بالیاژ چیست

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

بالیاژ چیست

بالیاژ چیست؟

یکی دیگر از سبک های رنگ کردن موها بالیاژ می باشد که بسیار پرطرفدار بوده و جذابیت بالایی را به موها می بخشد، مخصوصا اگر موهای بلندی داشته باشید. این روش از جدید ترین متدهای هایلایت کردن مو می باشد که نیازی به فویل ندارد و با انجام دست، بر موهای بلند و کوتاه صورت می گیرد. بنیان این شیوه به سال 1970 میلادی در کشور فرانسه بر می گردد و این روش برای اشخاصی که دارای موهای سفید می باشند بیشتر مورد انتخاب می باشد.

معرفی سبک بالیاژ

این کلمه لغتی فرانسوی بوده و به معنی نقاشی می باشد. در این تکنیک رنگ کردن ، تکنسین متخصص رنگ را آزادانه بر مو های شما می گذارد. در واقع این روش نوعی مش می باشد که نیازی به فویل ندارد و همچنین تفاوت اصلی آن با هایلایت این است که رنگ مو در ریشه تیره ترین رنگ را دارد و نوک مو ها روشن ترین رنگ را شامل می شوند. یعنی حدود نصف یا یک سوم طول مو ها روشن می‌ شود.

از مزیت های این روش می توانیم به این اشاره کنیم که در صورت رشد مو ها هیچ تغییری در سبک رنگ موی شما ایجاد نمی شود زیرا مو ها از ریشه رنگ نشده اند و می توانید هایلایت های جذاب و زیبایی مثل شرابی یا رنگ های فانتزی بر روی موهای خود بگذارید.

معرفی انواع بالیاژ مو

بالیاژ کامل

این روش از متداول ترین روش های بالیاژ می باشد که در آن کل مو ها هایلایت می شوند.

بالیاژ جزئی

در این تکنیک فقط قسمت های خاصی از مو که با سلیقه آرایشگر یا مشتری انتخاب و هایلایت می شوند.

بالیاژ ظریف

در این روش قسمت های ظریفی از مو ها انتخاب و بالیاژ می شوند و به صورت طبیعی جلوه به مو ها می دهد.

بالیاژ آمریکایی

در این شیوه تکنسین متخصص مو ها را ابتدا با فویل هایلایت می کند و بعد مو های باقی مانده را رنگ می کند. این روش برای بانوانی که مو هایی مشکی دارند بیشتر مناسب می باشد.

بالیاژ معکوس

این تکنیک برای بانوانی که موهای بلوندی دارند مناسب می باشد، و در پایان این روش از رنگ های تیره تر مانند قهوه ای یا خاکستری استفاده می شود.

وسایل مورد نیاز برای انجام بالیاژ

برای اینکه بالیاژ انجام بدهید شما به وسایل زیر نیاز پیدا می کنید :

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • فرچه و کاسه ی پلاستیکی رنگ مو

نکته حائز اهمیت این است که در بالیاژ بیشتر تخصص و تکنیک آرایشگر مهم می باشد تا ابزار و وسایل و مواد آن.

تفاوت تکنیک بالیاژ با آمبره و سامبره در چیست؟

باید بدانید که در آمبره و سامبره کردن نیز از روش بالیاژ استفاده می شود. در آمبره کردن اصلی ترین روش دکلره کردن مو ها می باشد و به این گونه است که ریشه مو ها تیره هستند و هر چه از ریشه به سمت نوک مو ها می رویم، رنگ مو ها روشن تر می شوند.

اما در تکنیک سامبره کردن مو ها، مانند آمبره هر چه از ریشه دور تر می شویم رنگ مو ها نیز روشن تر می شود با این تفاوت که در آمبره، تغییر طیف رنگ مو ها  ملایم تر می باشد. روش سامبره به طور کلی ترکیبی از بالیاژ و آمبره می باشد و همچنین نسبت به آمبره متد جدید تری است.

نحوه انجام بالیاژ چگونه می باشد؟

مدت زمان انجام این روش به بلندی موهایتان و مدل مورد نظرتان برای این تکنیک می باشد. ساده ترین روش این است که یک سوم یا نصف موهایتان را با کش ببندید و مواد دکلره  را با اکسیدان مخلوط کنید، و برای بالیاژ کردن این مواد  را به قسمت جلوی سر به سطح مو بزنید.

و برای قسمت پایین مو نوک فرچه را به مواد دکلره آغشته کنید و به موهایتان بزنید. باید نوک مو هایتان را کاملا دکلره کنید تا بتوانید بالیاژ قشنگی داشته باشید. همچین برای داشتن هایلایتی زیبا باید شکل V را روی هر قسمت کوچک از مو در آورید یعنی بین بالای هر قسمت هایلایت شده باید حدود ۳ سانت فاصله داشته باشد. اگر انجام این کار برایتان مشکل می باشد می توانید از فویل استفاده کنید.

جهت اطلاع از سبک های دیگر رنگ مو می توانید به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : بالیاژ چیست
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری