ناهنجاری های پوست نسبت به نور خورشید

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

ناهنجاری های پوست نسبت به نور خورشید

علائم آلرژی:

قرمزی پوست، خارش یا درد پوست، برآمدگی های کوچک پوستی که امکان دارد به هم متصل شوند و برآمدگی های بزرگ تری را به وجود آورند. پوسته پوسته شدن یا خونریزی از پوست، تاول پوستی یا کهیر. این علائم معمولا فقط روی قسمتی از پوست بدن که در معرض تابش نور آفتاب قرار می گیرد، مثل پشت دست ها، ظاهر می شوند و طی چند دقیقه تا چند ساعت بعد از تماس بدن با نور خورشید، بروز پیدا میکند.

علل آلرژی:

برخی داروها و بیمارهای خاص می توانند پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر کنند. معلوم نیست که چرا برخی افراد آلرژی خورشیدی دارند و برخی دیگر این آلرژی را ندارند. البته باید گفت خصوصیات ارثی در این رابطه نقشی را ایفا میکند. اگر بعد از مواجهه با نور خورشید دچار واکنش پوستی غیرعادی و آزاردهنده گشتید، به متخصص پوست مراجعه کنید. علائم پوستی شدید یا دائمی، نیازمند تشخیص و درمان پزشکی هستند.

عوامل خطر:

برخی عوامل در بروز حساسیت پوست شما در مقابل نور خوشید تاثیر گذارند که یکی از گزینه های زیر میتواند دلیل آن باشد:

نژاد:

هر کسی می تواند دچار آلرژی خورشیدی شود، اما برخی از آلرژی های خورشیدی در افرادی که زمینه های نژادی خاصی دارند، شایع تر است. به عنوان مثال نوع شایع آلرژی به نور خورشید یعنی مسمومیت با آفتاب، در سفید پوست ها (قفقازی ها) بیشتر وجود دارد و انواع شدید ولی نادرتر این آلرژی در آمریکایی های بومی بیشتر رخ می دهد.

تماس با برخی مواد:

برخی علائم آلرژی به نور خورشید، زمانی ایجاد می شوند که پوست ابتدا در معرض برخی مواد خاص و سپس در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. برخی از این مواد محرک عبارتند از مواد معطر (مثل عطرها)، مواد ضدعفونی کننده و حتی برخی مواد موجود در کرم های ضد آفتاب.

مصرف برخی داروها:

برخی داروها باعث می شوند پوست سریع تر دچار آفتاب سوختگی شود، مثل آنتی بیوتیک تتراسایکلین و داروهای مسکن مثل کتوپروفن.

ابتلا به یک بیماری پوستی دیگر:

ابتلا به بیماری پوستی درماتیت آتوپیک یا هر نوع دیگری از درماتیت (التهاب و ورم پوست) خطر ابتلا به آلرژی خورشیدی را زیاد میکند.

ژنتیک:

اگر خواهر یا برادر شما و یا والدین شما دچار آلرژی به نور خورشید باشند، به احتمال زیاد شما هم دچار این آلرژی هستید.

التهاب پوست:

تماس پوست شما با عناصر مختلف آن را به مشکلات مختلف حساس می نماید. هر ساله بیش از 12 میلیون نفر در آمریکا به علت تحریک پوستی مانند التهاب پوست به متخصص پوست مراجعه میکنند.

به گفته دکتر باسلر:

ممکن است آنتی بیوتیک ها، آرام بخش ها و داروهای ضد قارچ موجب بروز حساسیت شوند. این مساله در مورد داروهای ضد بارداری خوراکی، دیورتیک ها، داروهای بیماری دیابت و حتی ضد آفتاب های محتوی PABA نیز صادق است. همواره قبل از مصرف هرگونه داروی خوراکی، در خصوص عوارض جانبی آن با متخصص پوست مشورت نمایید. حتی مصرف بعضی از غذاها موجب بروز واکنش و حساسیت می گردد. دکتر باسلر بیان میکند که دو زن جوان را می شناسم که برای روشن کردن موهای خود از آب لیمو ترش استفاده کرده بودند و تنها زمانی متوجه تاثیر شدید آب لیمو در حساس کردن پوست به نور آفتاب شدند که دچار درماتیت شدیدی در تمام مناطق صورت و دست های خود که در تماس با آب لیمو بود، گردیدند. اگر پوست حساس دارید باید بیشتر از هر فرد دیگری مراقبت از پوست را جدی بگیرید.

درماتیت یا التهاب پوست چه میباشد:

درماتیت یا اگزما به یک التهاب پوستی اطلاق می گردد. درماتیت علل مختلفی دارد و به اشکال گوناگونی بروز می نماید. عموماً درماتیت به التهاب، قرمزی و خارش پوست اطلاق می گردد. درماتیت یک مشکل شایع است، ولی مسری و تهدید کننده حیات نمیباشد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : ناهنجاری های پوست نسبت به نور خورشید
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری