چگونه در تابستان با پوست خود رفتار کنیم

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

چگونه در تابستان با پوست خود رفتار کنیم

قرار گرفتن طولانی مدت در هوای گرم:

این کار می‌تواند سلامتی را از جنبه‌های مختلف مورد خطر قرار دهد. از شایع‌ترین عوارض گرما می‌توان به گرمازدگی، کم‌آبی بدن، تشدید بیماری‌های زمینه‌ایی مانند ناراحتی‌های قلبی، بیماری‌های چشمی و عوارض پوستی اشاره کرد. در این میان شاید آسیب‌های پوست، مو و چشم برای خانم‌ها بیشتر اهمیت داشته باشد چرا که نور خورشید به طور مستقیم زیبایی آنها را هدف قرار می‌گیرد.

محافظت از پوست در برابر آفتاب:

حواستان به آفتاب سوختگی صورت باشد. قرار گرفتن در نور خورشید باعث جذب ویتامین D می‌شود اما این حرف بدان معنی نیست که خود را برای طولانی مدت در معرض اشعه مستقیم نور خورشید قرار دهید. در این صورت احتمالا دچار آفتاب سوختگی صورت خواهید شد. قرار گرفتن پوست در زیر نور خورشید بدون هیچ محافظی منجر آسیب به سلول‌های پوست می‌شود. آفتاب سوختگی باعث قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن و خشکی آن می‌شود. همچنین میزان چین و چروک پوست افزایش پیدا می‌کند.

چند راهکار برای پیشگیری از آفتاب سوختگی:

روزانه کرم‌های ضد آفتاب به پوست خود بزنید. در فصل گرم سال بهتر است به سراغ کرم‌های ضدآفتابی بروید که بدون روغن و اصطلاحا مقاوم در برابر آب (water-resistance) میباشند. در روزهای تابستان میزان تعریق بدن زیاد است، این نوع کرم‌ها خاصیت خود را در برابر رطوبت و تعریق حفظ میکنند. کرم‌های ضد آفتاب با قدرت محافظتی ۳۰ تا ۵۰ (SPF 30, 50) مورد تایید متخصصان است. نیم ساعت قبل از خارج شدن از منزل، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در طی روز با توجه به نوع کرم ضد آفتاب آن را تجدید کنید. از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر نور خورشید شدت بیشتری دارد. در این مدت زمان بهتر است بیشتر به مراقبت از پوست خود توجه کنید. یکی از اشتباهات رایج در بین بانوان این است که قبل از مصرف ضد آفتاب‌ها، صورت خود را تمیز نمی‌کنند. استفاده از این کرم ها بر روی پوست آلوده باعث جوش، آکنه و جوش‌های سرسیاه می‌شود. حتما قبل از استفاده صورت خود را با دستمال مرطوب پاک کنید. از کلاه‌های لبه دار استفاده کنید تا مانع از تابش مستقیم نور خورشید به پوست صورتتان شوند. آفتاب سوختگی معمولا با مراقبت‌های خانگی در طی چند روز قابل درمان است. در صورتی که عوارض ناشی از آن شدید باشد، لازم است با متخصص پوست مشورتی کنید.

مرطوب کننده ها را جدی بگیرید:

کرم‌های مرطوب کننده بر پایه آب هستند. این کرم‌ها به خوبی می‌توانند رطوبترا برای پوست در روزهای گرم سال فراهم کنند. تعریق در فصل تابستان باعث کم آبب پوست می‌گردد. کرم‌های نرم‌کننده دارای روغن هستند. مصرف آنها منجر به جلوگیری از تنفس پوست میشود.

آرایش سنگین نکنید:

مواد آرایشی غیر استاندارد به مقدار قابل توجهی دارای چربی و روغن هستند. آرایش‌ سنگین در روزهای گرم پوست را حساس‌تر می‌کند. بجای استفاده از محصولات سنگین آرایشی به سراغ انواع سبک آن بروید که خواص محافظتی نیز دارند.

از ماسک صورت استفاده کنید:

ماسک صورت به حفظ شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند حداقل ۳ روز در هفته با توجه به خصوصیات پوست صورت،ماسک های مناسب مورد استفده قرار گیرد.

مراقب جوش و آکنه صورت صورت باشید:

هوای گرم و مصرف محصولات آرایشی نامناسب سبب بسته شدن دهانه منافذ پوست می‌شوند. این مشکل در افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر دید میشود. برای پیشگیری از آن لازم است روزانه ۲ تا ۳ بار صورت خود را با آب خنک و صابون‌های مناسب بشویید و از کرم ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنید.

آب بنوشید:

در طی روز باید بتوانید حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. به این ترتیب به طور موثری از خشک شدن بدن جلوگیری به عمل آورده اید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : چگونه در تابستان با پوست خود رفتار کنیم
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری