روش نگهداری بافت مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

روش نگهداری بافت مو

روش نگهداری بافت موها

[kkstarratings]

همه روش هایی که در طول زندگی برای به سر انجام رساندن کاری از آن استفاده میکنیم باید روش های مراقبت بعد را نیز طی کنند تا ماندگاری بهتری داشته باشند برای مثال شخصی که برای کراتین کردن موهای خود اقدام می کند برای بعد از کراتین مو نیز باید شامپو و ماسک موهای مخصوص تهیه کند تا ماندگاری کراتین مو بالا برود و در مدت طولانی بتواند از این روش برای صافی موهای خود استفاده کند‌. حال بافت مو نیز این گونه است اگر شخصی اقدام به بافت مو بکند بعد از انجام آن نیز باید مراقبت های لازم را انجام دهد تا بافت موی او به راحتی شل و یا باز نشود و بتواند به صورت طولانی بافت موی های مختلف را روی موهای خود نگه دار به خصوص افرادی که قصد دارند بافت موی خود را طی چند روز روی سر خود نگه دارند و ماندگاری آن را بالا ببرند در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا روش هایی را معرفی کنیم و بررسی کنیم که موجب می شود بافت موی شما به راحتی شل نشود و بتوانید بافت موی خود را طی مدت زمانی روی موهای خود نگه دارید.

روش های مراقبت از بافت مو

ابتدا سعی کنید بعد از بافتن موی خود از فعالیت های زیاد و سنگین پرهیز کنید زیرا با این کار موهای شما عرق کردن و حالت وز شدن را به خود می گیرند و از دسته های بافت اصلی بیرون می زنند و باعث می شود که بافت موی شما زیبایی و جذابیت اصلی را از دست بدهد. روش مراقبت بعدی که بسیار پیشنهاد می شود قبل از بافت مو اگر موهای فر و یا حالت داری دارید آن ها را اتو کنید و از مواد صاف کننده و یا ماسک های صاف کننده مو و یا ژل های مختلف استفاده کنید تا در انتهای کار شاهد بافت موی جذابی روی موهای خود باشد. اگر در یک طرف از سر خود بافت مو دارید بهتر است موقع خواب روی آن نخوابید تا بافت موی شما بهم نریزد و موهای دیگر از دسته اصلی بافت خارج نشوند. نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد در مواقعی که بافت مو روی موهای شما وجود دارد از رفتن به حمام پرهیز کنید این کار باعث می شوند نه تنها موهای شما را بهم بزند بلکه ممکن است با استفاده کردن از هرگونه موادی مانند شامپو روی موهای خود مواد بین دسته های بافت باقی بماند و خارج نشود این موضوع نیز از نظر بهداشتی پیشنهاد نمی شود و ممکن است در طول مدت زمانی باعث بروز برخی بیماری های مختلف مانند شپش شود. از بافتن موهای خود به صورت خیلی سفت و یا خیلی شل بپرهیزید اگر آرایشگر می خواهد برای شما بافت مو انجام دهد قبل از انجام کار به او تاکید کنید که بافت مو را نه خیلی سفت و نه خیلی شل روی موهای شما انجام دهد. اگر بافت مو خیلی سفت باشد و شما قصد داشته باشید که به مدت طولانی بافت را روی موهای خود حفظ کنید باعث کشیدگی موی شما و بروز سردرد های شدید بنا به شرایط افراد و… بروز کند همچنین اگر بافت موی شما خیلی شل باشد و شما قصد داشته باشید که بافت مو را طی چند روز روی سر خود حفظ کنید باز هم ممکن است به زودی باز شود و ماندگاری زیادی نداشته باشد. استفاده کردن از کش های سفت و کش هایی که به راحتی قابل باز شدن نیستند در انتهای بافت مو پیشنهاد می شود در برخی از اوقات افراد از کش های شل استفاده میکنند که طی فعالیت های گوناگون ممکن است از موهای آن ها باز شود و سبب شل شدن بافت مو می شود.

نکات طلایی

پس همه متوجه شدیم که بعد از انجام بافت مو به حمام نرویم و قبل از انجام بافت مو مدت زمانی که قرار است بافت مو روی موها باقی بماند را مشخص کنیم و قبل از انجام بافت مو حمام برویم. بافت مو نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. مدل خوبی را انتخاب کنیم و قبل از انتخاب درباره مدل خود اطلاعات کافی داشته باشیم. نزد افراد مختصص برویم تا نتیجه کار خوبی داشته باشیم. از فعالیت سنگین مانند ورزش های سنگینی که موجب عرق زیاد در افراد می شود تا حد امکان پرهیز کنیم و انجام ندهید. اگر بعد ازبافت موی خود قصد حمام رفتن دارید از شامپوی مو روی موهای خود استفاده نکنید.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : روش نگهداری بافت مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری