دکوپاژ مو چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

دکوپاژ مو چیست؟

دکوپاژ مو چیست ؟

 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که از رنگ موی خود ناراضی باشید و قصد پاک کردن و یا تغییر رنگ آن را داشته باشید؟ برای انجام این کار باید از روش دکوپاژ کردن مو ها استفاده کنید. در ادامه مطلب برایتان شرح کاملی از دکوپاژ می دهیم.

معرفی دکوپاژ کردن مو

به روشی که با آن رنگدانه های مصنوعی مو را خارج می کنیم و یا رنگ مو را پاک می کنیم دکوپاژ گفته می شود. و با این عمل می توانید رنگ مو های جدیدی بر موهایتان بگذارید.

دکوپاژ و دکلره چه تفاوتی با هم دارند؟

روش دکوپاژ کردن مو ها از دکلره ضعیف تر است . دکوپاژ باعث می شود پایه رنگ تیره موهای فرد به روشن تغییر کند. اگر فردی موهای خود را تیره تر از رنگ اصلی بکند ولی از آن رضایت نداشته باشد می تواند برای تغییر رنگ آن از دکوپاژ استفاده کند تا موهایش رنگ دیگری به خود بگیرد. در این روش موها به طور درست و سریع تغییر رنگ می دهند یا پاک می شوند. همچنین با دکوپاژ نهایتا موها یک یا دو درجه روشن تر شود. ولی در دکلره کردن مو ها تا حد امکان روشن می شوند تا به توان هر رنگی بر روی آن گذاشت.

طرز تهیه مواد برای دکوپاژ کردن مو ها

یک بسته افاسل را باید در ظرفی پلاستیکی محتوای آن را خالی کنید و با 75 سی سی از اکسیدان و کرم یا آب که مربوط به نوع دکوپاژ شما دارد مخلوط کنید و روی موهای شسته نشده و خشکتان بزنید.

انواع دکوپاژ کردن مو ها

دکوپاژ قسمتی

لازم به ذکر است که اگر ریشه موهایتان طبیعی می باشد باید با برس به قسمت های تیره رنگ موهایتان مواد بزنید و اصلا به ریشه مو ها نباید مواد برسد. برای این کار باید هر قسمت از مو را به وسیله یک پنبه لوله ای از بقیه قسمت ها جدا کنید. مکث افاسل بعد از انجام کار می‌تواند از 20 الی 30 دقیقه طول بکشد.

دکوپاژ کلی

برای کل مو ها باید از یک بسته افاسل کامل به همراه 75 سی سی آب مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. با انجام این دکوپاژ می توانید تا 3 درجه موهایتان را از حالت اولیه روشن تر کنید مدت ماندگاری مواد بر موهایتان باید بین 5 الی 20 دقیقه باشد.

 

مزایای دکوپاژ کردن مو ها چیست؟

این روش به شما کمک می کند اگر به هر دلیلی از رنگ موهای خود خسته شده اید یا علاقه ای به آن ندارید آن را تغییر دهید یا پاک کنید. و پس از پاک کردن با دکوپاژ هر رنگی که دلتان می خواهد را بر موهایتان اجرا کنید. و از مزایای دیگر دکوپاژ می توان به این اشاره کرد که این روش آسیب و عوارض های کمتری نسبت به دکلره دارد.

عوارض دکوپاژ کردن مو ها چیست ؟

لازم به ذکر است که اگر به طور مداوم و پی در پی موهایتان را دکوپاژ کنید باعث ایجاد حساسیت در پوست سر شما می شود و عوارض بدی را نیز به دنبال دارد و همچنین می تواند باعث خشک شدن مو ها شود و نیز موخوره هم بگیرند. تا جایی که امکان هست انجام این روش را به دست آرایشگر متخصص بسپارید و در منزل انجام ندهید.

نکات حائز اهمیت در دکوپاژ مو

باید بدانید که دکوپاژ کردن عملی تخصصی و حساس می باشد که پیشنهاد می شود در آرایشگاه زیر نظر آرایشگر متخصص انجام دهید. این عمل نیاز به تجزیه دارد چون برخی از مو ها بدون سریع می توانند دکوپاژ شوند ولی برخی دیگر اینجور نیستند و به سختی با همان رنگ می توانند دکوپاژ کنند. برای این کار باید ابتدا قسمتی از مو را برای تست، مواد دکوپاژ رویش گذاشته شود و نتیجه را ارزیابی می کنید و بعد با توجه به پایه مورد نظر یکی از انواع دکوپاژ را روی موها انجام دهید.

لازم است بدانید که در مدت زمان مکث دکوپاژ باید موها به پایه مورد نظر برسند یعنی برای مثال اگر پایه بلوند شما 6 باشد باید دکوپاژ نیز به 6 برسد.

برای اطلاعات بیشتر بهتر است بدانید که افاسل موادی است که برای پاک کردن پیگمنت های مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده استفاده می شود. برای همین فقط برای قسمتی از مو ک رنگ شده است به کار رفته شود

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : دکوپاژ مو چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری