مواد مخرب پوست حین آفتاب گرفتن

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مواد مخرب پوست حین آفتاب گرفتن

بهترین محصولات محافظت کننده در برابر آفتاب نمی‌توانند از پوست در برابر واکنش‌هایی که ممکن است در اثر برخی مواد ایجاد شود که به صورت آفتاب سوختگی، آلرژی و ملاسما ظاهر می‌شوند، مورد حفاظت قرار دهد.

در این مقاله ۷ ماده‌ای که باید هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید از آن‌ها دوری کرد، ذکر شده است:

۱- عطر:

استفاده از عطر‌ها قبل از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید اکیدا ممنوع است، زیرا حاوی ذرات استخراج شده از اسانس‌ها هستند که ممکن است باعث آفتاب زدگی و سوختگی شوند و در صورت قرار گرفتن مستقیم در معرض اشعه طلایی روی پوست می‌ریزند.

 

۲- رتینول:

این ماده دارای خواص ضد پیری است، اما استفاده از آن قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند برای پوست مضر باشد. مانند عطر‌ها می‌تواند حساسیت ایجاد کند. با این حال، اگر از آن برای مبارزه با افتادگی پوست استفاده شود، ممکن است اثر آن با قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید معکوس باشد.

۳- برخی از محصولات مراقبتی مرطوب کننده:

برخی از محصولات مرطوب‌کننده (لوسیون‌ها، کرم‌ها…) در صورتی که ترکیبات آن‌ها حاوی ویتامین A، آلفا هیدروکسی اسید یا رتینول باشد، ممکن است باعث حساسیت به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید از استفاده از هر گونه محصولات مرطوب کننده به پوست خودداری فرمایید و این محصولات را بگذارید تا عصر‌ها بر روی پوست تمیز استفاده شود که به مرطوب شدن و ترمیم آن پس از کم آبی یاری برساند.

۴- اسانس‌ها:

روغن‌های ضروری در ترکیب عطر‌ها و برخی از مخلوط‌های خانگی برای مراقبت از پوست گنجانده شده‌اند، اما در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از استفاده ممکن است باعث تحریک پوست شوند که منجر به ایجاد لکه‌های مزاحم بر روی آن‌ها می‌گردد.

۵- اسید‌های میوه:

محبوب‌ترین اسید‌های میوه مورد استفاده در زمینه آرایشی و بهداشتی عبارتند از اسید گلیکولیک، اسید سیتریک و اسید لاکتیک که در ترکیب لوسیون‌ها و مواد لایه بردار گنجانده شده است، زیرا به پاکسازی سطح پوست از سلول‌های مرده کمک می‌کند. با این حال، استفاده از محصولات حاوی این اسید‌ها می‌تواند منجر به حساسیت پوست در مواجهه با نور خورشید شود؛ بنابراین استفاده از آن در شب فقط برای بازسازی پوست در طول شب توصیه می‌شود، علاوه بر این توصیه می‌شود در تابستان بیش از یک بار در هفته آنها را مورد استفاده قرار ندهید.

۶- برخی از انواع فیلتر‌های خورشیدی:

برخی از انواع فیلتر‌های موجود در محصولات محافظت کننده در برابر آفتاب می‌توانند باعث واکنش آلرژیک به پوست شوند، از جمله بنزوفنون، سینامات، ۴-دی متیل-m-دیوکسان، ۶-استوکسی-۲. بنابراین توصیه می‌شود از استفاده از محصولات محافظت کننده در برابر آفتاب حاوی این نوع فیلتر‌های خورشیدی خودداری به عمل آورید.

۷- مونوی:

Monoi رایحه تابستانی دوست‌داشتنی دارد که یادآور تعطیلات ساحلی است، که توضیح می‌دهد که چرا در لوسیون‌های بدن تابستانی بسیار محبوب است. اما وجود آن خطر سوختن پوست و خشک شدن مو را در صورت قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب زیاد میکند؛ بنابراین بهترین زمان برای استفاده از کرم مونوی در شب روی پوست تمیز و یا بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب میباشد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مواد مخرب پوست حین آفتاب گرفتن
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری