بخاطر استخوان هایتان این مواد غذایی را نخورد

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

بخاطر استخوان هایتان این مواد غذایی را نخورد

پوکی استخوان مثل دیابت یا فشار خون بالا از بیماری هایی است که با متعادل نگاه داشتن رژیم غذایی می توانید از ابتلا به آن جلوگیری کند. اگر سابقه پوکی استخوان در خانواده تان داشته باشید، دقت به عادات غذایی اهمیت ویژه ای خواهد داشت و باید برخی مواد غذایی را که برای بافت های استخوانی مضر است، محدود و از برخی عادات غذایی دوری کرد..

7 ماده غذایی که بهتر است از خوردنشان خودداری کنید

غذاهای التهابی

در افرادی که استعداد یا سابقه خانوادگی ابتلا به پوکی استخوان را دارند،باید از مصرف بیش از حد محصولاتی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی سفید، بادمجان و … باید دوری کنند چون این غذاها منجر به التهاب استخوان و در نهایت تسریع روند ابتلا به پوکی استخوان خواهد شد.

اسفناج خام

اگرچه مصرف اسفناج مناسب برای تقویت استخوان و پیشگیری از پوکی آن ضروری است اما نوع خام آن به دلیل وجود ماده ای به نام اگزالات باعث عدم جذب کلسیم در بدن می شود.

مصرف بیش از حد کافئین

مصرف روزانه قهوه از جذب بهتر کلسیم جلوگیری می نماید. هر چقدر که میزان کافئین وارد شده به بدن بیشتر باشد، کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می شود بنابراین اگر که می خواهید تا 90 سالگی زندگی کنید، باید از تعداد فنجان های قهوه که در طول می نوشید بکاهید.

نوشابه های گازدار

این نوشیدنی ها علاوه بر این که سرشار از کافئین هستند، به علت داشتن اسید فسفریک، اسیدی معدنی که از جذب کلسیم جلوگیری می نمایند، برای استخوان ها مضر هستند. در مقابل، اسید کربنیک موجود در آب های معدنی گازدار هیچ اثر منفی بر استخوان ها ندارد.

سدیم

علاوه بر افزایش خطرهای بیماری های قلبی عروقی با مصرف زیاد نمک، هر چقدر میزان نمک مصرفی فرد بیشتر باشد، دفع کلسیم در ادرار و عرق فرد نیز بیشتر خواهد شد.

استفاده زیاد گوشت قرمز

رژیم غذایی سرشار از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارند. در جریان هضم مواد غذایی، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می کنند کهPHبدن را تغییر می دهند.هر چهPHبدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست خواهد رفت.

الکل

الکل فعالیت استئوبلاست ها (سلول های سازنده استخوان) را متوقف می نماید. فراموش نکنید که الکل می تواند موجب اختلالاتی در حفظ تعادل افراد شود که به ویژه در فرد مسن موجب شکستگی استخوان ها می گردد.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : بخاطر استخوان هایتان این مواد غذایی را نخورد
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری