ویژگی های روغن ارده کنجد و ارتباط آن با بدن

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

ویژگی های روغن ارده کنجد و ارتباط آن با بدن

 روغن ارده کنجد:

در دسته روغن‌های نیمه خشک شونده تقسیم می‌شود که علاوه بر خوراکی بودنش می‌تواند در زمینه‌های درمانی و تولید لوازم زیبایی و مراقبتی مثل تولید کرم‌ها و صابون‌ها مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه روغن ارده از ارده کنجد گرفته می‌شود تقرییا بو و طعم ارده را می‌دهد. این روغن با روغن کنجد تفاوت دارد چرا که روغن ارده از ارده گرفته میشود، ولی برای به دست آوردن روغن کنجد خود کنجد را چرخ کرده و روغن آن را خارج می‌کنند. روغن ارده بو و طعم متفاوتی دارد، ولی روغن کنجد مانند روغن مایع است و طعم و بوی مشخصی ندارد. در طب سنتی روغن کنجد را برای خاصیت درمانی و ضماد استفاده می‌کنند و نباید آن را به عنوان خوراکی استفاده کرد، ولی روغن ارده کنجد برای مصارف خوراکی بهتر است. در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که بسیاری از عطاری‌ها روغن کنجد را به جای روغن ارده عرضه میکنند در صورتی که روغن کنجد از کنجد و روغن ارده از ارده روغن کشی می‌شود. اطبای سنتی بر این اعتقادند که این روغن به خاطر پوسته کنجد که لزج است منجر به بروز برخی امراض مثل کبد چرب می‌شود.

خاصیت روغن ارده کنجد بر مو:

مواد مغذی موجود در روغن ارده برای بدن می‌تواند مفید واقع گردد. برای مثال یکی از این مواد مغذی امگا ۳ و امگا ۶ است که می‌تواند در روزنه‌های سر نفوذ کند و خود را به ریشه مو برساند و آن را تقویت کند. نتیجه این تغذیه می‌تواند بهبود رشد موی سر باشد. همچنین از روغن ارده می‌توان برای درمان شپش در موی سر نیز استفاده کرد، چون با وجود خاصیت آروماتیکی این روغن میتواند برای درمان موثر باشد. از دیگر مزایای استفاده از روغن کنجد برای مو کمک به از بین رفتن شوره و التهاب در پوست سر میباشد و همچنین می‌تواند برای داشتن مویی پرپشت و درخشان مفید واقع شود.

کمک به بهبود بیماری دیابت نوع دو با روغن کنجد:

منیزیم موجود در روغن ارده کنجد برای دیابت نوع دو بسیار مفید است و همچنین روند اثربخشی دارویی که برای کنترل این بیماری به بیماران تجزیه می‌شود یعنی گلی بن کلامید را بیشتر می‌کند.

استفاده از روغن ارده برای سلامت دهان و دندان:

در طب سنتی روغن‌ها برای مراقبت از دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند و روغن ارده به خاطر خواصی که دارد می‌تواند برای از بین بردن باکتری‌های دهان استفاده گردد و در طب سنتتی حتی به عنوان دهان شویه نیز تجویز می‌گردد.

خاصیت روغن ارده کنجد برای پوکی استخوان و تقویت مفاصل:

روغن ارده حاوی عناصری مانند کلسیم ، روی و مس است که روی و کلسیم برای داشتن استخوان‌هایی محکم و استوار لازم است. در نتیجه این روغن می‌تواند در بهبود پوکی استخوان موثر باشد. وجود عنصر مس نیز بخاطر داشتن خواص ضد التهابی به درد‌هایی که در مفاصل بوجود می آیند تسکین می‌بخشد. همچنین مس برای تقویت مفاصل بدن نیز بسیار مفید است و از اینرو روغن ارده موثر میباشد.

تاثیر روغن ارده برای رفلاکس معده:

روغن ارده می‌تواند در صورت استفاده مداوم برای رفلاکس معده خاصیت درمانی داشته باشد و افراد را از شر این مشکل گوارشی خلاص کند.

خواص روغن ارده کنجد برای پوست:

روغن ارده کنجد با توجه به طبیعی و مجاز بودن استفاده در محصولات ارایشی و بهداشتی برای انواع پوست‌های خشک ، چرب و مختلط مناسب است. البته برای پوست چرب با احتیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت استفاده از این روغن داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی میباشد که برای طراوت و سلامت پوست بسیار موثر است. این روغن برای از بین بردن ضایعات قارچی و درمان زخم ها، سم زدایی پوست و در کشور‌های آفریقایی به عنوان ضد افتاب و محافظ در برابر نیش حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاقی صورت با روغن ارده کنجد:

صورت پر و غیر استخوانی می‌تواند ملاک بسیاری از افراد برای زیبایی باشد. یکی از خواص روغن ارده حجم دهندگی آن است، به همین جهت از آن با توجه به داشتن ترکیبات پروتئینی و ویتامین‌ها به عنوان یک حجم دهنده طبیعی به جای انواع ژل و فیلر‌ها بهره میبرند. برای این امر لازم است صورت را بصورت کامل شستشو داده و قبل از مالیدن روغن به پوست ماساژ داده شود و سپس پوست را آغشته به روغن نموده و دوباره ماساژ را انجام بدهیم. برای اثر بخشی بهتر می‌توان آن را با روغن‌های دیگری مثل روغن زالو ترکیب کرده و سپس استفاده کرد.

تاثیر مصرف روغن ارده کنجد دارویی در درد گلو و آسم:

اسپاسم و گرفتگی مجاری تنفسی می‌تواند باعث بروز آسم و تنگی نفس بین افراد گردد و مصرف منیزیم می‌تواند به درمان آن کمک کند، روغن ارده کنجد با دارا بودن منیزیم برای آسم مفید است و همچنین خاصیت ضد باکتریایی آن برای گلودرد می‌تواند اثر مثبت داشته باشد.

افزایش قدرت بدنی با روغن ارده کنجد:

این روغن به دلیل مغذی بودن می‌تواند در فعالیت‌های بدنی عامل نیروزای طبیعی محسوب شود و از این رو ورزشکاران از آن استفاده میکنند.

رفع افسردگی با مصرف روغن کنجد:

آروماتراپی و بو درمانی روشی است که در بسیاری از کشور‌ها و در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن ارده کنجد نیز به دلیل داشتن بوی خوب و مطبوع البته به شرطی که به روش صحیح روغن گیری شده باشد برای آروماتراپی و درمان افسردگی و ایجاد حس آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش احتمال مبتلاشدن به سرطان روده با مصرف روغن کنجد:

تحقیقات نشان داده است که روغن ارده کنجد در صورتی که بطور مداوم مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۱۰ درصد کاهش دهد، علت این خاصیت وجود منیزیم و خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که برای بهبود عملکرد روده و کنترل سرطان موثر میباشد.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : ویژگی های روغن ارده کنجد و ارتباط آن با بدن
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری