مدل های کوتاهی مو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مدل های کوتاهی مو

کوتاهی مو یکی از خدماتی است که خانم ها بسیار زیاد روی آن حساس هستند و اصلا دوست ندارند در انجام آن مشکلی وجود داشته باشد. حتما نیاز نیست که قصد کوتاه کردن بسیار زیاد مو را داشته باشید تا به آرایشگاه بروید. چرا که هر خانم سالانه نیاز دارد که چندین بار برای نوک گیری موی خود به آرایشگاه برود.

کوپ مو در خانه: کوپ مو به معنای کوتاه کردن مو است. کوتاهی مو کار راحتی نیست و باید بصورتی انجام شود که مو آسیب نبیند و بعد از سشوار کشیدن فرم خوبی پیدا کند. حتی اگر آرایشگر هم نباشید شما می توانید تفاوت بین  کوپ خوب و بد را بفهمید. و حتما به همین خاطر است که باید پیش کوپ کار حرفه ای بروید.

روش انجام کوتاهی مو: کوتاهی مو به دو صورت کوتاهی خشک و خیس انجام می شود. در این روش که بیشتر ما با آن آشنایی داریم، مو ها را خیس می کنند و  آن را کوتاه می کنند. اما در روش خشک، مو اول براشینگ می شود و بعد کوتاه. از این روش برای کوتاهی با ماشین هم استفاده می شود. و کوتاهی مو با ماشین به همراه براشینگ انجام می شود. یعنی اول از همه موها با سشوار کاملا صاف شده و بعد با ماشین کوتاه می شوند.

ویژگی های کوپ کار حرفه ای: یک کوپ کار بسیارخوب برای انجام کوتاهی مو حرفه ای باید حتما با جدیدترین مو های سال آشنایی داشته باشد. و باید به صورت کامل بداند که برای فرم و میمیک های صورت متفاوت، چه نوع کوتاهی مناسب است و آن را به مشتریان خود پیشنهاد بدهد.

مدل مو برای صورت های بیضی شکل: افرادی که صورت بیضی دارند مشکل بسیار زیادی در انتخاب مدل مو نخواهند داشت چون که اکثر مدل های مو به میمیک صورت آنها می آید. و هم با موهای کوتاه و هم بلند زیبا به نظر می رسند.

صورت های گرد: کسانی که صورت گردی دارند باید از مدل های مویی استفاده کنند که صورتشان را کشیده تر کند. مدل چتری و یا خورد برای آنها مناسب است.این اشخاص نباید موهای خود را خیلی کوتاه و یا پسرانه بزنند، چون که اینکار صورتشان را تپل تر نشان خواهد داد.

 صورت های مربعی: مناسب ترین مدل مو برای کسانی که صورت مربعی  شکل دارند، مدل فرق کج است. اگر صورتتان مربعی شکل است موهایتان را خیلی کوتاه نکنید.

صورت های مثلثی: در صورتی که استخوان فک برجسته ای دارید که از پیشانی شما پهن تر است، استخوان صورت شما مثلثی شکل است. کوتاهی های لایه لایه برای شما مناسب تر است و از چتری پر و کج بپرهیزید.

براشینگ مو چیست:

به حالت دادن مو بوسیله برس و سشوار، براشینگ گفته می شود. براشینگ یکی از کارهای خیلی لازم بعد از انجام کوتاهی مو است که باید انجام داده شود.

انواع براشینگ مو: برای هر مدل مویی باید براشینگ مخصوص آن مدل را انجام دهید تا موها زیبایی خودش را نشان دهند.

براشینگ موهای کوتاه: اگر موهای کوتاه و کم پشتی دارید، بهترین روشی که می توانید به آنها حجم دهید از طریق یک براشینگ اصولی و صحیح است.

براشینگ موهای بلند و متوسط: اگر موهایی با سایز بلند و یا متوسط دارید می توانید به دو صورت سشوار از داخل و یا بیرون  به آن ها را حالت دهید.

براشینگ موهای فر: برای اینکه حالت وز موهای فر از بین برود شما می توانید قبل از سشوار کردن، از اسپری دو فاز روی موهای خود بزنید.

هر چند وقت باید موهایتان را کوتاه کنید

  • اشخاصی که موهای بلندی دارند، بیشتر مدل آن را تغییر می دهند. آن را می بافند، دم اسبی می بندند و بیشتر با موهای خود بازی می کنند. به همین دلیل تار موی این اشخاص بیشتر در معرض آسیب و شکستگی است. به همین دلیل بهتر است که هر ۸ هفته یکبار موهای خود را نوک گیری کنند.موهای بلند هر ۸ هفته یکبار
  • اگر موهایتان کوتاه هست هر ۴ یا ۶ هفته یکبار پیش آرایشگر بروید تا آنها را برایتان نوک گیری کند. البته این مدل کوتاهی برای محافظت از سلامت مو ها نیست و بیشتر برای اینکه مدل مو خراب نشود به شما توصیه می شود.موهای کوتاه هر ۴ تا ۶ هفته ای یکبار
  • اگر موهای شما فر است و تارهای ضخیمی دارد نیازی نیست که در مدت زمان کم آن را کوتاه کنید. البته خودتان موی خود را بررسی کنید و اگر علایم مو خوره و یا گره خوردگی  دیدید حتما برای نوک گیری به آرایشگاه بروید.موهای ضخیم و فر ۱۲ هفته ای یکبار
  • اگر مدت زمان زیادی از اتو مو و یا سشوار و … استفاده می کنید، موهای شما در معرض آسیب قرار می گیرد و بهتر است که آن را هر ۴ هفته یکبار کمی کوتاه کنید.در صورت استفاده از اتو مو هر ۴ هفته

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مدل های کوتاهی مو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری