ماسک لیمو ترش برای داشتن پوستی زیبا و بی نقص

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

ماسک لیمو ترش برای داشتن پوستی زیبا و بی نقص

داشتن پوستی صاف و بدون عیب آرزوی همه‌ی ما انسان ها است. یکی از کارهایی که می‌توانید برای داشتن چنین پوستی انجام دهید، استفاده از ماسک لیموترش است.

بهترین ماسک لیموترش برای داشتن پوست عالی 

به گزارش پایگاه خبری عریس، لیموترش حاوی ویتامین C است که بسیاری از مشکلات پوستی از جمله تیرگی یا لکه‌های پوستی (هایپرپیگمنتیشن) و علائم پیری را برطرف می کند. علاوه بر این، ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌کند. ماده کلاژن در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مفید است. در فواید احتمالی لیموترش برای پوست همیشه شنیده‌ایم که مصرف خوراکی لیموترش برای سلامتی بدن مفید است. جالب است بدانید که مصرف موضعی آن هم برای پوست فوایدی دارد. خواص لیموترش برای پوست به شرح زیر است.

۱. آکنه را درمان می‌کند

آب لیموترش به‌عنوان یک ماده‌ی قابض عمل می‌کند و اسیدی است. ترکیباتی که میزان PH زیادی دارند می‌توانند التهاب و چربی را که باعث بروز آکنه می‌شوند.

۲. خواص ضدمیکروبی دارد

لیمو دارای خواص ضدمیکروبی است و به همین دلیل می‌تواند جوش‌های التهابی را کنترل کند. علاوه بر این، خواص ضدقارچی هم دارد که ممکن است در درمان عفونت‌های قارچی بسیار مفید باشد.

۳. پوست را روشن می‌کند

استفاده‌ی موضعی از مرکباتی مثل لیموترش ممکن است به روشن شدن لکه‌های پیری یا جای جوش کمک کند.

۴. کلاژن را افزایش می‌دهد

استفاده‌ی موضعی از لیموترش یک روش طبیعی برای افزایش کلاژن صورت است. کلاژن نوعی پروتئین است که به‌طور طبیعی با افزایش سن تجزیه می‌شود. این موضوع بروز خطوط ظریف و چین‌وچروک را به دنبال دارد. ویتامین C موجود در لیموترش به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان از آسیب رادیکال‌های آزاد به کلاژن جلوگیری کرده و پوست را نرم و شفاف‌تر می‌کند.

۵. خواص ضدپیری دارد

اسید سیتریک موجود در آب لیموترش دارای خواص ضدپیری است. این اسید نوعی آنتی‌کسیدان هم است که پوست را سالم نگه می‌دارد. علاوه بر این، ویتامین C موجود در لیموترش برای افراد دارای پوست‌ چرب، به‌ویژه آن‌هایی که منافذ بزرگی دارند، بسیار مفید است. خاصیت قابض‌ ویتامین C به کوچک‌ کردن منافذ و کاهش سبوم و چربی اضافی کمک می‌کند.

عوارض جانبی استفاده از لیموترش روی صورت

لیموترش هم مثل بسیاری از ترکیبات می‌تواند پوست را تحریک کند. این موضوع زمانی که پوست حساسی داشته باشید بدتر هم می‌شود.لیموترش اسیدی است و به‌آسانی پوست را تحریک می‌کند. ممکن است بعد از استفاده از لیموترش دچار خارش، سوزش و بثورات (راش) پوستی شوید. لیموترش به دلیل طبیعت اسیدی خود پوست را خشک می‌کند. بنابراین از مقدار زیادی از آن استفاده نکنید.اگر آب لیموترش را با آب یا گلاب رقیق نکنید، پوستتان ممکن است دچار خشکی، قرمزی و تحریک شود. استفاده‌ی موضعی از مرکبات می‌تواند احتمال آفتاب‌سوختگی را افزایش دهد. هیچ‌وقت آب‌ لیموترش را قبل از اینکه بیرون بروید، روی صورت خود قرار ندهید. لیموترش ممکن است باعث برص یا ویتیلیگو شود. بعضی از افراد برای روشن کردن لکه‌های تیره‌ی خود از لیموترش استفاده می‌کنند، اما ممکن است دچار برص شوند.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : ماسک لیمو ترش برای داشتن پوستی زیبا و بی نقص
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری