دکلره مو چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

دکلره مو چیست؟

دکلره مو چیست؟

در حالت عادی افراد برای عوض کردن رنگ موی خود و یا پوشاندن موهای سفید خود استفاده می کنند تا تغییری در چهره خود ایجاد کنند. همچنین رنگ مو انواع مختلفی دارد مانند رنگ موهای فانتزی و هایلات و آمبره و دکلره که در این درسته قرار دارد. دکلره یعنی روشن کردن مو در برخی از موها به دلیل استفاده از دیگر رنگ بر روی موها باید ابتدا موها را به پایه رساند و سپس رنگ مورد نظر را روی مو اعمال کرد. هچنین ممکن است در بعضی از موها و افراد مختلف واکنشی به دکلره مو نشان دهند که نشانه حساسیت و یا آلرژی می باشد حتما قبل از انجام دادن دکلره مو باید راجب برند های استفاده شده در نوع رنگ و … تحقیق لازم را انجام داد. در ادامه این مقاله درباره دکلره مو بیشتر صحبت می شود.

برای چه کاری موها را دکلره می کنند

در زمینه های مختلف افراد برای رنگ اولیه مانند رنگ های فانتزی نظیر:رنگ های صورتی و یا آبی و رنگ هایی مثل سرمه ایی و سبز که افراد اقدام به انجام دادن این رنگ های میکنند ابتدا باید موهای خود با دکلره کنند این دکلره با توجه به پایه موهای افراد مختلف ایجاد می شود برای مثال افرادی که از پایه موی تیره تری برخوردار هستند باید از اکسیدان های مختلفی استفاده کنند و اگر از پایه موهای تیره ایی برخوردار باشند نیز باید از اکسیدان متناسب با پایه موهای خود استفاده کنند.

نکاتی درباره دکلره

در دکلره کردن موها باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که موهای شما به رنگ زرد تبدیل نشود بسیاری از افراد به دلیل رعایت نکردن نکاتی که درباره دکلره مو است اقدام به انجام این کار می کنند که در نهایت موی افراد به رنگ زرد تبدیل می شود برای رفع این کار باید از واریاسیون های مختلف و متناسب با رنگ انتخابی انتخاب شود در این روش مقدار مواد های مصرف شده در طول کار بسیار مهم است زیرا کم و یا زیاد بودن مواد می تواند رنگ دکلره را عوض کند و در چهره افراد تاثیر بدی بگذارد. همچنین می توانید از واریاسیون نقره ایی در مواد رنگی خود استفاده کنید این کار باعث می شود تا رنگ روی موهای شما پایدار و ماندگار باشد و باعث تثبیت رنگ نیز می شود. بعد از دکلره بهتر از تا ۴۸ ساعت موهای خود را با شامپو های مختلف شست و شو ندهید این کار به این دلیل است که به اصطلاحی رنگ در تارهای مو زندانی شود تا ماندگاری و پایداری بیشتری را به خود بگیرد.بعد از دکلره بهتر از از سشوار هایی که از باد گرم زیادی برخوردار هستند استفاده نشود زیرا این کار باعث سوختگی موها می شود اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید بهتر است از باد خنک آن استفاده کنید زیرا وقتی موها را دکلره می کنیم مو ضعیف می شود و آسیب پذیر می شود و در این صورت اگر از سشوار با باد گرم به صورت متداوم در مو ها استفاده شود باعث آسیب رساندن به موها می شود و سوختگی زیادی را به موها می دهد در این صورت افراد را مجبور به کوتاه کردن مو و یا ترمیم در دراز مدت می کند.در این روش باید به زمان مواد گذاری نیز بایدتوجه شود زیرا اگر زمانی که برای این کار تعیین می شود اگر زیاد باشد به موها آسیب هایی نظیر سوختگی و پوسیدگی مو نیز می شود اما اگر این مواد را زود از روی موها بردارید باعث می شود تا موها رنگ باز نکنند و باعث زردی موها می شود در این کار باید موها به پایه تعیین شده برسد و این کار باید توسط افراد مختصص و کار بلد انجام شود تا از بروز هر گونه آسیب نظیر:زردی و پوسیدگی مو و یا سوختگی مو جلو گیری شود.

جایگزین دکلره چیست؟

یکی از جایگزین دکلره که می توان برای افرادی که از موهای تیره برخوردار هستند پیشنهاد داد دکوپاژ است این روش نسبت یه دکلره آسیب کمتری می رساند. در این روش بعد دکوپاژ رنگ مورد نظر را روی مو اعمال می کنند در این روش مواد دکوپاژ نسبت به دکلره ضعیف تر است و کمتر قادر به رنگ باز کردن در موها می باشد. در دکوپاژ آسیب های کمتری به مو میرسد پس خیلی رنگ را در موها به پایه نمی رساند و اگر زیر سازی رنگ بسیار حرفه ایی  و خوب نباشد ممکن است رنگ مورد نظری که روی موها اعمال می شود به خوبی نتیجه ندهد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : دکلره مو چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری