تاثیرات مواد موجود در لوازم آرایشی و زایمان

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

تاثیرات مواد موجود در لوازم آرایشی و زایمان

نتایج مطالعات نشان می دهد موادشیمیایی موجود در پلاستیک ها و لوازم آرایش با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط هستند.

به گزارش عریس به نقل از ساینس دیلی:

فتالات‌ها، مواد شیمیایی که معمولاً برای تقویت پلاستیک‌ها استفاده می‌شوند، در میلیون‌ها محصولی که مردم هر روز از آن استفاده می‌کنند وجود دارد، اما یک تحلیل جدید ارتباط آنها را با خطر بالاتر زایمان زودرس تأیید می‌کند.

بزرگترین مطالعه تا به امروز در مورد این موضوع:

داده‌های بیش از ۶۰۰۰ زن باردار در ایالات متحده را برای درک بهتر ارتباط بین قرار گرفتن در معرض فتالات و بارداری مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این مطالعه نشان داد زنانی که غلظت فتالات در ادرارشان بالاتر بود، بیشتر احتمال دارد به زایمان زودرس دچار شوند. طبق تعریف، نوزادان نارس سه هفته یا بیشتر قبل از موعد مقرر به دنیا می آیند.

«کلی فرگوسن»، نویسنده ارشد این مطالعه از مؤسسه ملی علوم سلامت زیست محیطی آمریکا، عنوان میکند:

زایمان زودرس می‌تواند هم برای نوزاد و هم برای مادر خطرناک باشد، بنابراین شناسایی عوامل خطری که می‌توانند از آن جلوگیری کنند، حائز اهمیمت است. این مطالعه ۱۱ فتالات مختلف موجود در زنان باردار را مورد بررسی قرار داد و پی برد که چهار مورد از آنها با ۱۴ تا ۱۶ درصد احتمال بیشتر تولد نوزاد نارس مرتبط است. بیشترین ارتباط مربوط به تماس با فتالاتی بود که معمولاً در لاک ناخن و سایر لوازم آرایش یافت می‌شود.

به گفته فرگوسن:

برای مردم دشوار است که قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی را در زندگی روزمره به طور کامل حذف کنند، اما نتایج ما نشان می‌دهد که حتی کاهش‌های کوچک در یک جمعیت بزرگ می‌تواند تأثیرات مثبتی برای مادران و فرزندان به همراه داشته باشد.

به گفته محققان:

کاهش سطح قرار گرفتن در معرض فتالات‌ها تا ۵۰ درصد، می‌تواند به طور متوسط ۱۲ درصد از زایمان زودرس جلوگیری کند. این مداخلات بر تغییرات خاصی مانند انتخاب محصولات مراقبت شخصی بدون فتالات، کاهش تعداد فتالات‌ها در محصولات توسط شرکت‌ها یا تغییر مقررات قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی، متمرکز بود. در این بین، محققان پیشنهاد کردند از مصرف غذاهای فرآوری شده یا غذاهای بسته بندی شده در پلاستیک خودداری کنند و به جای آن غذاهای تازه و خانگی را انتخاب کنند. آنها همچنین توصیه کردند محصولات بدون عطر را انتخاب کنید که دارای فتالات کمتری میباشند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : تاثیرات مواد موجود در لوازم آرایشی و زایمان
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری