کسی که صنعت کوتاهی مو را متحول کرد

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

کسی که صنعت کوتاهی مو را متحول کرد

دوران طفولیت ویدال ساسون:

بیشتر ما با شنیدن واژه قیچی به یاد فیلم مشهور ادوارد دست قیچی با بازی جانی دپ می افتیم اما در حقیقت مردی که جهان ما را با قیچی هایش تغییر داد مردی به نام ویدال ساسون بود. ویدال در فقر و تنگدستی حدود ده سال پس از جنگ جهانی اول در خانواده ای یهودی دیده به جهان گشود.قحطی و فقر گسترده سرانجام مقاومت مادر ویدال را در هم شکست و او را وادار کرد دو پسر کوچکش را به دست نوانخانه بسپارد تا حداقل روزی یک وعده غذای گرم بخورند. ساسون  از 5 تا 11 سالگی در نوانخانه زندگی میکرد و بعد از آن مادرش توانست هزینه اندکی برای زندگی فرزندان کوچکش فراهم کند. 14 ساله بود که بعد از رها کردن مدرسه و امتحان مشاغل متعدد به پیشنهاد مادرش برای اولین بار وارد یک سالن آرایش شد و شغل طراحی مو را شروع کرد.

زندگی کاری ویدال ساسون:

در بحبوحه جنگ جهانی دوم با سختی فراوان مدل های خارجی پیدا میکرد تا به رایگان ایده های متفاوت خود را روی موی آن ها به اجرا در بیاورد. پس از مدتی به این فکر افتاد که از زوایای صاف و هندسی برای کوتاهی مو بهره بگیرد. او برای برای اولین بار تکنیک تقسیم مو را ابداع کرد و با ایجاد زوایای هندسی بی نظیر جلوه ای سینمایی به موها داد. مدت کوتاهی نگذشت که آوازه کار های متفاوت او مرزهای جهان را طی کرد و از خاور دور تا غرب میانه را شیفته ی خودش کرد. ویدال برای نخستین بار مدل موی باب را خلق کرد و با طرح ها و مدل های متفاوت آراست . پس از سرازیر شدن موج شهرت و ثروت از لندن به لس انجلس مهاجرت کرد و با طراحی موی ستارگان مشهور هالیودی آن زمان از جمله میا فارو، گلدی جین هان و … محبوبیت فرای تصوری را به دست آورد.

کوتاهی موی “میا فارو”  برای بازی در فیلم  “بچه رزماری”:

این فیلم که ساخته رومن پولانسکی بود آرایش موی آن توسط ساسون به انجام رسید. سبک کوتاهی او یک رهایی انقلابی در شیوه آرایش زنانه ارزیابی شد و به زنان امکان داد وقت اندکی صرفآرایش موی خود کنند. این رویداد با هنگام رشد شتابان اشتغال زنان در بیرون از خانه، همخوانی داشت. از این رو با استقبال زنان روبرو شد. طرحی که به بشور – بپوش مو، معروف شد.

او با سرمایه ای که جمع کرده بود کمپانی با نام خود تاسیس کرد:

این کمپانی که در آن محصولات مختلف مربوط به مو از جمله شامپو؛ رنگ مو؛ و ابزار آرایش به فروش میرسید و در سال 1980 مالکیت این کمپانی را واگذار گردانید. ارزش کمپانی او بالغ بر 480 میلیون دلار برآورد شده است. وی همچنین در زمینه آرایش و پیرایش موی زنان سه کتاب نیز تالیف کرده که همواره در شمار پرفروش‌ترین کتاب های حوزه آرایش زنانه بوده‌اند. «بانوی من متاسفم از این که معطل شدید»، «یک سال زیبایی و تندرستی» و «آرایش مو: راه ویدال ساسون» کتابهای او میباشند. ویدال ساسون شاعر دنیای موها انقلابی نه تنها در صنعت طراحی مو بلکه در صنعت مد و فشن به وجود آورد. او به کلی دید حرفه ای را نسبت به مقوله کوتاهی مو تغییر داد و طراحی مو را وارد دوره جدیدی از شکوفایی کرد. شاگردان او در سرتا سر جهان تبدیل به نماد های طراحی مو شده اند و هر یک قطب برجسته طراحی و کوتاهی مو را تشکیل داده اند.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : کسی که صنعت کوتاهی مو را متحول کرد
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری