها برای جلوگیری از موخوره اتو مو کشیدن است. سعی کنید تا حد امکان از انجام این عمل خودداری کنید تا به مو خوره دچار نشوید.جهت اطلاع یافتن از شامپوهای ملایم و موثر بر درمان موخوره می توانید به مقالات دیگر سایت ما مراجعه کنید. 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آیا رنگ کردن مو باعث موخوره می شود؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری