افزایش کارایی محصولات آرایشی توسط فناوری‌ نانو

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

افزایش کارایی محصولات آرایشی توسط فناوری‌ نانو

یک شرکت دانش بنیان از فناوری نانو و نانوذرات در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.

فناوری‌ نانو کارایی محصولات آرایشی  را افزایش داد

محمدرضا شاهینی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از اثربخشی بالای فناوری‌نانو در محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد و بیان نمود: با این فناوری، فضای کاری قابل توجهی برای تولید محصولاتی نظیر کرم‌های ضدآفتاب نانویی در کشور وجود خواهد داشت.

او درباره نقش فناوری‌نانو در صنعت آرایشی و بهداشتی گفت: این صنعت دارای سه بخش گوناگون است. مراقبت بهداشتی (Personal Care)، آرایشی و بهداشتی (Cosmeceutical) و بخش آرایشی (Make Up). فناوری‌نانو وارد هر سه بخش شده و در حال حاضر محصولات نانویی در هر سه بخش در بازار وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان ورود به این حوزه باید پیش از وارد شدن به صنعت آرایشی و بهداشتی دقیقا مشخص کنند که به کدام بخش میخواهند ورود کنند. در ایران حوزه آرایشی و بهداشتی (Cosmeceutical) بیشتر مورد توجه بوده و مقالات و محصولات در این بخش بیشتر می باشد.

او در ادامه کرم‌های ضدآفتاب نانویی را تشریح کرد و گفت: «در کرم‌های ضدآفتاب از مواد شیمیایی جاذب برای جذب پرتوها استفاده شده و در کنار آن از مواد بازتاب‌دهنده نیز برای بازتابش نور خورشید استفاده می شود؛ نانوذرات معمولا به عنوان بازتاب‌دهنده کیفیت کرم‌ها را بهبود داده‌اند. در این میان نانوذرات تیتانیم و اکسید روی از جمله پرکاربردترین نانوذرات مورد استفاده در کرم‌های ضدآفتاب می باشند.

آقای شاهینی از کاربردهای نانولیپوزم،و استفاده از آن در تولید خمیردندان، دئودورانت، ضدچروک و کرم‌های روشن‌کننده اشاره کرد.

وی افزایش نفوذپذیری لیپوزم به پوست را عامل افزایش کارایی محصولات نانویی حاوی لیپیوزم بیان کرد. نانوآمولوسیون‌ها نیز در مرطوب‌کننده‌ها به عنوان عامل آبرسان عمل می‌کنند. از نانوکربن‌ها در تولید لوازم آرایشی نظیر ریمل و خط چشم استفاده می‌شود که سمیت رنگ‌های تجاری‌ مورد استفاده در این محصولات را کم می‌نماید.

وی افزود: محصولات این شرکت به کشورهای دیگر از جمله لبنان، عراق، افغانستان و کویت صادر می‌ شود.

 

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : افزایش کارایی محصولات آرایشی توسط فناوری‌ نانو
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری