2 خوراکی برای تقویت حافظه

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

2 خوراکی برای تقویت حافظه

یک مطالعه علمی نشان می‌دهد، مصرف برخی مواد غذایی از فراموشی مرتبط با افزایش سن و همچنین ایجاد آسیب شناسی‌های عصبی جلوگیری می‌ نماید.

ماهی چرب باعث تقویت حافظه می شود

امگا ۳ در خط مقدم حفظ حافظه قرار دارد. این اسیدهای چرب غیراشباع در ماهی‌های چرب (ساردین، سالمون، تن، ماهی خال‌خالی، شاه ماهی و غیره) و همچنین در روغن های گیاهی (کلزا، گردو، کتان و غیره) یافت می‌شوند. پس از مصرف این خوراکی‌ها، آنها DHA (دوکوساهگزائنوئیک اسید) و EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) را در اختیار مغز قرار می‌دهند؛ همان مولکول‌های ضروری که برای تولید نورون‌ها و رشد مناسب مغز در دوران کودکی موثر و مهم هستند.

مصرف سالادهایی که با مقداری روغن گیاهی تکمیل شده و همچنین خوردن انواع آجیل، در تامین روزانه این مواد سهیم خواهد بود.

کاکائو باعث تحریک حافظه فعال می شود

برای تقویت بیشتر حافظه، بدون احساس عذاب وجدان، یک تکه شکلات را همراه با دسر یا قهوه‌ نوش جان نمایید. نتایج حاصل از چندین مطالعه نشان می‌دهد که در واقع، کاکائو حافظه فعال را تحریک می نماید، حافظه‌ای که به ما کمک می کند محاسبه ذهنی انجام دهیم یا شماره تلفن را به خاطر بسپاریم.

همه این فواید به پلی فنول‌هایی به نام فلاونوئیدها که در دانه کاکائو موجود است مربوط می‌شوند. موادی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که از مغز و به ویژه رگ‌های خونی که از آن عبور می‌کنند، مراقبت می‌کند.

بسیاری از تحقیقات نشان داد: مصرف یک تکه شکلات تلخ، یا حدود ۶ گرم از آن در روز، بین ۲۰ تا ۴۰ % خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مانند سکته مغزی و همچنین آسیب‌های مرتبط با تسریع فراموشی را کاهش می‌دهد. و اگر شکلات را زیاد دوست ندارید، نگران نباشید! برخی از میوه‌ها و سبزی هایی از نظر پلی فنول بسیار غنی هستند.

با این حال، می دانید که نباید تمام بار تقویت حافظه خود را بر دوش مصرف شکلات نباید گذاشت، حتی اگر عاشق آن هستید. زیرا مصرف بیش از حد شکلات افزایش قند و چربی خون را در پی خواهد داشت. بنابراین سعی کنید در تغذیه متعادل خود، مقادیر کمی شکلات آن هم از نوع تلخش را قرار دهید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : 2 خوراکی برای تقویت حافظه
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری