خانواده توت را برای سلامتی در نظر داشته باشید

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

خانواده توت را برای سلامتی در نظر داشته باشید

رادیکال های آزاد در بدن همه افراد فعالیت دارند و برای کمک به دفاع در برابر باکتری ها و ویروس ها، وجود مقادیر کمی از آنها حائز اهمیت و مهم است. در عین حال همین رادیکال ها میتوانند در شرایطی به خود سلول آسیب بزنند، آنتی اکسیدان ها می توانند از جلوی آسیبهای سلولی ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو در بدن را بگیرند.

انواع توت دارای خواصی میباشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت و میبینیم چگونه میتوانند از پوست ما محافظت کنند و همچنین به عنوان آنتی اکسیدان باعث جلوگیری از سرطان و کاهش احتمال مبتلا شدن به آن شوند.

بهبود قند خون:

مصرف توت ها به بهبود قند خون و تنظیم سطح هورمون انسولین، پس از دریافت غذاهایی با کربوهیدرات بالا کمک می کند. مصرف منظم این میوه ها منجر به کاهش خطر مقاومت شدن به انسولین میگردد.

سرشار از فیبر:

توت ها منبع خوبی از فیبر از جمله فیبر محلول هستند و مطالعات نشان داده که فیبر محلول شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد ،ضمن اینکه مصرف کالری را نیز محدود و دشواری ههای مدیریت وزن را برای شما از بین میبرد.

منابع غنی از مواد مغذی:

توت ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین سی، منگنز، مس و فولات میباشند. مصرف یک فنجان توت فرنگی، نیاز کامل بدن به ویتامین سی در طول روز را برطرف می کند.

مبارزه با التهاب:

ثابت شده است که آنتی اکسیدان های موجود در توت ها، به مبارزه با التهاب میروند. التهاب در پاسخ به عفونت در بدن ایجاد می شود. علاوه بر این، شیوه زندگی مدرن به علت افزایش استرس، فعالیت بدنی نامناسب و انتخاب غذاهای ناسالم اغلب منجر به التهاب بیش از حد و پایدار میشود. با این حال مصرف انواع خانواده توت و حتی آب میوه های تهیه شده از آنها، به کمک کنترل التهاب در بدن می آید.

کاهش سطح کلسترول:

این نکته ثابت شده که مصرف تمشک سیاه و توت فرنگی به کاهش میزان کلسترول در افراد چاق و افراد مبتلا به سندرم متابولیک کمک می کند. علاوه بر این مصرف انواع توت از اکسید شدن کلسترول جلوگیری کرده و شانس ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.

تضمین سلامت پوست:

مصرف انواع توت باعث کاهش ظهور  چین و چروک بر روی پوست می شود. آنتی اکسیدانهای موجود در این میوه ها منجر به کنترل رادیکال های آزاد در بدن میگردد؛ استرس اکسیداتیو ناشی از عملکرد رادیکال های آزاد از دلایل اصلی آسیب پوستی و ابتلا به پیری زودرس پوست است.

محافظت در برابر سرطان:

آنتوسیانین و رزوراترول موجود در این میوه ها خطر ابتلا به سرطانهای مری، دهان، سینه و کولون را کاهش می دهد. یک مطالعه آزمایشگاهی نیز نشان داده که همه انواع توت اثرات حفاظتی قوی بر روی سلولهای سرطانی کبد میگذارند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : خانواده توت را برای سلامتی در نظر داشته باشید
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری