در تابستان با موهای خود چه کنیم

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

در تابستان با موهای خود چه کنیم

در تابستان با توجه به دمای بالای هوا و برخی اوقات وجود روطوبت شاهد تاثیراتی بر روی بدن خود هستیم. از جمله قسمت هایی که تحت تاثیر قرار میگیرند مو و چشم میباشد. در این مقاله به راه حل هایی برای محافظت از این اعضا میپردازیم.

موهایتان را خیلی بلند نکنید:

هوای گرم با تاثیرگذاری بر روی بخش انتهایی مو منجر به بروز موخوره (Trichoptilosis) می‌شود. زمانی که ساقه مو خشک می‌شود، شکاف طولی در آن ایجاد خواهد شد. در این حالت اگر به نوک موهای خود نگاه کنید آن را دو شاخه یا چند شاخه مشاهده میکنید. به این حالت موخوره گفته می‌شود. بهترین راه و یا شاید بتوان گفت موثرترین راه برای درمان آن کوتاه کردن بخش انتهایی مو میباشد. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، انواع آلودگی مانند گرد و غبار و مواد شیمیایی، شستشوی مو با آب داغ، استفاده از شامپوهایی که درصد سولفات آنها بالا است و استفاده بیش از حد از اتو مو و سشوار از دلایل اصلی بروز موخوره هستند.

اجازه ندهید مو و پوست سر بیش از حد چرب شوند:

ژل، موس و اسپری مو همگی به چرب شدن موی سر کمک می‌کنند. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از این محصولات بودید، بهتر است به سراغ انواع ملایم آن بروید. برخی بر این باور هستند که هر چقدر بیشتر موهای خود را بشویند بهتر می‌توانند از چرب شدن بیش از حد موی سر جلوگیری کنند. باید بدانید شستشوی بیش از حد موها غدد چربی را تحریک می‌کند که چربی بیشتری ترشح کند.

موهای خود را کمتر رنگ کنید:

در روزهای گرم سال موها خشک‌تر هستند، رنگ کردن آنها در تابستان باعث می‌شود تا بیشتر حالت خشک و شکننده داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع فصل گرما به فکر رنگ کردن موهای خود باشید.رنگ کردن مو بیش از حد  باعث خشکی آن می‌شود.

در تابستان از چشم‌های خود مراقبت کنید:

در فصل تابستان افزایش دمای هوا، افزایش تابش اشعه ماورای بنفش و گردوغبار می‌توانند سلامتی چشم‌ها را تحت شعاع قرار دهد. گرما بر قسمت‌های مختلف چشم مانند قرنیه، عدسی و شبکیه اثرگذار است. همچنین در روزهای گرم افرادی زیادی از خشکی چشم رنج می‌برند. گرما باعث تبخیر اشک شده و رطوبت چشم را کاهش می‌دهد. تاری دید، قرمزی و سوزش چشم و حساسیت به نور از علائم شایع خشکی چشم هستند.

موثرترین راه محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه خورشید:

استفاده از عینک آفتابی بسیار مناسب میباشد. یک عینک آفتابی استاندارد می‌تواند ۹۹ تا ۱۰۰ درصد اشعه UVA و UVB خورشید را خنثی کند. بهترین رنگ برای این نوع عینک‌ها دودی، قهوه‌ای و سبز است. به منظور درمان خشکی چشم در فصل تابستان ممکن است پزشک متخصص اشک مصنوعی (‏‏artificial tears) را تجویز کند. این اشک بر سطح قرنیه و ملتحمه  به خوبی می‌چسبد و رطوبت کافی برای چشم را تامین میکند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : در تابستان با موهای خود چه کنیم
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری