ارجاء ۲۰ غیرمجاز مراقبت و زیبایی در قزوین به کمیته تخلفات

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

ارجاء ۲۰ غیرمجاز مراقبت و زیبایی در قزوین به کمیته تخلفات

از آنجایی که مجوز صدور مدارک حوزه مراقبت و زیبایی در حیطه اختیارات و وظایف قانونی سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارد، به سراغ رییس اداره امور موسسات کارآموزی و مشارکت‌ مردمی فنی و حرفه‌ای شهر قزوین رفتیم؛ عباداله اسدی غنچه در این رابطه می‌گوید: دوره‌های آموزشی که از سوی شرکت‌ها و موسسات برگزار می‌شود تحت نظارت و ساماندهی فنی و حرفه‌ای قرار ندارد ، غیرقانونی تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ آرایشگاه یا سالن زیبایی حق ندارد کلاس های آموزشی برگزار کند و تمامی دوره‌های مراقبت و زیبایی در آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی که دارای مجوز هستند برگزار می‌شود؛ هم اکنون حدود ۱۰۰ آموزشگاه مراقبت و زیبایی در استان قزوین موجود است که روز به روز تقاضا برای تاسیس به علت درآمدزایی بالای آن در حال افزایش  است.

اسدی غنچه رییس اداره امور موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی و حرفه‌ای گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ آموزشگاه مراقبت و زیبایی در استان قزوین موجود است که بطور روز افزون تقاضا برای تاسیس به علت درآمدزایی بالای آن افزایش یافته است.

اسدی غنچه تصریح کرد:

تمامی آموزشگاه‌های مراقب و زیبایی باید تابلوی فنی و حرفه‌ای را بیرون از درب آموزشگاه نصب کنند تا برای مردم و هنرجویان قابل تشخیص باشد؛ آرایشگاه از نظر فنی و حرفه‌ای محل ارایه خدمات مراقبت و زیبایی است و ارتباطی به حوزه آموزش ندارد، ضمن اینکه با برگزاری کلاس‌های غیرمجاز در این رابطه نیز برخورد می‌شود، اما تعداد آن‌ها بسیار بالاست.

این مسؤول بیان داشت: در فنی و حرفه‌ای زیر ساخت قانونی برای برخورد با این نوع ناهنجاری‌هایی فرهنگی و اجتماعی در حوزه کلاس‌های غیرمجاز وجود ندارد؛ اما سازمان یک کمیته تخلفات استانی با مشارکت دادستانی، پلیس‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی و فتا تشکیل داده و تاکنون به حدود ۲۰ مرکز غیرمجاز آموزشی رسیدگی کرده است.

رییس اداره امور موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی و حرفه‌ای قزوین بیان داشت:

مسئله‌ای که سبب شده تا تخلفات در زمینه مراقبت و زیبایی افزایش یابد، نبود ضمانت اجرایی در برخورد با این دست موضوعات است؛ وقتی برخوردها سبک و از نوع تعهد باشند، قطعا امکان ارتکاب مجدد این تخلفات وجود خواهد داشت؛ از طرف دیگر فنی و حرفه‌ای با کمبود نیروی نظارتی روبرو است که این دو باید لحاظ شود.

اسدی غنچه در خصوص انتشار تصاویر ناهنجار اجتماعی و اخلاقی در صفحه اینستاگرام فعالان حوزه آرایشگری گفت: این تصاویر معمولا در صنف های آرایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و کمتر مشاهده شده که آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی دست به چنین اعمالی بزنند، زیرا این آموزشگاه‌ها می‌دانند که هرگونه تخلف با برخوردهای نظارتی فنی و حرفه‌ای روبرو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که این روزها به خاطر فیلم و تصاویر غیرشرعی، غیرقانونی و ناهنجار به پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرستاده می‌شود معمولا از سوی خود رقبای این صنوف صورت می‌گیرد و این درحالی است که تعداد این موارد بسیار بالا بوده و با تعداد کمی از آن‌ها برخورد می‌شود.

صنف آرایشگاه‌های زنانه این روزها دچار بی قانونی و ضعف:

با توجه به حجم گسترده‌ای از فیلم‌ها و تصاویر که این روزها با موضوع آرایشگاه‌های بانوان در فضای مجازی منتشر می‌شوند، در خصوص بیان اثرات این پدیده‌های ضدفرهنگی به سراغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین رفتیم، محمدحسین فائزی به خبرنگار ایرنا گفت: صنف آرایشگری مانند خیلی از صنوف دیگر نیاز به داشتن تاییدیه و گواهی های معتبر از اتحادیه و فنی و حرفه میباشد، اما این روزها صنف آرایشگران زن دچار بی قانونی شده و تخلفات بسیاری را در حوزه شرع و قانون مرتکب می‌شوند.

فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ناظران مستقیمی که این روزها وظیفه دارند بر کلاس‌های اموزش مراقبت و زیبایی و حتی آرایشگاه‌ها نظارت ‌کنند یا دچار ترک فعل شده‌اند و یا شاید هم گرفتار زدوبندی در پشت پرده شده‌اند که هیچ نوع واکنش جدی را از آن‌ها شاهد نیستیم.وی اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای باید در خصوص تعارضات موجود و تخلفاتی که در حوزه کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شوند برخورد جدی داشته باشد، زیرا وظیفه نظارت بر عهده این نهاد بوده و نباید مدعی انکار وجود تخلف در این حوزه باشد.

فائزی در ادامه تاکید کرد:

ناظران مستقیمی که این روزها وظیفه دارند بر صنف آرایشگاه‌های بانوان نظارت ‌کنند، دچار ترک فعل شده‌اند، یا شاید هم گرفتار زدوبندی در پشت پرده شده‌اند که هیچ نوع واکنش جدی را از آن‌ها شاهد نیستیم؛ تا جایی که تصور می‌شود اصلا ناظری وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

موضوع تخلفات و بی قانونی در حوزه آرایشگاه‌های زنانه را بسیار موضوع مهم برشمرد و گفت: این دسته از تخلفات به این دلیل حائز اهمیت است که عوارض فرهنگی نیز به دنبال دارد، وقتی این بی قانونی در حوزه مراقبت و زیبایی زنان افزایش پیدا کند و سد و مانعی برای آن ایجاد نشود، درنهایت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز درگیر خواهند شد. فائزی خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده در این ساختار نظارت است که به نظرم اگر دستگاه‌های قضایی باید با این موارد برخورد کنند، اولین اشخاص باید همین ناظران باشند که به وظایف خودشان به درستی عمل نمی‌کنند.

نیم نگاه:

از آنجایی که صفحات مجازی در زمینه مراقبت و زیبایی و ارایشگری روز به روز درحال افزایش است و برخوردهای موردی نمی‌تواند راهگشا باشد، پیشنهاد می‌شود با تعیین یک سازوکاری مشخص و دستورات دستگاه قضایی تمامی فعالان این حوزه در یک فراخوان به نهادهای مربوطه مراجعه کرده و تمامی موارد خطوط قرمز به شکل کتبی به آن‌ها تفهیم شود و در پایان نیز تاکید شود که تخطی از این قوانین مجازات‌های سفت و سخت تا ابطال پروانه فعالیت به دنبال خواهد داشت؛ همچنین انتظار می‌رود دستگاه قضایی با لیدرهای این موضوع که بلاگرهای فعال هستند و بر طبل بی اخلاقی و بی قانونی میزنند، برخورد کند؛ یکی از راهکاری موجود برای گسترش نظارت بر فعالیت آرایشگران زن، استفاده از نیروهای بسیجی اصناف است که می‌توانند با سپری کردن یک دوره آموزشی منسجم و گرفتن کارت ضابطه قضایی در این حوزه فعالیت و کمک کنند.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : ارجاء ۲۰ غیرمجاز مراقبت و زیبایی در قزوین به کمیته تخلفات
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری