تاثیر مخرب خوشبوکننده‌های ضد عرق

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

تاثیر مخرب خوشبوکننده‌های ضد عرق

گفت وگوهای چند دهه‌ اخیر درباره اینکه آیا دئودورانت‌های ضد عرق ممکن است که منجر به سرطان پستان شوند با انتشار دو مطالعه جدید در جامعه علمی بحث های تازه‌ای را ایجاد کرده است.

ترکیبات مورد استفاده در خوشبوکننده های ضد عرق

تمرکز روی نقش آلومینیوم بوده که در خوشبوکننده‌های ضد عرق برای کاهش تعریق استفاده می‌شود و می‌تواند مانند استروژن روی بعضی از گیرنده‌های پستان عمل کند.

درحالی که بعضی از مطالعات در گذشته نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی میان آلومینیوم مورد استفاده در خوشبوکننده‌ها و سرطان پستان وجود ندارد، دو مطالعه جدید تاثیرات سمی نمک‌های آلومینیوم موجود در دئودورانت‌ها و پتاسیل سرطان‌زایی آن‌ها را روی سلول‌های پستان تایید کرده است.

این مطالعات از سوی دو دانشمند سوئیسی به نام آندره پاسکال ساپینو و استفانو ماندریوتا  در «بنیاد گرانجت» و مرکز «انکو-هماتولوژی» با همکاری دانشگاه آکسفورد ییگیری شده است.

 چه چیزی طی مطالعات مشخص شد؟

محققان آزمایش‌هایی را بر روی سلول‌های همستر انجام و نشان دادند که سلول‌های پستانداران از جمله آن‌هایی که در غدد پستانی (در واقع پستان زنان) قرار دارند وقتی در شرایط آزمایشگاه در معرض نمک‌های آلومینیوم قرار گرفتند، «این فلزها را به سرعت به سمت خود جذب کردند.»

تحقیقات نشان داد که در عرض ۲۴ ساعت بعد از در معرض قرار گرفتن سلول‌های  پستانی، بی‌ثباتی ژنومی در این سلول‌ها به‌عنوان درگیری در ساختار و تعداد کروموزوم‌ها بوجود آمد.

مطالعات می‌گوید که این واقعه در طول تغییرهای بدخیم ناشی از دلایل سرطان‌زا رخ می‌دهد، بنابراین «پتانسیل سرطان‌زایی» آلومینیوم بر روی سلول‌های پستان را تایید می‌کند.

علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد که نمک آلومینیوم در سرطان پستان یادآور تاریخچه آزبست است و نمک‌های آلومینیوم نه تنها در دئودورانت‌های ضد تعریق بلکه در سایر محصولات آرایشی مانند کرم‌های ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود.

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : تاثیر مخرب خوشبوکننده‌های ضد عرق
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری