معضلات آرایشگاه ها و نبود نظارت بر آنها

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

معضلات آرایشگاه ها و نبود نظارت بر آنها

آرایشگاه‌های زنانه در گذشته محلی برای آراستن بودند اما امروز تبدیل به محل فالگیری،تجویز انواع قرص لاغری و چاقی و انجام خدمات پزشکی شده‌اند.

 آرایشگاه‌های زنانه:

برخلاف سال‌های گذشته که یک قیچی و موچین بود و یک آرایشگر ، امروز یکی از محیط‌هایی میباشند که به دلیل رفت و آمد متعدد گا‌ها بستری برای بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند. اگر فروش لباس و لوازم آرایشی در آرایشگاه‌ها را کنار بگذاریم؛ رمالی و کف‌بینی، فروش انواع قرص‌های چاقی و لاغری در کنار کار‌هایی مانند حجامت و تزریق ژل. چندین سال است که به یکی از معضلات آرایشگاه‌های زنانه تبدیل شده در حالیکه نظارتی بر روند کارشان وجود ندارد و همین مساله باعث توسعه تجویزهای غیر مجاز می‌شود.

رمالی و فالگیری:

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که به جای انتخاب سالن‌های آرایشی پر زرق و برق و البته گران به دنبال آرایشگاه‌های زنانه محلی بروند تا هم راحت باشند و هم هزینه کمتری خرج کنند. بسیاری از این آرایشگاه‌های محلی محیط های نسبتا کوچکی هستند که با چند میز آرایش و صندلی تبدیل به آرایشگاه شده‌اند.

سیما، مشتری یکی از این آرایشگاه‌های محلی درباره اتفاقات آرایشگاه‌های زنانه می‌گوید:

آرایشگاه‌های محله برای دورهم جمع شدن خانم‌ها جای مناسبی است، آنها به راحتی در یک محیط زنانه دور هم جمع می‌شوند و اوقات فراغت خود را گذران میکنند. این خانم جوان درباره برخی اتفاقات در آرایشگاه‌های محله توضیح می‌دهد:در آرایشگاه‌های محله همه همدیگر را می‌شناسند و کمتر ممکن است رخداد بدی اتفاق بیوفتد، اما گاهی بساط رمالی و فال قهوه هم دیده می‌شود. یک بار که به آرایشگاه محله رفته بودم خانمی درباره داشتن موکل و فال حرف می‌زد. اول فکر کردم که وکیل دادگاه است، اما بعدا فهمیدم منظورش از موکل ارتباط با اجنه است و طالع‌بینی می‌کند. حتی کارت ویزیتش را هم به دیگر مشتریان می‌داد. “

وی ادامه می‌دهد:

صاحب مغازه یا همان آرایشگر هم معمولا نمی‌تواند چیزی بگوید، چون نمی‌خواهد مشتری را ناراحت کند، اما من دیگر آن خانم را در آرایشگاه ندیدم، چون فکر می‌کنم نتوانسته بود مشتری جذب کند و به سراغ جای دیگری رفته بود.

سیما درباره سواستفاده برخی‌ها از این محیط زنانه و کسب درآمدشان هم بیان میکند:

معمولا وقتی خانم‌ها یک جا جمع می‌شوند بساط حرف فراهم است و اگر کسی هم برای فروش چیزی به سراغشان بیاید بیشتر خانم‌ها دست به جیب می‌شوند. در خیلی از آرایشگاه‌ها خانم‌هایی به طور روزانه برای فروش لباس و یا فال قهوه می‌آیند و از قضا مشتریان دائم هم دارند. وی البته چیز‌هایی مانند حجامت را هم در بخشی از آرایشگاه‌های محله‌ای دیده است و عنوان می‌کند که برخی به جای آرایشگری از همین نوع طبابت نیز پول در می‌آورند.

تجویز قرص‌های لاغری:

بسیاری از خانم‌ها، اما ترجیح می‌دهند به جای آرایشگاه‌های محله‌ای به سراغ سالن‌های بزرگ بروند که علاوه بر امکانات بهتر خدمات بیشتری نیز ارائه می‌دهند. البته این خدمات بهتر و بیشتر به معنای این است که باید بهای بیشتری نیز بپردازید. عاطفه مشتری یکی از همین سالن‌های بزرگ آرایشی است که می‌گوید: سالن‌های بزرگ تعداد نفرات بیشتری دارند و هرکدام از نفرات نیز خدمات مخصوصی را انجام می‌دهند که علاوه بر بالا رفتن دقت، کار هم سریعتر انجام می‌شود و نیازی به معطلی‌های طولانی نیست. البته اینکه محیط اینجا مثل آرایشگاه‌های محله‌ای مکانی برای حرف و غیبت نیست هم باعث شده همیشه مشتری اینجا باشم.

این خانم درباره برخی اتفاقات در آرایشگاه‌های زنانه عنوان می‌کند:

در سالن‌های آرایشی معمولا کسی چندان با مشتریان صمیمی نیست مگر اینکه مشتری دائمی باشد. حتی در این صورت نیز نظارت بر سالن‌های آرایشی بیشتر است و کسی نمی‌تواند بساط فالگیری و یا فروش قرص‌های چاقی و لاغری راه بیندازد. البته مشتریان چنین سالن‌هایی که معمولا از وضع مالی متوسط به بالایی برخوردار هستند به دنبال انواع و اقسام روش‌های زیبایی میباشند و بعضا هم دیده‌ام که برخی آرایشگران این سالن‌ها توصیه به خرید فلان قرص لاغری یا چربی‌زدا می‌کنند، اما فکر نمی‌کنم خودشان فروشنده مستقیم چنین چیز‌هایی باشند. البته این توصیه‌ها مختص محیط آرایشگاه نیست و در همه جا ممکن است اتفاق بیفتد.

آرایشگری یا جراحی:

معضل دیگری که برخی سالن‌های آرایشی و حتی آرایشگاه‌های محله‌ای به آن دچار هستند دست بردن در کار متخصصین پوست و زیبایی است. بسیاری از این آرایشگاه‌ها بدون داشتن تخصص کافی و مواد باکیفیت اقدام به کار‌هایی مانند تزریق ژل و لیفت می‌کنند در حالیکه چنین خدماتی را تنها باید پزشکان متخصص ارائه دهند. همین موضوع باعث می‌شود که هرچند وقت یکبار از گوشه و کنار کشور خبر‌هایی از عفونت صورت و قطع عضو به دلیل انجام غلط برخی خدمات زیبایی بشنویم و این در حالی است که بسیاری از این اتفاقات رسانه‌ای نمی‌شود. سالن‌های آرایشی که به دلیل زرق و برق خود بیشتر تمایل به چنین کار‌هایی دارند، بدون توجه به عواقب آن و با خیال راحت به دلیل نظارت نامناسب دست به چنین کار‌هایی می‌زنند و در صورت خطای فاحش نیز برخورد مناسبی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد و همین مساله راه را برای انجام چنین کار‌هایی باز نگه داشته است.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : معضلات آرایشگاه ها و نبود نظارت بر آنها
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری