از ریشه کشیدن موهای خاکستری سر

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

از ریشه کشیدن موهای خاکستری سر

موهای خاکستری یک نشانه طبیعی برای پیری میباشد اما اکثر افراد با مشاهده یک تار نقره‌ای رنگ میل شدیدی به کندن آن و دیده نشدنش پیدا میکنند.

آیا کندن موهای خاکستری راهکار مشکل است؟

میرزا باتانوویچ، مدیر سبک برند حرفه ای و تخصصی مراقبت از مو Eufora International، ادعا می کند که باور رایج این است که اگر موها را بچینید، تعداد بیشتری در جای خود ظاهر می شوند؛ اما این در واقع یک افسانه میباشد. کاش این حقیقت داشت، زیرا در این صورت می توانستیم به راحتی افرادی که ریزش مو دارند را تحت درمان قرار دهیم. اما کندن یک تار مو باعث رشد بیشتر نمیگردد. برای این ایده هیچ مبنای علمی در دست نیست. ریزش مو تا ۱۵۹ تار مو در روز طبیعی میباشد، اما اساساً به هیچ وجه به هم متصل نیستند. بنابراین، کشیدن یک مو باعث فشار بیشتری روی پوست سر نمی شود. کندن مو سفید ممکن است یک راه حل موقت برای ظاهری جوان تر به نظر برسد، اما ممکن است آسیب واقعی به پوست سر خود برسانید. با کندن مو، ممکن است فولیکول مو آسیب ببیند. در نتیجه، می تواند منجر به بروز عفونت یا حتی لکه های طاس شود. ممکن است این کار شما بیشتر از اینکه مفید باشد زیان رسان باشد.

وقتی یک تار خاکستری را بکشید:

موهای کنده شده استراحت می‌کنند و چرخه رشد بعدی خود را در حدود سه ماه شروع می‌کنند. در هر سیکل بعد از حدود ۲۰ سالگی، موها کمی ظریف تر می‌شوند و مدت کوتاه‌تری در سر شما باقی می‌مانند. چرخه عمر موهای روی سر به طور متوسط پنج سال است و دارای تعداد محدودی چرخه رشد هستند.

دلیل خاکستری شدن موی سر:

با افزایش سن، فولیکول های مو کمتر ملانین ترشح می کنند و همین منجر به کاهش رنگ و سفید شدن مو میگردد. ملانین ماده ای در بدن شماست که به مو و پوست شما رنگ میبخشد. تعداد گرانول های رنگدانه به طور طبیعی با افزایش سن، معمولا بین ۲۸ تا ۴۰ سالگی شروع به کاهش می کند. دلیل این امر این است که ملانوسیت ها، سلول هایی که ملانین تولید می کنند، شروع به کاهش سرعت و همچنین تولید کمتر می کنند. موها در واقع خاکستری نیستند، اما کاملاً شفاف میباشند. تن “خاکستری” در واقع به درصد رنگ موی طبیعی باقی مانده و مخلوط شده مربوط می شود که سایه های مختلف را به وجود می آورد.ژنتیک نقش کلیدی در سرعت ظاهر شدن موهای خاکستری در بین موهای مشکی شما را دارد، زیرا آرایش بیولوژیکی شما تعیین کننده سرعت این امر میباشد. با این حال، استرس نیز می تواند روند سفید شدن مو را نیز تسریع ببخشد. موهای خاکستری به این دلیل ظاهر می‌شوند که شما پیر شده‌اید، نه به این دلیل که یکی از آنها را کنده‌اید. اگر زمانی کمتر از ۱ درصد موهای خاکستری داشتید و کندن را به عادت مبدل کنید، در چند سال آینده موهای کمتری خواهید داشت که ۱۰ درصد این موها خاکستری میباشند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : از ریشه کشیدن موهای خاکستری سر
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری