پورسانتاژ کردن مو چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

پورسانتاژ کردن مو چیست؟

پورسانتاژ کردن مو چیست ؟

عمل پورسانتاژ برای گرفتن سفیدی های موی سر می باشد. مسئله سفید شدن موها از اصلی ترین و اضطراب آور ترین معضل برای خانم ها و همچنین آقایان در سنین بالا می باشد. در این مطلب ما به شما یاد می دهیم که چطور با استفاده از پورسانتاژ کردن، شامپوهای شیمایی، دانه تصنعی ، پیگمنتاسیون و.. بتوانید سفیدی مو های خود را بگیرید.در این مقاله نکات مهم و طلایی برای گرفتن سفیدی مو ها را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

نرم کردن مو ها برای رنگ گرفتن بر روی مو های سفید

در اولین نکته باید به شما بگوییم که موهای سفید به دلیل ضخامت و زبر بودن آنها، گرفتن سفیدی آنها دشوار تر خواهد بود. همچنین به علت زیاد بودن قسمت سفیدی مو ها، مقاومت مو ها برای گرفتن اکسیدان و رنگ به مو ها زیاد می شود. همچنین به خاطر داشته باشید قبل از رنگ کردن مو ها را شانه کرده و نرم کنید.

به کار گیری روش مردانساژ برای رفع سفیدی موها

یکی از مزیت های اکسیدان این است که به خاطر حضور آب اکسیژنه در آن باعث باز تر شدن پولک های مو می شود و باید بدانید که هر چقدر فولیکول مو باز تر شود، گرفتن سفیدی مو ها آسان تر می شود اما این تکنیک فقط بر روی 20 درصد از سفیدی مو ها تاثیر می گذارد.

در این روش باید کار های زیر را انجام دهید :

  • موها را به طور کامل شانه کنید
  • به مدت 20 یا 15 دقیقه، اکسیدان ۹ درصد را بر موهایتان قرار دهید.
  • بعد از گذشت زمان مورد نظر، اضافه اکسیدان را با پنبه بگیرید.
  • و در قسمت آخر، اکسیدان شماره 6 را روی مو هایتان قرار دهید.
  • و بعد مو ها را با آب ولرم شست و شو دهید.
  • در این جا از ماسک مو به مدت 5 تا 7 دقیقه به مو ها بزنید و در نهایت با آب خنک مو ها را بشویید.

 

نحوه پورسانتاژ کردن مو برای رفع سفیدی

نکته ای که در پورسانتاژ کردن مو ها حائز اهمیت می باشد این است که در این روش علاوه بر دقت به درصد سفیدی مو ها، باید به جنسیت نیز توجه داشته باشیم.به طوری که در پورسانتاژ کردن باید نسبت به درصد سفیدی مو ها، باید رنگ موی فانتزی اضافه کنید. مثل رنگ های سرخ آبی، شرابی، صورتی و.. ولی در آقایان کمتر کسانی پیدا می شوند که بخواهند از رنگ های فانتزی برای پورسانتاژ کردن استفاده کنند پس این راه گزینه مناسبی برای آقایان نمی باشد. البته باید توجه داشت که قسمت اصلی کل موهای خانم ها باید با رنگ فانتزی رنگ گردند. مورد دومی که  قابل توجه می باشد این است که برای این نوع رنگ مو ها می بایست از واریاسیون استفاده کنید.

 

  • دستور گرفتن سفیدی مو ها برای موهایی که 25 درصد سفیدی دارند.به کار بردن از سه چهارم رنگ فانتزی و یک چهارم رنگ اصلی‌ که باید هم پایه‌ رنگ فانتزی باشد، همراه با اکسیدان ۶ درصد باید استفاده نمایید.
  • دستور گرفتن سفیدی مو ها برای موهایی که 50 درصد سفیدی دارند.به کار بردن از یک دوم رنگ های اصلی‌ که هم پایه‌ رنگ فانتزی باشد. یک دوم رنگ فانتزی وبه علاوه ۲ سانت واریاسیون همرنگ‌ رنگ فانتزی و استفاده ازاکسیدان ۶ درصد باید بکنید .
  • دستور گرفتن سفیدی مو ها برای موهایی که 75 درصد سفیدی دارند.باید از یک چهارم رنگ فانتزی استفاده کنید وسه چهارم رنگ اصلی‌ هم پایه‌ رنگ فانتزی را به آن اضافه کنید. ۳ سانت واریاسیون طبق رنگ فانتزی نیز استفاده کنید و همینطور از اکسیدان ۶ درصد نیز باید استفاده کنید .
  • دستور گرفتن سفیدی مو ها برای موهایی که کاملا سفیدی دارند.باید از رنگ های اصلی‌ استفاده کنید مخ یک پایه تیره‌ تر‌ از‌ رنگ انتخابی باشند. و نیز از ۴ سانت واریاسیون مطابق با رنگ انتخاب شده استفاده شود و همچنین اکسیدان ۶ درصد را باید به مواد نیز اضافه کنید .

نکته

اگر سفیدی موهایتان در حد 20 درصد می باشد ما به شما گذاشتن رنگ های زیر را بر روی موهایتان پیشنهاد می کنیم.رنگ های دودی زیتونی فانتزی، شکلاتی گرم، ماهاگونی فانتزی و شرابی طبیعی را به موهایتان بزنید.برای اطلاعات از دیگر مطالب درباره رنگ مو می توانید به دیگر مقالات سایت ما مراجعه کنید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : پورسانتاژ کردن مو چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری