اشتباهات رایج در رنگ کردن مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

اشتباهات رایج در رنگ کردن مو

اشتباهات رایج در رنگ کردن مو

یکی از راحت ترین کار ها برای داشتن موهایی زیبا و جذاب و همچنین ایجاد تنوع در ظاهر شکل خود، رنگ کردن مو می باشد ولی این کار در عین راحت بودن نیاز به داشتن مهارت می باشد. زیرا این فرایند اگر به درستی نکات آن اجرا نشود نتیجه مطلوبی که باید به آن دست پیدا کنید را به شما نمی دهد.در ادامه مطلب شما را با چند مورد از اشتباهات رایج در رنگ کردن مو آشنا می‌ کنیم.

چرا نباید مو ها را از رنگ خیلی تیره یک دفعه به رنگ خیلی روشن در بیاورید.

باید بدانید که تنها راه تبدیل موهای تیره به روشن صبر کردن است تا رنگ مو ها به مرور کمرنگ شوند و مو ها رشد کند و یا اینکه می توانید چندین بار رنگ بر روی موهایتان بگذارید ما اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم زیرا آسیب فراوانی به موهایتان وارد می کند.

ولی می توانید هر چند ماه یکبار موهایتان را کمی روشن تر از قبل کنید ولی دقت داشته باشید از رنگ های خوب و اورجینال استفاده کنید و پس از رنگ کردن، به موهایتان برسید.

انتخاب رنگ هایی که زود پاک می شوند.

از آنجایی که رنگ های فانتزی مثل بنفش و آبی و سبز و… زود رنگ خود را از دست می دهند نیاز به رسیدگی بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارند.

از دلایل اینکه رنگ های فانتزی مخصوصا رنگ قرمز زودتر از رنگ های دیگر از سطح مو ها پاک می شود به خاطر این است که مولکول های رنگ قرمز از مولکول های دیگر رنگ ها بزرگتر می باشد و در نتیجه نمی‌ توانند به عمق موها نفوذ کنند. به همین دلیل شستن موهای قرمز راحت تر است. با انجام رسیدگی های لازم می توانید رنگ موهای خود را بهتر حفظ کنید.

 

ریشه ی مو هایتان را دیر به دیر رنگ می کنید.

از معایب دیر به دیر رنگ کردن ریشه مو ها می توان به سخت تر شدن کار آرایشگر برای یکدست کردن موهای شما اشاره کرد. و شاید در خیلی از اوقات نشود موهایت یکدست شوند.

لازم است ریشه موها هر دوماه یک بار رنگ شوند. زیرا بعد از رنگ کردن کف سر از خود حرارت منتشر می کند و باعث می شود رنگ مو زود تغییر کند و نیز وقتی مو ها ب اندازه کافی رشد کنند دیگر با کف سر تماسی ندارند و یکدستی خود را از دست می دهند. اگر دنبال روشی هستید که نیاز به رنگ کردن ریشه مو ها نداشته باشد به شما بالیاژ را پیشنهاد می کنیم.

باید شامپو و نرم کننده موهایتان را عوض کنید.

بهتر است بعد از رنگ کردن از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید زیرا سولفات درون شامپوها چربی سر شما را ازبین می برد و به همین دلیل روند پاک شدن مو های شما سریع تر می شود.

رنگ کردن موهایتان را به دست آرایشگر متخصص نمی سپارید.

سپردن موهایتان به تکنسین متخصص کار ضروری می باشد زیرا هر آرایشگری تخصص لازم را در زمینه مواد گذاری رنگ مو ندارد و ممکن است منجر شود که با موهایتان آسیب ببیند و بسوزد یا رنگ مو آن چیزی که مد نظر شما بوده است به خوبی بر موهایتان اجرا نشود.

رنگ پوستتان را برای رنگ کردن مو باید در نظر بگیرید.

لازم است بدانید که هر رنگ پوستی فقط طیف خاصی از رنگ های مو به آنها می آید و مناسب آنها می باشد. مثلا به بعضی از رنگ پوستها بلوند سرد می آید و به بعضی دیگر بلوند گرم. به شما پیشنهاد می کنیم که در این باره از رنگ اصلی موهای خود به آرایشگر متخصص بگویید و مشورت لازم را برای رنگ مناسب بگیرید.

نباید از وسایل حرارتی زیاد استفاده کنید.

اگر از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موهایتان مثل سشوار و اتو مو زیاد استفاده می‌ کنید باید پس از رنگ کردن کمتر از این وسایل استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبیند. و لازم است از مواد نرم کننده مو قبل از استفاده از وسایل حرارتی استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبیند.

به اندازه کافی برای رنگ گرفتن موهایتان صبر نمی‌کنید.

پروسه رنگ کردن مو ها طولانی است و ممکن است از 2 ساعت تا 8 ساعت طول بکشد. پس بهتر است قبل از انجام رنگ مو  برنامه ریزی کنید تا وسط کار مجبور به شستشو نشوید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : اشتباهات رایج در رنگ کردن مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری