با احتیاط از لاک ناخن استفاده کنیم

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

با احتیاط از لاک ناخن استفاده کنیم

روزانه ما لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی را مورد استفاده قرار میدهیم که از سود  زیان آنها بی خبر میباشیم. حتی گاهی اوقات از آنها برای یک فانتزی کوتاه مدت استفاده میکنیم و نمیدانیم که این چه زیانی برای بدن و سلامت ما دارد.در ادامه به بررسی تخصصی یکی از اقلام ارایشی یعنی لاک ناخن میپردازیم و توصیه های لازم برای کمتر آسیب دیدن از لوازم آرایشی را در آخر این مقاله مطرح میکنیم.

لاک ناخن:

لاک ناخن حاوی آلرژی‌های زیادی است که هم می‌تواند در پوست اطراف ناخن و هم در پوست نواحی دور از آن باعث ایجاد حساسیت گردد. به عنوان نمونه در التهاب پلک‌ها یکی از عوامل ایجاد آن می‌تواند لاک ناخن باشد. از طرفی استون مورد استفاده جهت پاک کردن لاک ناخن نیز از مواد تحریکی برای پوست اطراف ناخن باشد. لاک ناخن از دلایل اصلی ترک ترک شدن نوک ناخن‌ها است و این اشتباهی است که توسط برخی افراد، انجام می‌شود که فکر می‌کنند که لاک ناخن به ناخن استحکام میبخشد.

راهکار چیست:

پیش از آنکه نگران شوید، یادتان باشد تعداد کمی از افراد از مواد آرایشی دچار ناراحتی و مشکلات جسمانی شده‌اند. چون بیشتر مردم خیلی زود متوجه می‌شوند که برخی محصولات با پوست آنها سازگاری ندارد. خرید مواد آرایشی ساده‌تر که باعث می‌شود پولمان را برای تبلیغات دروغین محصولات گران دور نریزیم بهترین انتخاب است. مواد آرایشی و بهداشتی ما را پاکیزه‌تر کرده، باعث می‌شود بوی بهتری از ما به مشام برسد و زیبا‌ترمان می‌کند اما برای زیبایی سلامتی واقعی، ریختن پولمان در داخل فروشگاه‌های لوازم آرایش چاره کار نمیباشد. خسته کننده است اما حقیقت دارد: تنها راه سلامت و شاداب نگه‌داشتن پوست‌مان ، روشن‌تر و نافذ‌تر کردن چشم‌ها همان روش‌های قدیمی آزمایش شده یعنی تغذیه سالم است.

چند نکته پایانی را مرور میکنیم:

1- در هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حتماً به مجوز ورود بهداشتی، برچسب اصالت کالا و توضیحات مربوط به تاریخ تولید و انقضا توجه شود.

2- لوازم آرایشی و بهداشتی را از مکان‌های معتبر نظیر فروشگاه های مورد تایید و داروخانه‌ها خریداری کنید.

3- متخصص پوست پیشنهاد می‌کنند که از دستورالعمل زیر برای مصرف لوازم آرایش بهره بگیرید:

کرم‌پودر: یک سال – رژگونه، سایه: دو سال – رژ لب: یک سال – ریمل: 3 تا 4 ماه

4- پس از هر بار مصرف لوازم آرایش باید حتماً پوست را کاملاً با پدهای مناسب پاک کرده و با شوینده ملایم و آب ولرم شستشو دهید.

5- لوازم آرایش نباید مدت زیادی روی پوست بمانند چون آنها جاذب آلودگی محیط بوده و می‌توانند سطح پوست را پوشانده و منافذ پوستی را مسدود کنند. لذا بهتر است پس از 1 تا 2 ساعت شسته شوند.

6- استفاده مشترک از وسایل آرایش به دلیل خطر انتقال عفونت نباید انجام شود.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : با احتیاط از لاک ناخن استفاده کنیم
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری