کاری که استرس با پوست ما میکند

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

کاری که استرس با پوست ما میکند

کرا بار، متخصص پوست و مو عنوان میکند:

مغز و پوست ما ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، به این معنی که وقتی در استرس مزمن ناشی از کار، روابط یا رویداد‌های جاری قرار داریم، پوست هدف و منبعی از هورمون‌های استرس میباشد که می‌تواند باعث خارش و التهاب، تحریک پذیری و عفونت گردد. وقتی متوجه شدید که استرس چگونه بر بدن شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید به طور مؤثرتری تمرینات بدن ذهنی را برای کمک به کاهش استرس و بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی خود انجام دهید.

کارشناسان پوست میگویند:

پوست به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن، آنچه را که در داخل بدن می‌گذرد منعکس می‌کند و استرس می‌تواند التهاب را افزایش داده، بهبود زخم را کند کند و بر شرایط پوست تأثیر منفی بگذارد. غدد در هنگام استرس، چربی بیشتری تولید می‌کنند، که می‌تواند آکنه را در افرادی که مستعد شیوع هستند وخیم تر کند. استرس همچنین می‌تواند محرکی برای بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما باشد.

تاثیرات که استرس می‌تواند داشته باشد:

این رفتار تأثیر زیادی بر پیری پوست ما خواهد داشت، زیرا هورمون‌های استرس، کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه می‌کنند و در تجدید آن اختلال به وجود میاورند، که می‌تواند منجر به تسریع روند پیری و خطوط و چین و چروک‌های ظریف‌تر شود. مو و رشد آن نیز از طریق نازک شدن و ریزش تحت تأثیر استرس قراردارد. در حالی که اکثر ریزش موی ناشی از استرس موقتی میباشد، درمان سریع آن برای جلوگیری از آسیب غیرقابل برگشت بسیار مهم است  زیرا معمولا شاهد هستیم که ریزش موی دائمی درمان نمیشود.

دکتر بار بیان میکند:

استفاده از تمرین‌های بدن ذهنی می‌تواند به تنظیم پاسخ استرس کمک کند، که می‌تواند علائم و عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش بدهد و کیفیت زندگی را که با بهبود درمان و وضعیت پوست مرتبط است، بهبود ببخشد. مدیریت پاسخ استرس خود یک مکمل بسیار قدرتمند برای هر رژیم مراقبتی است. تمرین‌های بدن ذهنی زمانی اثذ خود را میگذارند که در ترکیب با سایر درمان‌ها استفاده شوند.

نمونه‌هایی از تمرین‌های رایج بدن ذهنی عبارتند از:

– مراقبت: تمرینی که شامل تمرکز یا پاکسازی ذهن است می‌تواند به کاهش فشار خون و علائم اضطراب و افسردگی کمک کند.

– طب سوزنی: این تکنیک شامل قرار دادن سوزن‌های ظریف در زیر پوست برای کمک به تسکین درد و کاهش تنش است. همچنین ممکن است به کاهش دفعات سردرد‌های تنشی و پیشگیری از میگرن کمک کند.

-خیال پردازی: روشی که شامل هدایت روح و هدایت ذهن برای تجسم تصاویر، ایده‌ها و نماد‌ها یا استفاده از تفکر مثبت برای کمک به دستیابی به نتیجه دلخواه مانند احساس، طرز فکر یا حس بدن میباشد.

-عمل تنفسی: این تکنیک بر محور تمرینات تنفسی میچرخد که به طور خاص برای کنترل تنفس مورد استفاده قرار میگیرد.

-تای چی یا چیگونگ: برای کمک به بهبود تعادل و کاهش کمردرد، هنر‌های رزمی را امتحان کنید.

-یوگا: یک تمرین ذهن و بدن که ترکیبی از وضعیت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن یا آرامش است. یوگا بر بهبود سلامت روانی و عاطفی، خواب و تعادل تمرکز دارد.

ایشان اشاره می‌کند:

تکنیک‌های بدن ذهنی یک رویکرد یکسان نیستند. هرکسی رابطه منحصر به فردی با استرس دارد. آگاهی و تجربه ما از استرس تعیین می‌کند که چگونه تاثیری بر ما بگذارند و چگونه به تکنیک‌های مختلف بدن ذهنی پاسخ بدهیم؛ بنابراین افراد باید از تکنیک‌هایی استفاده کنند که برای خودشان بهتر است نه برای افراد دیگر.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : کاری که استرس با پوست ما میکند
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری