ضد آفتاب و حقایقی درباره استفاده آن

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

ضد آفتاب و حقایقی درباره استفاده آن

آفتاب، یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D است:

منبع تغذیه تمامی گیاهان و گرمابخش زمین خورشید است. بدون نور و گرمای آفتاب، زمین به یک متروکه خالی از سکنه تبدیل خواهد شد. اما همین آفتاب زندگی‌بخش می‌تواند مسبب بروز بسیاری از مسائل و مشکلات در پوست افراد باشد. آفتاب شامل ۳ رده فیلتر UV با نام‌های UVA ، UVB و UVC می‌باشد. اشعه UVC توسط لایه اوزون فیلتر شده و به زمین نمی‌رسد اما دو اشعه دیگر می‌توانند از این لایه عبور کرده و به سطح پوست ما برسند. پوست انسان به خودی خود قدرت مقابله و مبارزه با اشعه‌های UV آفتاب را ندارد. البته بهتر است اشاره کنیم این اشعه‌ها سرشار از ویتامین D نیز هستند اما قرارگیری طولانی مدت می‌تواند موجب بروز آفتاب سوختگی، سوزش، خشک شدن، انواع حساسیت و سرطان پوست شود.استفاده ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک کند تا از پوست خود در برابر این اشعه‌ها محافظت نمایید.

انواع ضد آفتاب:

ضد آفتاب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که همه یک هدف را دنبال می‌کنند، بالا بردن میزان حفاظت پوست در برابر فیلترهای UV. ضد آفتاب‌ها با عدد SPF یا همان Sun Protection Factor رده بندی میگردند.SPF درجه محافظت کرم ضد آفتاب در برابر اشعه‌های خورشید را نمایان میکند و می‌تواند از عدد ۱۰ تا ۱۰۰ باشد. به طور مثال اگر کرم ضد آفتابی SPF60 باشد به این معنی است که محافظت پوست در برابر اشعه‌های آفتاب را تا ۶۰ برابر بیشتر خواهد کرد. برای هر فصل، موقعیت جغرافیایی و مدت زمان قرار گیری در معرض نور خورشید باید از ضد آفتاب با درجه حفاظت متفاوتی استفاده نمود.

ضد آفتاب می‌تواند بی‌رنگ یا حاوی رنگ دانه باشد:

در تولیدات جدید و به روز ضد آفتاب، بسیاری از آنها دارای ترکیبات کرم آبرسان و مرطوب کننده، فاقد روغن، ضد چروک و … هستند. در گذشته ضد آفتاب‌ها سفیدرنگ بودند و ظاهر پوست را بی‌روح می‌کردند، اما امروزه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده کرم ضد آفتاب این مسئله را از میان برداشته و اقدام به تولید کرم ضد آفتاب‌هایی بی‌رنگ و یا حاوی رنگ دانه نموده‌اند. ضد آفتاب‌های حاوی رنگ دانه، فرد را تا حد بسیاری در استفاده از کرم پودر بی‌نیاز می‌کند، زیرا با پوشش دهی نسبی پوست وظیفه کرم پودر را نیز ایفا خواهد کرد.

چگونگی و میزان استفاده از کرم ضد آفتاب:

در میان تنوع بالای انواع ضد آفتاب که در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین گزینه می‌تواند کمی سخت به نظر برسد. با داشتن اطلاعات کامل از تمامی ویژگی‌ها می‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم. توجه داشته باشید اطلاعاتی که ما ارائه می‌دهیم بیشتر به منظور اقلیم و آب و هوای کلی ایران جمع آوری گشته و صحت دارند. اگر ساکن ایران هستید پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان از کرم ضد آفتاب SPF60 و در فصل زمستان از ضد آفتاب SPF30 استفاده نمایید. این میزان از SPF برای اقلیم و شرایط آب و هوایی ایران کافی خواهد بود و بیشتر از آن می‌تواند از جذب اشعه‌های مفید خورشید نیز جلوگیری نماید.

در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به نکات زیر توجه نمایید:

مهم‌ترین مسئله‌ای که در استفاده از کرم ضد آفتاب وجود دارد این است که باید هر ۳ ساعت یک بار تکرار شود. پس از این مدت زمان، کرم تا حد بسیاری جذب پوست شده و خاصیت خود را از دست خواهد داد، در نتیجه باید تمدید شود.

نکته دوم که باید به آن توجه نمایید این است که کرم ضد آفتاب را نباید در اطراف چشم استفاده شود. در هنگام استفاده حتماً ناحیه اطراف چشم را عاری از کرم باقی بگذارید.

نکته سوم و بسیار مهم این است که کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. به طور مثال، افراد با تیپ پوستی چرب و مختلط بهتر است از ضد آفتاب‌های فاقد چربی یا Oil Free استفاده نمایند.

بهتر است کرم ضد آفتاب را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از قرار گیری در معرض اشعه‌ها استفاده نمایید تا فرمولاسیون آن عمل کند. یک لایه نازک از کرم ضد آفتاب کافی بود و نیازی نیست تا پوست صورت، دست و گردن خود را به کرم آغشته نمایید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : ضد آفتاب و حقایقی درباره استفاده آن
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری