آسیب بافت به موها

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آسیب بافت به موها

آسیب بافت به موها

 

بیشترین میزان رشد مو به ژنتیک و بستگی به تغذیه فرد دارد که جلوگیری از ریزش مو ها می شود. تار های مو که خارج از سر هستند بافتی مرده محسوب می شوند. اگر موها را برای بافت به طور شدیدی بکشانید می‌تواند باعث ریزش موها بشود.

علاوه بر تاثیر ژنتیک می‌تواند کم بود خواب و نداشتن تغذیه کافی و استرس روحی و روانی باعث کاهش موها می شود و ریزش پیدا می‌کند. پس برای داشتن موهای سالم و پرپشت حتما نکات بالا را رعایت کنید تا با این کمبود ها مواجح نشوید.

سبک بافتن موهایتان می تواند باعث ریزش مو شود . اگر بافتن موها به صورتی اشتباه زده شود احتمال آنکه  تاثیرات مخربی به نام آلوپسی کششی بر روی مو و پوست سر داشته باشد زیاد است. محکم کشیده شدن موها و بافتن مو باعث کشیدگی شده و منجر به نازک شدن تار مو در ریشه مو و در نهایت کاهش رشد و حتی ممکن است باعث طاسی مو  بشود و بخاطر همین هرگز نباید موهایتان را خیلی سفت ببافید  و سعی کنید خیلی پوست سرتان را برای بافت نکشید.

بافت های سالم تر سنتی

اکثرا برای زیباتر دیده شدن موهایشان بافت آفریقایی می زنند اما برای سالم ماندن موها بهتر است از روش باعث سنتی استفاده کنیم که مدت کمی بر روی سر می ماند ک آسیب کمتری به موها می‌زند.

 

اگر می‌خواهید موهایتان را بافت بزنید چند نکته را باید رعایت کنید.

از شامپو های معمولی استفاده کنید.

تا حد امکان مراقب باشید تا پوستت سرتان زیاد کشیده نشود ک حالت شل بودن بافت را داشته باشد

برای شست شو کاملا موهایتان را خشک کنید زیرا رطوبت باعث پوسیدگی ریشه موها ک پوست سر می شود.

برای حالت دادن موها از ژل و کرم مو استفاده کنید.

 

با این روش ها ممکن است بافت مو یه معایبی برای موی خانوم ها داشته باشه که  شاید برای همه مثل هم  نباشه. مثلا موهایی که بافت شده است نیاز به مراقبت دارند. یا اینکه باید با آب فشار زیاد شسته بشن تا شامپو میان موهایتان نمونه و باعث شوره و پوسته شدن کف نشود. شامپوی خاصی برای موی بافته شده وجود نداره فقط کافیه شامپوی معمولی رو کمی رقیق کنین و از آن استفاده کنید. بافتن مو اگر مداوم باشه و مدل های خیلی سفت و کشیده باشه ممکن است پوست سر رو اذیت کنه و اگر تار موها نازک باشه این آسیب بیشتره و مو تحمل بافت رو نداشته باشه و مثلا در جلوی موها ریزش پیدا بشه خالی بشه. یا کش هایی که باهاشون موی بافته شده رو نگه میدارن ممکنه که باعث بشه موها بشکنه. کلا بافت موی سفت به مدت طولانی توصیه نمیشه ولی بافتن موی معمولی و شل آسیبی به مو نمیزنه.

چه نوع مدل بافتی به موها آسیب می رساند.

مدل هایی که همراه با کشش بسیار بالایی برای زیباتر دیده شدن هستند آسیب زیادی به موها وارد می کنند. مثل بافت آفریقایی،هلندی،چهل گیس و … این نوع مدل بافت ها بخاطر زیاد کشیده شدن از کف سر باعث ریزش موها می شود توصیه می شود اگر برای مدت طولانی می‌خواهید بافت بزنید این نوع مدل ها را استفاده نکنید زیرا باعث کچلی ک ریزش مو می شود بهتر است از مدل های ساده تری مثل بافت تیغ ماهی یا حصیری استفاده کنید که کمی شل تر می باشد ک زیاد از کف سر کشیده نمی شود.

استفاده زیاد از چسب مو و اسپره مو به دلیل آنکه باعث چسبندگی موها می شود سبب بیشتر کشیده شدن ساقه مو می باشد و این امر هم موجب ریزش موها می شود چون موقع شست شو شسته شدن چسب ها سخت تر است.

در طول روز چندین مو از سر می افتد و این یک امر طبیعی است حالا توجه داشته باشید شما موهایتان را به مدت چند هفته تا یک ماه بافته اید و وقتی باز می‌کنید مشاهده موهای زیادی هستید ک از سر کنده شده اند و این باعث ناراحتی شما می شود .باید بگیم که خیلی چیز نگران کننده ای نمی باشد زیرا به دلیل آنکه موهایتان جمع شده است.

چگونه موهای بافته شده را شست شو دهیم؟

برای موهای بافته شده شامپو خاصی طراحی نشده است بهتر است از شامپو بچه که خیلی غلیظ نمی باشد استفاده کنید و با مقداری آب قاطی کنید تا رقیق تر بشود. با استفاده از دوش های تکی که فشار زیادی دارد به طور مستقیم بر روی سر بگیرید تا اگر کف داخل مو های بافت شده است کاملا شسته شود تا دچار شوره مو نشوید

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آسیب بافت به موها
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری