معرفی هایلایت(highlightو انواع آن )

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

معرفی هایلایت(highlightو انواع آن )

معرفی هایلایت((highlightو انواع آن

همانطور که در مقالات قبل گفته شده، سبک های مو بسیار متفاوت و جذاب می باشند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. اما این سبک ها آنقدر گسترده می باشد که ممکن است خانم ها فرق بین آنها را متوجه نشوند. آمبره، هایلایت، بالیاژ، سامبره و… واژه های لاتینی می باشند که برای سبک های متنوع به کار می روند. در این مقاله ما قصد داریم که سبک هایلایت و انواع آن را به شما معرفی کنیم.این مقاله به شما کمک می کند که پس از آگاهی یافتن از این سبک مو بتوانید دفعات بعد که به آرایشگاه برای انجام رنگ مو می روید، با علم کامل نوع سبک خود را انتخاب کنید و انجام دهید.لازم به ذکر است که هر سبک مو تکنیک خاص خود را دارد و نوعی هنری تخصصی می باشد. پس هر فرد برای اقدام به رنگ کردن، باید تکنیک های رنگ را بیاموزد و بداند هر رنگی چه تاثیراتی بر مو ها خواهد داشت و سپس به سراغ مهارت های دیگ مانند آمبره، هایلایت و.. برود.

معرفی هایلایت مو

هایلایت مو چیست و شکل ظاهری آن به چه صورت می باشد؟ به طور مختصر باید بگوییم که هایلایت، یعنی در بین دسته هایی از موهای تیره، رگه های روشنی است که می توانیم ایجاد کنیم. اکثر آرایشگر ها شیوه انجام هایلایت را با فویل یا کلاه انجام می دهند که در این صورت این عمل با نظم و الگوی خاص تقسیم بندی می شود و از ریشه تا انتهای مو ها رنگ روشن به روی آنها زده می شود.در تکنیک هایلایت کردن مو با کلاه، پس از رنگ کردن مو ها ،دسته هایی از مو ها را به طور نامنظم از کلاه با قلاب بیرون می کشند و با رنگ دلخواه مو ها را رنگ می کنند. همیشه هایلایت چند درجه روشن تر از رنگ موی اصلی می‌ باشد به این دلیل که دسته های بیرون کشیده شده از  قلاب بتوانند به خوبی خودشان را در تیرگی مو ها نشان دهند و به همین خاطر اسم این تکنیک را هایلایت نام گذاری کرده اند.در تکنیک هایلایت کردن با فویل، دسته های بزرگتری نسبت به هایلایت کردن با کلاه، برداشته می شود و بر روی فویل های مستطیلی شکلی که معمولا از طول مو ها بلند تر است، با فرچه مواد گذاری می شود. و سپس آرایشگر فویل را می بندد و پس از مدتی مو ها هایلایت می شوند.

معرفی بیبی لایت (babylight) کردن موها

در روش بیبی لایت کردن ، سبک لایت کردن طبیعی تر از هایلایت است. به این صورت که از ریشه تا نوک مو ها ،موهایتان با دسته های بسيار نازک و باریک که نزدیک به هم  هستند انتخاب و رنگ می شوند. به همین خاطر این نوع سبک وقت زیادی را می گیرد اما نتیجه کار بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. این  سبک هایلایت به خاطر اینکه چهره را جوان تر می کند طرفداران زیادی دارد.

معرفی لولایت (lowlight) کردن مو ها

این روش کاملا بر عکس هایلایت و بیبی لایت کردن می باشد و در اینجا به جای روشن کردن دسته های مو آنها را تیر می کنیم. روش انجام این عمل همانند هایلایت می باشد یعنی دسته ای از مو ها یا با کلاه یا فویل جدا می شود و رنگ یک درجه تا سه درجه تیره تر بر آنها گذاشته می شود.

نکات قابل توجه درباره هایلایت کردن مو ها

  • نباید از ماسک موی گیاهی یا شیمیایی، ژل مو، سرم یا تقویت کننده مو قبل از انجام هایلایت استفاده کنید.
  • قبل از هایلایت کردن موهایتان را کاملا بشویید تا اثری از چربی و آلودگی بر آنها نماند.
  • اگر می خواهید موهایتان را کوتاه کنید بهتر است قبل از هایلایت آن را انجام دهید.
  • پیشنهاد می شود که هایلایت را متناسب با پوست خود انتخاب کنید. یعنی دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر.
  • بهتر است هایلایت را هر دو یا سه ماه یکبار تمدید کنید تا ریشه هایی که رشد کرده اند روشن شوند.

نکته

همینطور جالب است بدانید که هایلایت باعث می شود درخشش مو ها بیشتر شود ولی لولایت حجم و عمق مو ها را بیشتر نشان می دهد.روش لولایت بیشتر روی موهای آقایان انجام می شود زیرا اگر سفیدی در بین موها باشد پوشش می دهد و طبیعی جلوه می دهد. به طور کلی هدف از لولایت کردن این است ضخامت و حجم مو ها را بیشتر نشان دهد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : معرفی هایلایت(highlightو انواع آن )
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری