هر تبلیغ لوازم آرایشی را جدی نگیریم

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

هر تبلیغ لوازم آرایشی را جدی نگیریم

رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بزرگنمایی زیاد تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی برای فرآورده‌های آرایشی، تأکید کرد که چیزی به نام معجزه در فرآورده‌های آرایشی نداریم و ممکن نیست استفاده تنها یک کرم بتواند در یک شب چروک را از بین ببرد، پوست را صاف کند و لکه‌ها را محو گرداند.

ایمانه دهقان، رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تقاضای بالایی که برای فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به ویژه لوازم زیبایی وجود دارد، عنوان کرد:

متأسفانه برخی از مصرف کنندگان به سلامت و کیفیت این محصولات توجهی ندارند. البته در زمینه محصولات بهداشتی مشکلی نداریم و بیشتر محصولات موجود در بازار تولیدات داخلی است که محصولات بهداشتی در کارخانه‌های ایرانی و تحت نظارت معاونت‌های غذا و دارو تولید می شود. تاکنون مورد حادی از محصولات بهداشتی ایرانی نداشته‌ایم، اما بحث فرآورده‌های آرایشی کاملاً جداست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید داخلی محصولات آرایشی تکاپوی نیاز بازار را نمی‌دهد، گفت:

محصولات آرایشی مورد تقاضای مردم به میزان کافی از نظر کمی و کیفی در داخل کشور تولید نمی‌شود، در عین حال که مقدار زیادی اجناس قاچاق و فاقد مجوز در سطح بازار وجود دارد. همیشه به مردم هشدار داده‌ایم از مصرف فرآورده‌های آرایشی غیرمجاز اجتناب کنند، چون حتی اگر در خارج از کشور و در کارخانه اصلی تولید شده باشد شرایط نگهداری و حمل و نقل آنها مشخص نیست و بیشتر این اجناس در شرایط نامناسب و در زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته و وقتی به اینجا می‌رسند ضمانتی روی کیفیت آنها وجود ندارد.

وی به اجرای طرح پی ام اس و نمونه برداری از محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی و خارجی در کشور اشاره و تصریح کرد:

هر سال هر معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی می بایست ۲۰۰ قلم از این محصولات را از سطح شهر خریداری کرده و طبق پروتکل‌ها به آزمایشگاه‌های مورد تایید بفرستند. خوشبختانه تاکنون هیچ مورد حادی از نظر کیفیت محصولات دارای مجوز نداشته‌ایم و به همین دلیل بر مصرف فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجاز تأکید داریم.

دهقان در مورد راه‌های تشخیص فرآورده‌های مجاز آرایشی توضیح داد:

محصولات خارجی باید حتما برچسب اصالت و سلامت داشته باشد، یعنی برچسب سفیدی با حاشیه زرد رنگ که کد UID و کد ۱۶ رقمی زیر یک لایه دارد و این لایه باید تراشیده شود، سپس کد ۱۶ رقمی در سامانه تی تک در قسمت استعلام وارد و اطلاعات کامل محصول مطابقت داده شود. این سامانه اطلاعات کامل محصول یعنی نام تجاری، اسم فرآورده، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سری ساخت را نشان می‌دهد و در صورتی که اطلاعات سامانه با اطلاعات درج شده روی محصول یکی باشد مشکلی ندارد. در مورد اجناس تولید داخل نیز کافی است مجوز در سامانه وارد و سلامت کالا تایید شود.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های بهداشتی بخشی از نیازهای روزانه مردم است و باید استفاده شود گفت:

در مورد فرآورده‌های آرایشی می توان به مردم توصیه کرد تا جایی که امکان دارد کمتر استفاده کنند، چون به هر حال این فرآورده‌ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و ناگریز هستیم در فرآورده‌های آرایشی از رنگ‌ها، نگهدارنده‌ها، اسانس‌ها و … استفاده کنیم که پوست را در معرض تخریب و تسریع فرایند پیر شدن قرار می‌دهند، بنابراین بهتر است تا جای ممکن کمتر استفاده شوند و در صورت استفاده محصولات مجوزدار خریداری کنند.

رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه اصفهان با اشاره به بزرگنمایی زیاد فضای مجازی برای فرآورده‌های آرایشی، توضیح داد:

چیزی به نام معجزه در فرآورده‌های آرایشی نداریم، یعنی اینکه یک کرم بتواند در یک شب چروک را از بین ببرد، پوست را صاف کند و لکه‌ها را محو کند ممکن نیست. بهترین فرآورده ضد چروک از بهترین برند می‌تواند چروک‌های ریز را بهتر و فرایند ایجاد چروک را کندتر کند. حتی شاید برایتان غیر قابل باور باشد که کرمی ضد چروکی که در تبلیغات وجود دارد کرم ساده‌ای است که در یکی از شهرستان‌های کشور خودمان تولید می شود و مجوز هم ندارد، یعنی اگر مشکلی برای مصرف کننده پیش بیاید که تا الان هم اتفاق افتاده، کسی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد!

 

رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو بیشترین مشکل فرآورده‌های آرایشی را محصولات مربوط به چشم اعلام کرد و افزود:

چشم عضو حساسی در بدن ما است که به راحتی می‌تواند آلودگی را جذب کند. بنابراین فرآورده‌هایی مثل ریمل و خط چشم که مستقیما با مخاط چشم در ارتباط اند می‌توانند بیشترین عارضه را داشته باشند.

دهقان آلرژی‌های پوستی را جزو شایع‌ترین عوارض فرآورده‌های آرایشی غیرمجاز است برشمرد و ادامه داد:

این محصولات همچنین فرایند پیری پوست را تسریع می‌کند، احتمال ایجاد عفونت و آلرژی به ویژه در فرآورده‌های آرایشی چشم وجود دارد. گاهی این محصولات حتی تاریخ تولید و انقضای ساده ندارند، چه برسد به مجوز بهداشتی، اما اینقدر حجم این اقلام زیاد است که بهترین راه مبارزه از طریق آگاه‌سازی مردم است تا خودشان نسبت به سلامت شان حساس باشند و به سمت خرید این محصولات نروند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : هر تبلیغ لوازم آرایشی را جدی نگیریم
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری