کلم بروکلی و گل کلم در مبارزه با ریزش مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

کلم بروکلی و گل کلم در مبارزه با ریزش مو

کلم بروکلی و گل کلم با مزایای سلامتی غیر قابل تصور:

دانشمندان کره ای نشان داده اند که سولفورافان، یک ترکیب آلی موجود در این دو گیاه، می تواند به جلوگیری از ریزش مو و حتی افزایش رشد مو کمک کند. فراتر از مصرف آنها در میز غذاخوری، می توانند به یک عنصر ضروری در روتین های زیبایی تبدیل شوند. سولفورافان نه تنها می تواند به یک ماده غیر قابل چشم پوشی در لوازم آرایشی مراقبت از مو تبدیل شود، بلکه حتی می تواند به یک درمان دارویی جایگزین برای آلوپسی آندروژنتیک تبدیل شود، که طاسی مرحله نهایی آن است. این یافته تیمی از دانشمندان شرکت کره جنوبی و گروه بیوتکنولوژی در دانشگاه سوون است. منتشر شده در مجله Cosmetics، نتایج مطالعه نشان داد که ترکیب آلی موجود در کلم بروکلی و گل کلم باعث افزایش نزدیک به 7 درصدی تعداد موها در شرکت کنندگان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک شد.

فرمول نمونه اولیه:

محققان یک فرمول اولیه از چهار ماده دکسپانتنول، بیوتین، ال-منتول و سولفورافان را برای انجام آزمایش کاربرد بالینی در مردان و زنان 18 تا 54 ساله مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک پخش کردند. هدف این بود که مشخص شود آیا ژل مورد نظر می تواند علائم ریزش مو را پس از 18 هفته استفاده از بین ببرد. حتی قبل از شروع آزمایش، دانشمندان از مطالعات قبلی می‌دانستند که سولفورافان بیان آنزیمی را افزایش می‌دهد که دی هیدروتستوسترون (DHT) را تجزیه می‌کند، هورمونی که در ریزش مو نقش دارد و در نتیجه به مهار ریزش مو در مدل حیوانی کمک می‌کند. تنها چیزی که باقی مانده بود این بود که تأثیر آن را روی مردان و زنان آزمایش کنند و نتایج را گزارش دهند.

مطالعه بالینی که بر روی 23 بیمار انجام شد:

این آزمایش نشان داد که خطوط جداری و چتری از نظر بینایی بهبود یافته و تعداد موها 6.71٪ از قبل از استفاده از محصول آزمایشی در 18 هفته پس از استفاده از محصول آزمایشی افزایش یافته است. تحقیقات به شدت نشان می دهد که سولفورافان ممکن است یک ماده فعال باشد که به طور قابل توجهی علائم ریزش مو را کاهش می دهد.

مطالعات سلولی:

به موازات آن، مطالعات آزمایشگاهی بر روی رفتار سلول‌های خاص نیز به محققان اجازه داد تا نشان دهند که سولفورافان سطوح mRNA و پروتئین Akr1c2 و Dhrs9 را در کشت‌های سلولی ماکروفاژهای RAW 264.7 بدون سمیت سلولی افزایش می‌دهد. در زمانی که مواد طبیعی بر ترکیبات مصنوعی مشتق شده از منابع نفتی ارجحیت دارند، دیدن شامپوها، نرم کننده ها و دیگر ماسک های جدید بر پایه کلم بروکلی، گل کلم و سایر سبزیجات غنی از سولفورافان مانند کلم بروکسل جای تعجب ندارد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : کلم بروکلی و گل کلم در مبارزه با ریزش مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری