مراقبتهایی برای افراد تحت درمان موی زائد

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مراقبتهایی برای افراد تحت درمان موی زائد

بدیهی است که انجام لیزر موهای زائد نیز مانند سایر عمل های زیبایی از جمله تزریق بوتاکس به رعایت مراقبت های خاصی برای کسب نتیجه ی بهتر و به حداقل رساندن عوارض دارد.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد:

اولاً، قبل از انجام لیزر درمانی، نباید ناحیه تحت درمان را در معرض نور خورشید یا تحت آفتاب قرار دهید. هر زمان که قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب ناپذیر است، باید از یک ضد آفتاب با SPF 30 یا ترجیحاً یک بلوک کامل ضد آفتاب با SPF 50 استفاده گردد.

شش هفته قبل از درمان باید از کندن، اپیلاسیون یا سفید کردن موها خودداری کنید. وجود ریشه و رنگدانه مو برای موفقیت در لیزر درمانی امری ضروری است.

تراشیدن ناحیه مورد نظر در روز یا شب قبل از قرار ملاقات لیزر مهم است. انجام این کار از آسیب حرارتی به سطح پوست جلوگیری می کند زیرا موهایی روی سطح پوست برای جذب انرژی لیزر وجود نخواهد داشت. این به لیزر اجازه می دهد تا مستقیماً به فولیکول مو برود. همچنین در صورت بریده شدن سطح در حین اصلاح به پوست اجازه می دهد تا ترمیم شود.

مراقبت های در طول لیزر موهای زائد:

در طول این روش ملاحظات ایمنی خاصی حائز اهمیت است. بیمار و هر فرد دیگری در اتاق لیزر برای جلوگیری از خطر آسیب به شبکیه چشم نیاز به پوشش محافظ چشم دارد. یک جت هوای سرد همراه با لیزر برای به حداقل رساندن آسیب اپیدرم و افزایش راحتی بیمار مورد استفاده واقع میشود. استفاده از بی حس کننده موضعی نیز در هنگام لیزر اختیاری است.ولی گفته میشود استفاده از بی حس کننده اثر لیزر را کاهش میدهد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد:

بلافاصله پس از درمان، ناحیه ی لیزر شده ممکن است اریتم (قرمزی و مقداری تورم) در اطراف فولیکول ‌ها را نشان دهد که شبیه برآمدگی ‌های غازی بزرگ است. حدود 2 یا 3 هفته پس از لیزر موهای زائد، 10 تا 20 درصد از موهای درمان شده می ریزند. در مرحله بهبودی، ناحیه باید با ظرافت تحت درمان باشد. مالش یا خراش ندهید. اگر یک پوسته ایجاد شد، بگذارید خود به خود بیفتد. یک لایه نازک از پماد آلوئه ورا را چندین بار در روز روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا مرطوب بماند. ناحیه را خشک کنید. در صورت تورم یا پوسته پوسته شدن آن ناحیه را شیو نکنید.

هنگام بروز تورم یخ بزنید. یخ را در یک پارچه نرم تمیز بپیچید. ناراحتی یا سوزش ممکن است با پاراستامول برطرف شود. ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید زیرا ممکن است این داروها به نور لیزر واکنش نشان دهند. اگر نیاز به آرایش روی ناحیه دارید، باید بعد از آن میکاپ خود را با ظرافت پاک کنید. مالش بیش از حد می تواند ناحیه تحت درمان را باز کرده و احتمال ایجاد اسکار را افزایش دهد. تا دو روز پس از لیزر موهای زائد از ورزش شدید خودداری کنید. اگرچه پیاده روی مناسب است.

از حمام های خیلی داغ، دوش گرفتن، حمام بخار یا سونا بپرهیزید و به مدت دو یا سه روز در آب کلردار شنا نکنید. به مدت 24 تا 48 ساعت از کرم های سفید کننده یا محصولات عطری استفاده نکنید. به مدت یک هفته از لایه برداری برای پوست خود استفاده نکنید. سعی کنید دو یا سه روز از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. و اگر علائم عفونت مانند چرک، حساسیت یا تب وجود دارد، با کلینیک که در آن تحت درمان میباشید تماس بگیرید. دستورالعمل های مراقبت از پوست پس از درمان باید برای جلوگیری از هر گونه عارضه را رعایت شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مراقبتهایی برای افراد تحت درمان موی زائد
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری