اکتوکریلن:ماده ای در ضدآفتاب که ممکن است مضر باشد

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

اکتوکریلن:ماده ای در ضدآفتاب که ممکن است مضر باشد

محققان دریافتند:

اکتوکریلن، یک فیلتر UV ارگانیک که اغلب در کرم‌های ضد آفتاب و کرم‌های ضد پیری استفاده می‌شود، به بنزوفنون تجزیه می‌شود، ترکیبی که مشکوک به سرطان‌زا بودن و اختلالات غدد درون ریز است.سازمان صنعت فرانسه، FEBEA اظهار داشت که این واقعیت که اکتوکریلن ممکن است با بنزوفنون آلوده باشد به خوبی شناخته شده است و تولیدکنندگان برای اطمینان از ایمن بودن محصولات، اقدامات لازم را انجام می دهند.

تیمی از محققان فرانسوی و آمریکایی در مطالعه‌ای اخیر نشان دادند:

این ماده که در انواع محصولات آرایشی و مراقبت شخصی از جمله کرم‌های ضد آفتاب و کرم‌های ضد پیری پوست یافت می‌شود، به بنزوفنون تجزیه می‌شود که با بالا رفتن سن محصول به سرعت انباشته می‌شود.این مطلب در مجله Chemical Research in Toxicology منتشر شده است.

بنزوفنون در طول زمان انباشته می شود:

محققان رصدخانه اقیانوس شناسی Banyuls-sur-Mer (دانشگاه سوربن، CNRS)، با همکاری همکاران آمریکایی خود از آزمایشگاه محیطی Haereticus در کلیفورد، ویرجینیا، پانزده محصول ضد آفتاب و ضد پیری خریداری شده در فرانسه و ایالات متحده را آزمایش کردند. این محصولات تحت یک پروتکل پیری پایداری تسریع شده 6 هفته ای قرار گرفته اند که معادل یک سال سپری شده در دمای اتاق است. سپس با استفاده از یک طیف سنج جرمی با کارایی بالا آنالیز شدند.

در ابتدا، بنزوفنون بسیار کمی در محصولات وجود دارد:

پروفسور فیلیپ لبارون، یکی از نویسندگان این مطالعه، به AFP گفت که اما به تدریج با افزایش سن محصول، بنزوفنون بیشتر و بیشتر می شود. در واقع، پس از قرار دادن محصولات به روش پایداری تسریع شده، غلظت بنزوفنون در محصولات به شدت افزایش یافت. Pr افزود که این اولین بار است که تجزیه اکتوکریلن به بنزوفنون نشان داده شده است.

جذب پوست:

بنزوفنون با طیف وسیعی از سمیت ها از جمله سمیت ژنتیکی، سرطان زایی و اختلالات غدد درون ریز همراه است. این ماده توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) WHO به عنوان “احتمالا سرطان زا برای انسان (گروه 2B)” طبقه بندی شده است. با توجه به اینکه هم اکتوکریلن و هم بنزوفنون به راحتی از طریق پوست جذب می شوند، محققان بر این باورند که محصولات مبتنی بر اکتوکریلن و در نتیجه آلوده شدن به بنزوفنون می توانند سلامت انسان را تهدید کنند.

برای زندگی دریایی مضر است:

همچنین شک به مضر بودن اکتوکریلن برای زندگی دریایی، به ویژه مرجان ها است. به گفته نویسندگان این مطالعه، اکتوکریلن می تواند به عنوان یک ماده سمی متابولیک در مرجان ها عمل کند و به طور بالقوه انعطاف پذیری صخره های مرجانی را در برابر تغییرات آب و هوایی کاهش دهد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : اکتوکریلن:ماده ای در ضدآفتاب که ممکن است مضر باشد
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری