چه نکاتی درباره موهای فر باید رعایت شود؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

چه نکاتی درباره موهای فر باید رعایت شود؟

چه نکاتی درباره موهای فر باید رعایت شود؟

موهای فر مراقب بسیاری می خواهد و کسانی که موهای فر دارند همیشه به فکر آن هستند که چجوری موهای خود را رنگ کنند تا به رنگ دلخواه خود برسند یا چگونه شانه بزنند تا موجب آسیب دیدگی نشود. می توانید از این مطالب به خوبی استفاداه کنید.

نحوه رنگ کردن موهای فر

رنگ زدن موهای فر در منزل از اهمییت بالایی برخوردار است و باید نکاتی را در باره آن حتما رعایت کنید.

-قبل از شروع رنگ کردن موهای خود را کاملا سشوار بکشید تا رنگ به صورت یکنواخت روی موهای شما زده شود. بعد موهای خود را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با استفاده از گیره جدا کنید.

2-از وازلین برای دور پیشانی و کنار گوش ها استفاده کنید تا اگر رنگ زده شد به راحتی بتوانید آن را پاک نمایید.

3-حتما از دستکش استفاده نمایید و به مقداری که روی لوله رنگ نوشته شده است ترکیب نمایید.

4- سپس یکی از دسته های پیچیده شده موها را که با استفاده از گیره بسته بودین باز نمایید و رنگ را روی ریشه موها بزنید بعد رنگ زدن موها را تا نوک آن ها ادامه دهید و این مرحله را برای بقیه دسته موها ادامه بدهید و به مدت ۲۵ تا ۴۵ دقیقه صبر نمایید تا موهایتان رنگ بگیرند.

5-برای شستن مو ها از شامپو مخصصوص موهای رنگ شده استفاده کنید و در آخر سر از نرم کننده برای آبکشی استفاده کنید.

6- بعد از رنگ شدن موها و شستن آن میتوانید به هر حالتی که دوس دارید انجام دهید و از موهای فر دار خود لذت ببرید.

نکاتی برای نگهداری از موهای فر

موهای فر از اهمیت بالایی برخوردار است پس علاوه بر درست رنگ زدن موها باید در موقع شستن و سشوار کردن آن هم مراقبت لازم م حساسیت را انجام بدهید تا باعث آسیب دیدگی و شکنندگی موهای فر نشود.

1-بیشتر افراد بعد از شستن موها موهای خود را خشک نمی کنند و این یک باور اشتباه است. کسانی که موهای فر دارند با استفاده از حوله و باد سشوار ملایم باید موهای خود را خشک کنند توجه داشته باشند که اگر باد سشوار زیاد باشد موهای شمارا می سوزاند.

2-برای شانه کردن موها در صورت لازم از شانه چوبی استفاده کنید و مراقب باشید تا دونه های شانه با کف سر بخورد نداشته باشد تا باعث زخم شدن کف سر نشود.

3-از شامپوهایی که باعث وز شدن موهایتان می شود جلوگیری کنید و برای نرم شدن موهایتان از نرم کننده استفاده کنید.

4-میتوانید هنگام رنگ کردن موهایتان علاوه بر رنگ در قسمتی از آن هیلایت انجام دهید که زیبایی موهای شما را چندین برابر می کند.

5-در این بخش توجه شما را به نحوه رنگ زدن موهای فر جلب کردیم که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید در مورد مراحل رنگ زدن موهایتان اطلاعات لازم را بدست آورید.

برس کشیدن موهای وز و خشک

کسانی که موهای فر دار و خشکی دارند برای شانه کردن موهای خود نباید عجله کنند و از شانه های سفت برای شانه کردن موهایشان خوداری کنند تا اسیب نبینند.

یکی از راهایی که برای شانه کردن موهای فر نیاز است یک دستمال مرطوب روی شانه بگذارید و به آرامی روی موهای خود بکشید. این کار باعث می شود برس باعث زخم شدن پوست نشده و از ان جلوگیری میکند. استفاده از دستمال مرطوب برای شانه کردن علاوه بر راحت شانه کردن باعث حالت دار شدن موها نیز می شود.

استفاده از روغن طبیعی برای ماساژ کف سر

با استفاده از روغن های طبیعی از جمله روغن نارگیل و زیتون میتوانید کف سر را ماساژ بدهید این کار موجب جریان خون در پوست می شود و کار ساده ای است اما به مغز کمک زیادی می کند.

 

با نکاتی که درباره رنگ مو توضیح داده ایم شما می توانید در خانه نیز به راحتی موهای خود را رنگ کنید اما باید توجه داشته باشید ماندن زیادی رنگ بر روی سر شما ممکن است باعث سوزش پوست سر شود و رنگ دلخواه شما که برای موهایتان انتخاب کرده بودین در نیاید پس مدت زمان مناسبی برای آن در نظز بگیرید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : چه نکاتی درباره موهای فر باید رعایت شود؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری