پتینه مو چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

پتینه مو چیست؟

پتینه مو چیست؟

امروزه رنگ مو در کل جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مانند عرصه اولیه خود نیست بلکه از انواع زیادی برخوردار شده است مانند:هایلایت مو و مش سوزنی و مش و آمبره و بالیاژ مو و سامبره و …. این روش ها معایب و مزایای خود را دارند و از انواع مختلفی برخوردار هستند‌. در این مقاله با انواع این اصطلاحات و انواع رنگ موها آشنا می شویم.

انواع رنگ مو

بالیاژ مو  روشی برای رنگ کردن ساقه مو است در این روش آرایشگر بدون تبعیت از نظم و قانون خاصی موها را به قسمت های یکسان جدا سازی می کند و آن ها را آغشته به مواد رنگی می کند در این روش مواد رنگی از میان موها مواد گذاری می شوند و آسیبی به ریشه مو وارد نمی کند در این روش به دلیل اینکه بدون هیچ نظم خاصی وجود دارد می توانید از رنگ های مختلف و به صورت آزادانه روی موهای خود استفاده کنید.

در روش هایلات مو که روشی مانند بالیاژ مو می باشد با این تفاوت که آرایشگر از یک نظم و قانون خاصی برای رنگ گذاری در دسته دسته های مو تبعیت می کند.

بی بی لایت روشی مانند هایلایت که روشی لطیف  و تصور کنید این روش در نهایت رنگی را ارائه می دهد که انگار به موهای کودکان آفتاب برخورد داشته و آن را منعکس کرده و رنگی به این طبیعی را به افراد مختلف هدیه می دهد.

لولایت رنگ مویی است که برای روشن تر کردن موهای مختلف از این روش استفاده می شود.

آمبره در آخر کار نتیجه ایی مانند بالیاژ را به افراد می دهد در این روش به دلیل اینکه از رنگ روی ریشه موها استفاده نمی شود می توان با خیال راحت تر و بدون نگرانی به اینکه به ریشه مو آسیبی وارد می شود می توان اقدام به این کار کرد.

هایلایت قسمتی، به نوعیی که قسمت رویی موها را رنگ سازی می کند در این روش می توان قسمت های کناری صورت را نیز رنگ سازی کرد برای پر حجم تر نشان دادن و تغییر صورت نیز می توان از روش هایلایت قسمتی استفاده کرد.

رنگ موی پاستیلی مانند رنگ رنگین کمان عمل می کند و رنگ های شلوغ تری نسبت به رنگ موی پاستیلی نیز وجود دارند مانند رنگ موی لاوندر و پاستیلی که از ماندگاری کمتری نیز برخوردارند.

نکاتی درباره رنگ مو

ابتدا در انتخاب رنگ مو باید توجه داشته که به مواد رنگ حساسیت و آلرژی نداشته باشید در مواردی نادر ممکن است در افراد مختلف عوامل آلرژی و یا حساسیت دیده شود که این نوع باعث سوزش پوست سر و قرمزی پوست سر و آسیب رساندن به موهای افراد می شود پس در این موارد ابتدا سابقه حساسیت و آلرژی خود را چک کنید و مورد بررسی قرار دهید.

در قدم دوم باید رنگ مورد نظر خود را بررسی کنید اگر میخواهید در منزل برای خود رنگ بگذارید باید از مزایا و معایب و نحوه استفاده مواد رنگی نیز با خبر باشید. و بعد اقدام به انجام کار کنید. در مواردی که شما به آرایشگر مراجعه می کنید نیز باید ابتدا درباره مزایا و معایب رنگ موها به صورت کامل مطالعه و تحقیق شود و بعد از این کار شما با دانستن همه مطالب می توانید شروع به انجام کار بکنید‌.

در مواردی دیگر اگر به سالن آرایشی برای رنگ مو مراجعه می کنید باید درباره آن محل و صحت آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید مانع بروز هر گونه مشکلی شوید.

با دیدن مدل های قبلی که آرایشگر شما برای آن ها کار انجام داده است نیز می توانید دیدن کنید تا از کیفیت کار آرایشگر خود با خبر شوید.

بهتر از قبل از انجام دادن رنگ مو اگر قصد کوتاه کردن و یا تغییر و یا ترمیم موهای خود را دارید قبل از انجام رنگ مو این کار ها را انجام دهید و بعد اقدام به رنگ کردن موهای خود بکنید.

در قدم بعدی درباره رنگ مویی که قرار است روی موهای شما اعمال شود اطمینان کافی داشته باشید تا از عوض کردن در زمان کوتاه جلو گیری شود.

قبل از انجام هر گونه اقدام بهتر از راجب میزان آسیب دیدگی موهای خود اطلاع داشته باشید تا با کار هایی نظیر دکلره و رنگ های روشن به موهای خود بیشتر آسیب وارد کنید.

بعد از انجام رنگ مو از شامپو های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید تا رنگ موی شما ماندگار باشد و این کار باعث تثبیت رنگ مو نیز می شود.

همچنین استفاده از ماسک موهای مخصوص برای موهای رنگ شده نیز پیشنهاد می شود این کار باعث ترمیم موهای آسیب دیده و ماندگاری و تثبیت رنگ مو در افراد مختلف می شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : پتینه مو چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری