رواج کار روی ناخن کودکان

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

رواج کار روی ناخن کودکان

اوایل وقتی صحبت از «مدلینگ مجازی کودکان» بود غالباً گمان می کردیم دوام نیاورد. حالا مشاهده میشود مثل مرضی مسری چه خانواده هایی را که دچار خود نکرده است؟ نه اینکه آن ها هم مدلینگ کنند اما بر سر چشم و همچشمی هم که شده صفحه های مجازی منتسب به کودکان زیاد شده و نمایش زندگی شخصی در فضای عمومی مجازی به کودکان هم رسیده است. تبلیغ کاشت ناخن، زنگ خطری درباره سوءاستفاده و هتک حرمت کودکان است.

کارشناسان می گویند:

سن استفاده از لوازم آرایشی به ۱۲ سالگی و کمتر رسیده این تبلیغ عجیب بهانه ای میباشد برای پرداختن به این موضوع. آمارها می گوید لوازم آرایشی قاچاق، نامرغوب و فلّه ای دو مخاطب اصلی دارد؛ افرادی با اوضاع مالی بد و همین کودکان و نوجوانان. اگر والدین در سن کودکی با مسئله «میل به آرایش کردن در کودکان» معقول و منطقی رفتار کنند بچه ها مخفیانه به خرید لوازم آرایشی ارزان رو نمی آورند. با این حال بد نیست بدانیم پشت پرده آرایش کودکان یکی، دوتا نیست.

چهره کودکانه استثمار:

چند سال پیش یک مستند تکان دهنده از پشت پرده لوازم آرایشی در فضای مجازی به سرعت پخش شد. مستندی که نشان می داد برای تأمین برخی اقلام و عناصر لازم برای تهیه لوازم آرایشی ، کودکانی در معادن کشورهای جهان به کار گرفته و در قبال این ورود پُر ریسک و بیرون آوردن این سنگ ها دستمزدی ناچیز دریافت کرده و کمک خرج خانواده هایشان می شوند. دیدن این مستند جلوه ای دردناک از ظلم نوین به کودکان را به تصویر کشید. به دنبال آن کمپین های متعددی در قالب #نه_به_ آرایش و چالش #آرایش_ نکن و… شکل گرفت. این اما فقط یک سوی ماجرا بود. برخی کودکان هم در چهره ها و قالب های متفاوت دیگری به استثمار گرفته می شوند. یکی در هیبت دختری در حال استخراج سنگ و کانی های آرایشی و دیگری در قامت کودکی که والدینش او را با عروسک اشتباه گرفته اند. لوازم آرایشی را روی سر و صورت او امتحان می کنند. از استفاده از لاک و رژلب گرفته تا رنگ کردن مو یا کاشت ناخن برای کودک! دیدن همین مستند کافی است تا ثابت کند فلزات سنگین به عنوان پایدارکننده و منبعی برای رنگدانه های لوازم آرایشی استفاده می شود. عناصری که سلامت بزرگسالان را هم به خطر می اندازد چه برسد به کودکان.

 

سرمه و حنا آرایش قدیم:

آرایش کودکان در کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، افغانستان و ایران از گذشته رواج داشته اما به دلیل و منطقی. پیش از این در برخی استان های کشور مرسوم بوده مادران به چشمان فرزندان خود سرمه بکشند مو، دست و پاهایشان را هم حنا بگذارند. این رسم در روستاهای برف گیر غرب کشور و روستاهای گرمسیر با تابش تند آفتاب شرق کشور از گذشته مرسوم بوده.ذلیل پشت این کار را میتوان اینکه چشم در برابر تابش تند آفتاب یا خیرگی برف خیلی زود آسیب می بیند و ضعیف می شود، سرمه طبیعی  تهیه شده از چربی دام و دوده مغزهای خوراکی چشم را تقویت می کند. حنا هم بی عوارض ترین رنگ طبیعی گیاهی است که ریشه مو را محکم و پوست دست و پا را در برابر سرما و گرما ضخیم و مقاوم می کند. اما آرایش کودکان که از لاک ناخن شروع گشت و به تبلیغ کاشت ناخن رسید. مقالات معتبرعلمی متعددی می گویند سرطان، بهم ریختگی هورمونی، ناباروری در آینده، انواع آلرژی پوستی، تنفسی و مشکلات روحی مانند پایین آمدن اعتمادبنفس و بلوغ جنسی زودرس می تواند از عوارض استفاده از لوازم آرایشی برای کودکان باشد. کافی است عنوان مضرات لوازم آرایشی و کودک را در فضای مجازی جستجو کنید. خبر کودکی که در شرق هند بینایی خود را از دست داده تا کودکی که به آلرژی پوستی صورت و دهان مبتلا شده یا دیگری که قارچ ناخن گرفته ثابت می کند لوازم آرایشی می تواند به اندازه شوینده های شیمیایی برای بچه ها خطرناک و نباید در دسترس باشد.

 

دیزنی لند؛ شرکت فرهنگ سازی:

بدون شک شخصیت های انیمیشنی اسطوره بچه ها میباشند؛ خودشان را در فکر و خیال بارها جای آن ها می گذارند. حسین مردانی فروشنده لباس کودکان خیابان بهار  تهران بیان میکند که بارها از والدین شنیده ایم که می گویند لباسی شبیه لباس باربی ندارید؟ یکی از همه جالب تر بود دنبال کت و شلوار با طرح مرد عنکبوتی بود برای عید. بچه ها دوست دارند تا جایی که ممکن است خودشان را شبیه شخصیت های انیمیشنی محبوبشان کنند. شخصیت های دیزنی لندی که هفت قلم آرایش دارند و انصافاً هم زیبا و جذاب طراحی می شوند میتواند از دلایل مشوق بچه ها به آرایش کردن هستند. جالب تر اینکه کمپانی های تولید کالاهایی با برند خود را هم دارند. از دفتر و کیف گرفته تا لوازم آرایشی. وقتی کودک می بیند شخصیت اصلی و محبوب او چهره آرایش شده دارد و برای حضور در مهمانی ها ادکلن، لاک و لوازم آرایشی استفاده و همه را میخکوب زیبایی خود می کند، دلشان می خواهد آنها هم همه را مجذوب زیبایی خود کنند. اینجاست که اقلام همان کمپانی ها به فروش می رسد. منطقاً هم کودک درک نمی کند آرایش برایش خوب نیست چون این صحنه ها را بارها در همان فیلم هایی دیده که والدینش برایش به نمایش گذاشته اند.

 

محصولاتی مناسب کودکان:

کارشناسان می گویند که مضرات نیم ساعت آرایش داشتن برای کودکان برابر با مضرات ۲۴ ساعت آرایش داشتن برای بزرگسالان است. بافت پوست کودک به مراتب نازک، ظریف و بنابراین جاذب تر است. برای کودکی که عادت به آرایش را در والدین و نزدیکان خود دیده و با آن سرگرم می شوند بهترین شیوه برای در امان ماندن سوق دادنش به مراقبت از زیبایی و پوست بجای آرایش است. برای این کار حتماً باید از محصولات ویژه کودکان استفاده کرد. ضدآفتاب های ملایم، کرم های مرطوب کننده کودکان با بسته بندی و طرح های جذاب وانواع لاک های برچسبی ناخن با قابلیت سهولت کنده شدن، اقلامی است که به ما کمک می کند. برندها و شرکت های متعدد بنامی در زمینه تولید لوازم ویژه کودکان فعالیت و اقلامی تولید می کنند که مواد شیمیایی آرایشی بزرگسالان مانند سرب، نیکل، الکل یا پارابن نداشته باشند. ادکلن های ویژه کودک برخلاف محصولات بزرگسالان که برپایه موادالکلی است برپایه آب، گیاهان معطر و مرکبات میباشد گل یاسمن، زنبق، پرتقال، یاس، رز و… باتوجه به اینکه کودکان چندان عرق نمی کنند این بوها ماندگاری طبیعی خوبی دارند و برای بزرگسالان با پوست های حساس هم توصیه می شوند. این برندها لاک های تولید شده بدون «فتالات» و «فرمالید» دارند که با گوشه ناخن قابل کنده شدن است و برای پاک شدن نیازمند مواد شیمیایی نمیباشد.

 

از فضای مجازی به عنوان منجی استفاده کنیم:

حالا از ما دیگر چه کاری ساخته است. در انتخاب انیمیشن و نصب بازی ها احتیاط به خرج دهید. بازی هایی که کودک در آن می تواند دخترک درون بازی را آرایش کند بیشتر وسوسه آرایش کردن را برایش زنده می کند تا اینکه از سرش بیندازد. اینستاگرام و اپلیکیشن ها را هنرمندانه و با ظرافت از او دور نگه دارید. سال ۲۰۱۷ اپلیکیشن «لایکی» ۵۰۰ میلیون دانلود موفق در گوگل بنام خود ثبت کرد. در این چالش کودکی لوازم آرایشی می خورد و دیگران را ترغیب به این کار می کند. شبکه های مجازی بدون نظارت شما می توانند تبدیل به چاقویی دولبه در دست فرزندان بشوند.

 

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : رواج کار روی ناخن کودکان
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری