خواص سیب برای تضمین سلامتی

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

خواص سیب برای تضمین سلامتی

فواید شگفت‌انگیز سیب برای تضمین سلامتی و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها

خواص شگفت‌انگیز سیب برای سلامتی باعث شده که این میوه به عنوان نماد سلامتی شناخته شود؛ سیب سرشار از مواد مغذی است. مصرف یک عدد از این میوه در طول روز می‌تواند باعث بهبود وضعیت سلامتی افراد و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری عریس، سیب یکی از میوه‌های پرمصرف جهان است که خواص مفید آن برای سلامتی انسان باعث شده که این میوه به عنوان نماد سلامتی شناخته شود.

تفاوت سیب سبز و قرمز و زرد چیست؟

همه انواع سیب ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و سیب سبز و سیب‌های معمولی دیگر، دارای مشخصات غذایی مشابهی هستند البته با بررسی‌های انجام شده رنگ قرمز، حاصل ماده‌ای به نام “آنتوسیانین” است که باعث کاهش بیشتر خطر بیماری‌های قلبی و عروقی بر اثر مصرف سیب قرمز می‌شود. سیب سبز، قند و کربوهیدرات کمتری دارد و فیبر، پروتئین، پتاسیم، آهن و ویتامین K بیشتری دارد.

“کاهش وزن” با مصرف سیب!

سیب سرشار از فیبر و آب است، این دو ویژگی باعث افزایش احساس سیری می‌شود؛ افزایش احساس سیری به عنوان یک استراتژی کاهش وزن می باشد، زیرا به مدیریت اشتهای شما کمک می‌کند. درنتیجه مصرف سیب می‌تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند.

خاصیت سیب برای کاهش کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی

سیب درختی حاوی ویتامین، املاح و مقدار زیادی پکتین (فیبر) است. پکتین دارای فواید زیادی از جمله کاهش کلسترول خون (چربی مضر) است. سیب باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. سیب‌ها حاوی فیبر محلول هستن و این نوع فیبر می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک کند. همچنین پکتین به عنوان یک پره‌بیوتیک عمل می‌کند و میکروب‌های مفید روده شما را تغذیه می‌کند.

فواید سیب در کاهش خطر ابتلا به دیابت

خوردن سیب همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. براساس مطالعات انجام شده، مصرف تنها یک وعده سیب در هفته ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع2 را تا 3% کاهش دهد.

اثرات آنتی‌اکسیدانی سیب‌ها چیست؟

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب می‌توانند اثرات بسیار مفیدی در برابر انواع خاصی از سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، سینه و دستگاه گوارش داشته باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین باعث کاهش حملات آسم می‌شود. تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که اثرات آنتی‌اکسیدانی “کوئرستین” میتواند از مغز و اعصاب در برابر آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به بیماری‌های مغزی مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل شود، جلوگیری کند. سیب همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی است که ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : خواص سیب برای تضمین سلامتی
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری