انتخاب ضد آفتاب خوب

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

انتخاب ضد آفتاب خوب

کرم ضدآفتاب از ملزومات روزانه هر فرد است که باید استفاده از آن را در برنامه خود بگنجاند و با انتخاب یک کرم مناسب پوست را در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند.

ویژگی های کرم ضد آفتاب خوب

آفتاب، یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D برای بدن بوده و منبع تغذیه تمامی گیاهان و گرمابخش زمین است. بدون نور و گرمای آفتاب زمین به یک متروکه خالی از سکنه تبدیل می شود. اما همین آفتاب زندگی‌بخش می‌تواند منجر به بروز بسیاری از مسائل و مشکلات در پوست افراد باشد. آفتاب شامل ۳ رده فیلتر UV با نام‌های UVA ، UVB و UVC می‌شود. اشعه UVC توسط لایه اوزون فیلتر مشوند و به زمین نمی‌رسد اما دو اشعه دیگر می‌توانند از این لایه نیز عبور کنندو به سطح پوست برسند. پوست انسان به خودی خود قدرت مقابله و مبارزه با اشعه‌های UV آفتاب را ندارد.

انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها در انواع گوناگونی تولید می‌شوند و همه یک هدف را دنبال می‌کنند، بالا بردن میزان حفاظت پوست در برابر فیلترهای UV. ضد آفتاب‌ها با عدد SPF یا همان Sun Protection Factor رده بندی می‌شوند. SPF درجه محافظت کرم ضد آفتاب در برابر اشعه‌های خورشید را نشان می‌دهند و می‌تواند از عدد ۱۰ تا ۱۰۰ باشد. به طور مثال اگر کرم ضد آفتابی دارای SPF60 باشد به این معنی است که محافظت پوست در برابر اشعه‌های آفتاب را تا ۶۰ برابر بیشتر خواهد کرد.

ضد آفتاب ها می‌توانند بی‌رنگ یا حاوی رنگ دانه باشند. در تولیدات جدید و به روز ضد آفتاب، بسیاری از آنها دارای ترکیبات کرم آبرسان و مرطوب کننده، فاقد روغن، ضد چروک و … می باشند. در گذشته ضد آفتاب‌ها سفیدرنگ بودند و ظاهر پوست را بی‌روح می‌کردند، اما امروزه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده کرم ضد آفتاب این مشکل را برطرف کرده و اقدام به تولید کرم ضد آفتاب‌هایی بی‌رنگ و یا حاوی رنگ دانه نموده‌اند.

چطور و به چه اندازه از کرم ضد آفتاب استفاده باید کرد؟

مهم‌ترین مسئله‌ای که در استفاده از کرم ضد آفتاب باید بدانید این است که باید هر ۳ ساعت یک بار تکرار شود. پس از این مدت زمان، کرم تا حد بسیاری جذب پوست شما شده و خاصیت خود را از دست خواهد داد، در نتیجه باید تمدید شود.

نکته دوم که باید به آن توجه کنید این است که کرم ضد آفتاب را نباید به اطراف چشم تان بزنید. در هنگام استفاده حتماً ناحیه اطراف چشم را عاری از کرم باقی بگذارید.

نکته سوم و بسیار مهم این است که کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنید. مثلا افرادی با تیپ پوستی چرب و مختلط بهتر است از ضد آفتاب‌های فاقد چربی یا Oil Free استفاده کنند.

بهتر است کرم ضد آفتاب را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از قرار گیری در معرض اشعه‌ها استفاده کنید تا فرمولاسیون آن به خوبی عمل کند. یک لایه نازک از کرم ضد آفتاب کافی بوده و نیازی نیست تا پوست صورت، دست و گردن خود را به کرم آغشته نمایید.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : انتخاب ضد آفتاب خوب
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری