مراقبت های کراتین مو چیست؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مراقبت های کراتین مو چیست؟

مراقبت های کراتین مو چیست؟

کراتین مو برای صافی مو توسط مواد مختلف صورت می گیرد. این روش برای افرادی که موهای فر و یا حالت دار دارند و افرادی که وقت کافی برای صاف کردن موهای خود ندارند پیشنهاد می شود. این روش توسط آرایشگر های مختلف در سالن های آرایشی مختلف صورت می گیرد. با استفاده از موادهای مختلف توسط اتو مو روی موها گذاشته می شود و طی زمان مختلف باید به مو احیا شود و باعث صافی مو می شود. در این مقاله راجب مراقبت های کراتین مو صحبت می شود و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انواع مراقبت های کراتین

مراقبت های کراتین برای ماندگاری و تثبیت کراتین تاثیر به سزایی دارد اگر افرادی که کراتین مو را انجام می دهند مراقبت های کراتین مو را نیز به صورت متداوم و منظم در نظر داشته باشند و آن را انجام دهند باعث می شود تا ماندگاری آن زیاد تر شود. یکی از این راه ها می توان به شامپو های مخصوص کراتین که افراد بعد از انجام دادن کراتین مو باید از این نوع شامپو ها استفاده کنند. زیرا شامپو های معمولی ممکن است به موهای کراتینه نسازد و ماندگاری آن ها را کمتر کند همچنین در برخی موارد ممکن است حالت پذیری را نیز کمتر کند. یکی دیگر از روش ها استفاده از ماسک موهای مخصوص کراتین مو است در این روش با استفاده از پیشنهاد هایی که آرایشگر شما برای مراقبت های بعد از کراتین مو به شما می دهد و برند های مختلفی را برای تهیه ماسک موی کراتین به شما اعلام می کند شما نیز با تحقیق و پیگیری های لازم می توانید درباره آن برند اطلاعات کافی را کسب کرده و ماسک مو را خریداری کنید. قبل از کراتین مو اگر قصد کوتاهی موهای خود را دارید بهتر است این کار را انجام دهید زیرا بعد از کراتین مو نمی توانید موهای خود را کوتاه کنید این کار ممکن است حالت پذیری موها را کمتر کند و تاثیر کراتینه نیز کمتر شود. اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید بهتر است قبل از انجام کراتین مو موهای خود را رنگ کنید زیرا این کار نه تنها باعث زیباتر شدن کراتین مو می شود بلند ماندگاری کراتین را نیز بیشتر می کند.همچنین استفاده مداوم از کش موها به صورتی که به سر فشار زیادی وارد شود نیز پیشنهاد نمی شود این روش ممکن است به حالت پذیری موها در دراز مدت و ماندگاری کراتین مو آسیب وارد کند. بعد از انجام کراتین از بافتن موهای خود به صورتی که به سر فشار وارد شود و یا حالت موها را عوض کند بپرهیزید. در صورت کراتین کردن موهای خود استفاده از وسایل های گرمایشی مانند سشوار و اتو موها را کمتر کنید تا موهای شما از آسیب کمتری برخوردار باشند.

مزایای کراتین مو چیست؟

  • یکی از این مزایا می تواند صرفه جویی در وقت افراد باشد این روش به افرادی که وقت کافی برای صاف کردن موهای خود به صورت مداوم ندارند پیشنهاد می شود.
  • این روش برای افرادی که دارای موهایی فر و یا حالت گرفته هستند نیز پیشنهاد می شود زیرا وقت زیادی را دیگر لازم نیست برای صاف کردن موی خود صرف کنند‌.
  • روش کراتین مو برای افرادی که دارای موهایی بلند هستند نیز خوب است زیرا زمانی برای صاف کردن موهای خود صرف نمی کنند.
  • همچنین برخی از افرادی آرزوی موهای بلند را دارند در این شرایط می توانند از کراتین مو برای صاف کردن موهای خود استفاده کنند.

معایب کراتین مو چیست؟

  • یکی از معایب کراتین مو می توان به گران بودن آن نیز اشاره کرد در برخی مناطق به دلیل تجهیزات بالایی که در سالن های آرایشی وجود دارد همچنین آرایشگران سطح بالایی که در سالن است قیمت نیز بیشتر است اما قیمت مواد کراتینه نیز در تعیین قیمت بی تاثیر نیست.
  • همچنین اگر از مواد با کیفیت در هنگام کار استفاده نشود ممکن است آسیب های غیر قابل جبران بر روی موهای افراد مختلف بگذارد.
  • کراتین مو باید توسط افراد مختصص ک آرایشگر های ماهر انجام شود این کار باید با تخصص زیادی انجام شود زیرا استفاده درست از مواد کراتین روی موهای افراد مختلف و مدت زمانی که مواد کراتین باید روی موها توسط اتو مو احیا شود نیز بسیار مهم است.
  • در صورت انجام کراتین مو نمی توانید از مدل های گوناگون روی موهای خود استفاده کنید زیرا ممکن است حالت پذیری موهای شما تغییر کند و ماندگاری کراتین مو روی موهای شما کم تر شود.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مراقبت های کراتین مو چیست؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری