رنگساژ کردن مو ها چیست ؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

رنگساژ کردن مو ها چیست ؟

رنگساژ کردن مو ها چیست ؟

وقتی مو ها را رنگ می کنیم به مرور زمان از زیبایی و رنگ اولیه که داشته اند کاسته می شود و کدر یا زرد می شوند که برای خانم ها خوشایند نمی باشد. رنگساژ کردن مو ها روشی می باشد که زردی مو ها را از بین می برد و شفافیت را به مو ها می بخشد. به نوعی این رنگساژ ها همان رنگ موی ضعیف شده هستند که حاوی آب می باشند و روی دکلره قرار مي‌ گيرند و به خاطر فرمول تضعیف شده آن ها آسیب کمتری به مو ها وارد می‌ کند. همچنین با رنگساژ می توانید یک تنوع جالب در موهای خود ایجاد کنید و براق بودن و شفافیت مو های خود را افزایش دهید.

معرفی انواع رنگساژ های مو

این رنگساژ ها به دو نوع موقت و نیمه موقت در بازار وجود دارد. نوع موقت آنها به صورت شامپو های رنگی ، ژل، اسپری و موس می باشد و نحوه استفاده از آنها بسیار آسان می باشد. برای این کار باید بعد از استحمام، مقدار کافی از رنگساژ موقت را بر روی مو هایتان قرار دهید و شانه بکشید. این نوع رنگساژ ها تا یک هفته بر روی مو ها ماندگاری دارند و نیازی به شستشو ندارند.در رنگساژ های نیمه موقت ، تا سه هفته ماندگاری دارد و به صورت ژل های رنگی و واریاسیون در بازار موجود می باشد. این دسته از رنگساژ ها بسته به نوع دکلره مو، غلظت، رنگ و نوع رنگ موی فعلی شما، انتخاب می‌شوند.جالب است بدانید واریاسیون رنگ مو های خالص و کمکی هستند که با آنها می توانید در رنگ مو های خود سایه های جذابی ایجاد کنید. این گزینه مناسب افرادی می باشد که قصد دارند در موهای خود تنوع ایجاد کنند و بدون نیاز به آرایشگاه رفتن این کار را انجام دهند. واریاسیون در ترکیب رنگ‌های دیگر، می‌تواند سایه‌های خاکستری، دودی، نقره‌ای، قهوه‌ای و یا هر رنگی که می خواهید  را برایتان به وجود آورد.

چگونه رنگساژ مو را بسازیم؟

 در ابتدا برای درست کردن رنگساژابتدا باید با توجه به حجم و زمینه مو ها و بلندی مو یک چهارم تیوپ را خالی کنید  سپس در ظرف مناسب 75 سی سی از اکسیدان نمره 1 یا 6 درصد را خالی کنید و سپس با اضافه کردن همین مقدار آب انها مواد را کاملا مخلوط کنید. و سپس با استفاده از برس رنگساژی که درست کردید را به مو هایتان بزنید. البته باید توجه داشته باشید که مدت زمان ماندگاری رنگساژ بسته به نوع رنگ موی شما دارد و متفاوت خواهد بود.

نحوه رنگساژ کردن مو

باید بدانید که اگر موهایتان مش است زمان یک دقیقه برای گذاشتن رنگساژ کافی می باشد. و پس از یک دقیقه آب کشی کنید. در صورتی که برای موهای رنگ کرده می خواهید از رنگساژ استفاده کنید بهتر است ده الی پانزده دقیقه بیشتر روی موهایتان نباشد. یا اگر مثلا بعد از ۵ دقیقه به رنگ مورد نظر خود رسیدید می توانید مو ها را آبکشی کنید.به شما توصیه می کنیم که برای رنگساژ کردن از یک شماره تیره تر از دکلره موهایتان استفاده کنید. یعنی اگر پایه دکلره شما 6 است بهتر است از رنگساژ شماره 5 استفاده کنید. اگر موهای بلوند دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگساژ شماره 8 الی 10 استفاده کنید.

رنگساژ کردن با واریاسیون

اگر تمایل دارید که در رنگ موهای خود تنوع ایجاد کنید لازم نیست همیشه از رنگساژ استفاده کنید. می توانید از مقدار معینی از اکسیدان با درجه مناسب با رنگ و جنس مو هایتان را با 1 تا 10 سانتی‌متر از واریاسیون ترکیب کرده و  روی موهای خود قرار دهید.با اینکه واریاسیون عمر کوتاهی دارد اما رنگ های جذاب آن برای کسانی ک دنبال تنوع در زمان کوتاه هستند مناسب است.پیشنهاد می شود برای کسانی که موهای مش کرده دارند از واریاسیون استفاده شود زیرا با استفاده از واریاسیون می توانند از آسیب رسیدگی به مو هایشان بیشتر جلو گیری کنند. می توانید مقداری واریاسیون را با شامپو قاطی کنید و به موهایتان بزنید و بعد بشوييد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : رنگساژ کردن مو ها چیست ؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری