بالیاژ روی موهای دکلره به چه صورت است؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

بالیاژ روی موهای دکلره به چه صورت است؟

بالیاژ روی موهای دکلره به چه صورت است؟

بالیاژ کردن روشی است برای رنگ کردن ساقه های مو که در افراد مختلف قابل انجام است. این روش تقریبا آسیب کمتری نسبت به سایر روش ها دارد زیرا در این روش ساقه مو مواد رنگی را به خود می گیرند بنابراین ریشه های مو آسیب چندانی نمی بینند. در این روش به دلیل گذاشتن رنگ در ساقه های مو نیاز به ترمیم های زود به زود نیست. در بالیاژ مو آرایشگر بدون هیچ نظم خاصی می تواند مواد رنگی را در دسته دسته ایی از موهای افراد قرار دهد و از هیچ نظم و قانون خاصی برای رنگ گذاری تبعیت نکند. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید برای بالیاژ کردن موهای خود اقدام به کار نکنید زیرا این کار باید زیر نظر افراد ماهر و آرایشگر های مختلف قابل انجام باشد. در این مقاله راجی بالیاژ کردن موها و یا بالیاژ در موهای دکلره صبحت می شود.

انواع بالیاژ

بالیاژ خطی یک روش در این روش موها بدون کلاه توسط شانه های باریک و یا شانه های دم باریک تقسیم بندی می شوند و توسط فویل حالت رنگ پذیری را به خود می گیرند. اگر روی موهای طبیعی می خواهید بالیاژ مو انجام دهید این کار را به صورت خطی ادامه دهید اما اگر می خواهید این کار را روی بالیاژ های قبلی خود انجام دهید در این کار نیاز به ریشه گیری می باشد. برای جدا سازی می توانید از فویل استفاده نمایید در این روش بالیاژ مو باید به صورت خشک استفاده شود.

تفاوت های مختلف بالیاژ مو با دیگر روش های رنگ مو چیست؟

بالیاژ مو نسبت به دیگر روش های رنگ مو تفاوت هایی دارد برای مثال در هایلات مو آرایشگر های مختلف از یک نوع ساختار و نظم خاصی پیروی می کنند و طبق آن دسته دسته های موها را جدا سازی و رنگ گذاری می کنند اما در بالیاژ مو آرایشگر می تواند بدون هیچ نوع نظم خاصی دسته دسته ایی از مو ها را رنگ گذاری کند و بدون تبعیت از نظم خاصی کار خود را پیش ببرد. همچنین دیگر تفاوتی که بالیاژ مو با هایلات مو می توان داشته باشد در روش هایلات مو از ریشه تا پایین مو باید رنگ گذاری شود اما در بالیاژ مو از قسمت میانی تا نوک مو رنگ گذاری می شود همچنین در روش بالیاژ مو آسیب کمتری با موها وارد می شود به دلیل اینکه موها از ریشه رنگ نمی گیرند.

تفاوت بالیاژ با آمبره مو نیز این چنین است که در روش بالیاژ مو دکلره به صورت روشن روی تار های نزدیک بهم مو اعمال می شود اما در آمبره در قسمتی از مو دکلره شروع می شود و قادر به رنگ گذاری است در روش آمبره مرز بین تارهای مو تیرگی ها و روشنی ها به خوبی قابل مشاهده می باشد. همینطور در روش بالیاژ مو قسمت های مختلف مانند قست های روشن مو یا قسمت های تیره مو باید توسط آرایشگر با دقت انجام شود. در روش بالیاژ مو هرگز همه مو رنگ گذاری نمی شود و روشی مانند هایلات مو می باشد با تفاوت های چندانی.

بالیاژ روی موها دکلره

در این روش برای به پایه رساندن مو ها و اعمال مواد رنگی رو موها ابتدا موهای خود را باید دکلره کنید تا موها به پایه برسد و بعد از طریق آرایشگر های ماهر و یا اگر شما فردی هستید که در این زمینه از مهارت هایی برخوردار است می توانید این کار را انجام دهید. در این روش ابتدا باید موهای شما دکلره شوند و به پایه برسند و بعد از آن با توجه به نوع انتخابی بالیاژ و رنگ های انتخابی باید مواد رنگی را با دقت به مقدار مواد تشکیل دهنده رنگ انتخاب کنید و بعد آن ها را با هم دیگر میکس کرده. اگر روش بالیاژ خطی را انتخاب کرده اید باید توسط شانه دم باریک و یا وسایل جدا سازی دیگر موها را قسمت قسمت کنید و بعد از این قدم شما می توانید با استفاده از فویل دسته دسته موهای خود را به مواد رنگ آغشته کنید و بعد از گذشت ساعت خاصی که تعیین می شود موها را بدون هیچ شامپویی شست و شو دهید. اگر این کار را برای خود انجام می دهید قبل از انجام کار راجب طی روند کار و همچنین مزایا و معایب و مقدار مواد های استفاده شده در مواد رنگ باید دقت فرمایید همینطور راجب مدت زمانی که مو برای رنگ گرفتن طی می کند نیز باید توجه به سزایی داشته باشید بی توجهی به هر یک از این موارد می تواند باعث بروز آسیب های مختلفی شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : بالیاژ روی موهای دکلره به چه صورت است؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری