فواید بافت مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

فواید بافت مو

فواید بافت مو

در قدیم افسانه های زیادی درباره رشد مو وجود داشته است. یکی ازآنها شامپو هایی بوده است که به رشد مو ها کمک می کرد یا دارو های گیاهی که با جوشاندن آنها و شستن مو ها با آب جوشانده شدن آن باعث رشد بهتر موها می شد. بسیاری زیادی از مدل مو در آن موقع مورد توجه قرار گرفته است که یکی از آنها بافتن مو است که حتی مادر بزرگ ها نیز استقبال زیادی از بافت مو می  کردند که به رشد و بلند شدن موها کمک زیادی می کرد.

آیا بافتن موها سبب رشد مو می شود؟

در اصل این موضوع یک افسانه قدیمی است که میزان رشد مو بیشتر توسط ژنتیک و وضعیت تغذیه ای تعیین می شود . و تارهای مو که خارج از ریشه هستند، بافتی مرده به نظر  می آیند. پس اگر بافت به صورتی باشد که سبب کشیدن ریشه مو نشود ، نه در رشد مو و نه در ریزش موها تاثیر می گذارد.

مزیت بافتن مو

 

بافتن مو باعث می شود مو ها به همدیگر گره نخورند و نیاز به شانه کردن نداشته باشند.

هنگامی که می خوابید و در خواب غلت می زنید موهایتان روی ملافه تخت کشیده می شود و این عمل باعث افزایش آسیب دیدن مو می شود مخصوصاً اگر موهایتان ناز و شکننده  باشد. بافتن مو ها باعث می شود مو ها در برابر بالشت اصطکاک و شکستگی کم تری داشته باشند.

چربی پوست سر موجب جوش زدن می شود. بنابراین موهایتان مانند پوستتان سبوم ترشح می کند.  با بافتن موهایتان در طول شب پوست چربتان با موهای چربتان در تماس نیست بنابراین صورتتان کمتر جوش می زند.

بافت مو در تابستان و گرمای هوا به افراد کمک می کند که کمتر از گرمای تابستان  اذیت و کلافه شوند.

بافتن موها می تواند رطوبت موها را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند . مو در اثر خشکی دچار شکنندگی می شود

با بافتن موها می توانید بدون استفاده از دستگاه های حرارتی مو مانند بابلیس ، ویو که به موها آسیب می رسانند ، می توانید آنها را موج دار و جذاب تر کنبد.

برای آراستن موهای خود در زمان کوتاه استفاده از بافت مو انتخاب هوشمندانه ای است.

آیا بافتن موها از موخوره جلوگیری می کند؟

در پاسخ به این سوال بعضی از شما همراهان از بخش پوست و موی نمناک این را باید ذکر کنیم که مو شبیه لوله باریکی است که از تعداد زیادی میله به هم پیوسته تشکیل شده که با پیوند سیستئین کنار هم قرار گرفته اند. در استفاده زیاد مو و سشوار کشیدن زیاد، شانه کردن زیاد، فر کردن، صاف کردن، استفاده زیاد از نرم کننده ها، حالت دهنده ها و دکلره کردن ، پیوندهای سیستئینی که وظیفه شان نگهداری از موست از هم باز شده و پاره می شود. و موهای بلند به دلیل در معرض قرار گرفتن آسیب ها و صدمات مختلف نسبت به موهای کوتاه تر زودتر باعث می شود موخوره بگیرند. پس بافتن موها هیچ تاثیری در پیشگیری از این مشکل ندارد.

نکاتی مهم برای بافت مو

به خاطر پرحجم کردن بافت مو از محصولات ضدریزش مو، سرم نرم‌کننده مو، روغن و لوسیون به مقدار کمی استفاده کنید. اینکه چه محصولی به موهایتان بهتر جواب می دهد بسته به نوع موهایتان دارد. لازم نیست این کار را هردفعه برای بافت موهایتان انجام دهید، می‌توانید اینکار را روزهای دیگر انجام دهید مخصوصاً اگر موهایتان را هر روز نمی‌شویید. 

هنگام خواب از روسری، کلاه یا روبالشتی ابریشمی استفاده کنید تا موهایتان در برابر وز شدن و شکستگی بیشتر محافظت شود.

موهایتان را خشک کنید و به آرامی ببافید، همچنین می‌توانید آن‌ها را به آرامی شانه کنید، برس بکشید و حالت دهید.

می‌توانید موهایتان را به صورت‌های مختلف ببافید. 

اگر زمانی که خواستید موهایتان را ببافید موهایتان کاملا خشک بود بهتر است کمی آب روی موهایتان اسپری کنید. اینگونه موهایتان راحت‌تر بافته و فشرده‌تر می‌شود.

بافت مو علاوه برآنکه در بعضی اوقات بتعث ریزش مو یا سردرد می شود فواید خوبی هم دارد نظیر از آنکه از گره خوردن مو جلوگیری می کند حتی اگرموها خیلی به طور زیاد نکشیم باعث جلوگیری از ریزش موها نیز می شود. امیدوارم از مطالب بهترین استفاده را کرده باشید با تشکر.

 

متن سربرگ خود را وارد کنید

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : فواید بافت مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری